نکوداشت محمود فرهمند سازنده و نوازنده پیشکسوت تار با عنوان «از مضراب و تیشه» امروز ۲۳ تیر در شهرستان زرندیه با حضور هنرمندان صاحب نامی همچون حسین علیزاده، مهدی آذرسینا، بهروز مبصری، رامین جزایری، مرجان راغب در حال برگزاری است. محسن کنعانی: این مراسم با شعرخوانی آغاز و با اجرای گروه موسیقی «زرند» با خوانندگی […]

در ستایش فرهمند و سازهایش

نکوداشت محمود فرهمند سازنده و نوازنده پیشکسوت تار با عنوان «از مضراب و تیشه» امروز ۲۳ تیر در شهرستان زرندیه با حضور هنرمندان صاحب نامی همچون حسین علیزاده، مهدی آذرسینا، بهروز مبصری، رامین جزایری، مرجان راغب در حال برگزاری است.

محسن کنعانی: این مراسم با شعرخوانی آغاز و با اجرای گروه موسیقی «زرند» با خوانندگی سروش طیبی، تمبک حامد موصولی و سه‌تار محمدحسین قاسمی ادامه یافت.

مرجان راغب اولین سخنران این مراسم به آسیب‌شناسی ساخت سازهای موسیقی در ایران پرداخت و با اشاره به کار بزرگی که استادانی همچون فرهمند انجام می‌دهد، گفت: متأسفانه ساخت سازهای سنتی موسیقی در کارگاه‌ها غیراصولی است و از قواعد علمی پیروی نمی‌کند.

وی افزود: در دانشگاه‌های کشور نیز این مهم انجام‌نشده و روش ساخت ساز که یکی از ارکان اصلی موسیقی ایرانی است به شکلی علمی تدریس نمی‌شود.

در این مراسم رامین جزایری به اجرای ساز پرداخت و بهروز موثقی از سخنرانان برنامه درباره اهمیت محمود فرهمند در ساخت ساز و نوازندگی تار گفت.

در قسمتی از این مراسم بخشی از مستند در حال ساخت از زندگی محمود فرهمند پخش شد.

حسین علیزاده سخنران بعدی مراسم بود که درباره فرهمند آثار و تاثیر او در ساخت ساز و نوازندگی تار سخن گفت.

این گزارش متعاقباً تکمیل می‌شود.