محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حکمی محمدحسین ظریفیان‌یگانه را به عنوان مدیرکل دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی این وزارتخانه منصوب کرد. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از ستاد خبری سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، همزمان با پنجمین روز از نمایشگاه، صبح امروز یکشنبه، ۲۵ اردیبهشت‌ماه مراسم تودیع و معارفه مدیرکل دفتر […]

محمدحسین ظریفیان‌یگانه مدیرکل دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی شد

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حکمی محمدحسین ظریفیان‌یگانه را به عنوان مدیرکل دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی این وزارتخانه منصوب کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از ستاد خبری سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، همزمان با پنجمین روز از نمایشگاه، صبح امروز یکشنبه، ۲۵ اردیبهشت‌ماه مراسم تودیع و معارفه مدیرکل دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی با حضور یاسر احمدوند، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی رمضانی، قائم‌مقام رییس نمایشگاه کتاب و مدیران‌کل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالن جلسات حوزه ریاست مصلی برگزار شد.

در حکم محمدمهدی اسماعیلی خطاب به محمدحسین ظریفیان یگانه چنین آمده است:

«نظر به شایستگی تجارب و توانمندی و روحیه انقلابی که از آن برخوردارید، بنابر پیشنهاد معاون محترم امور فرهنگی و براساس این حکم به عنوان مدیرکل دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی منصوب می‌شوید.
امید است با اتکا به خداوند قادر متعال و همکاری و تعامل تمامی حوزه‌های مربوطه و نیز ناشران و افراد اهل قلم و توجه به برنامه تحول وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اجرای این محورها را پیگیری کنید:
۱- رشد کیفی و انتشار آثار مکتوب مورد نیاز اقشار مختلف و متناسب با اهداف نظام
۲- طراحی نقشه نشر کشور براساس نیازمندی‌ها، وضع موجود و امکانات فرهنگی کشور
۳- تعیین ضوابط لازم در حوزه انتشار کتاب الکترونیکی، صوتی و دیگر اشکال و تمرکز بررسی و صدور مجوز هر نوع کتاب در این دفتر
۴- تشکیل جلسات منظم و هدفمند هیئت نظارت با هدف تدوین و اجرای ضوابط مورد نیاز نشر بزرگسال و کودک
۵- ارتقای سطح ممیزی به ارزیابی کیفی با هدف پایش و سنجش کیفیت محتوای نشر
۶- حمایت از تولید آثار ارزشمند با اولویت آثار فاخر در موضوعات زبان و ادب فارسی، معارف اسلامی، انقلاب اسلامی، سبک زندگی، یافته‌های علمی و دیگر موضوعات مورد نیاز کشور
۷- ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و ارتقای سطح و سرانه مطالعه با همکاری دیگر دفاتر معاونت امور فرهنگی
۸- تدوین نظام ارزیابی ناشران
۹- تدوین نظام خرید کتاب با هدف حمایت از آثار باکیفیت و منطبق بر اهداف انقلاب اسلامی
مزید توفیق جنابعالی را در خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی و تحقق اهداف دولت مردمی ظل توجهات حضرت ولیعصر(عج) و رهبری حکیمانه حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله العالی) از خداوند منان خواستارم.»

محمدحسین ظریفیان دانش‌آموخته دکترای مدیریت رسانه و همچنین دانش‌آموخته در سطوح عالی حوزه علمیه قم است. از جمله سوابق اجرایی و مدیریتی او مدیرکلی توسعه اثرگذاری نخبگان بنیاد ملّی نخبگان، مدیرکلی پژوهش‌های اسلامی سازمان صداوسیما، مدیرکلی پژوهش و برنامه‌ریزی بنیاد ملّی نخبگان، ریاست بنیاد نخبگان استان قم و… است. محمدحسین ظریفیان یگانه دارای تالیفات متعدد علمی و از فعالان رسانه‌ای و نویسندگان با سابقه مطبوعات کثیرالانتشار کشور است.

پیش از این محمد الهیاری‌فومنی عهده‌دار این مسئولیت در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود.

سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از بیست‌ویکم اردیبهشت آغاز شده و سی‌ویکم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ در دو بخش حضوری در مصلای امام خمینی(ره) و مجازی در سامانه ketab.ir برگزار می‌شود.

۲۵۹۲۵۹