تیم ملی ایران در چند مسابقه تاریخی خود با لباس قرمز به میدان رفته است. ریحانه اسکندری: رنگ پیراهن تیم های فوتبال در مسابقات مختلف همواره از آن دسته نکاتی است که مخاطبان زیاد با آن شوخی می کنند. از این دسته حرف ها که مثلا پیراهن سفید برای ما شانس می آورد. تیم ملی […]

در جستجوی خوشبختی با پیراهن قرمز!

تیم ملی ایران در چند مسابقه تاریخی خود با لباس قرمز به میدان رفته است.

ریحانه اسکندری: رنگ پیراهن تیم های فوتبال در مسابقات مختلف همواره از آن دسته نکاتی است که مخاطبان زیاد با آن شوخی می کنند. از این دسته حرف ها که مثلا پیراهن سفید برای ما شانس می آورد. تیم ملی فوتبال ایران هم از این قائده مسثنی نیست.

از همان دوره اول حضور کی روش در ایران خبرنگاران با سوال هایی مبنی بر این که: «شما پیراهن قرمز را شانس تیم می دانید؟» این ماجرا را باز کردند.

ایران در بازی های مختلفی پیراهن قرمز به تن کرده، در مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ ایران برابر کره قرمز پوشید و برنده میدان شد. انتخاب رنگ قرمز در آن مسابقه تصمیم کارلوس کی‌روش برای جنگ روانی علیه تیم ملی کره جنوبی بود. کره‌ای ها اعتقاد خاصی به رنگ قرمز دارند و آن را نماد خوش‌شانی خود می‌دانند؛ به همین خاطر تیم ملی که میزبان مسابقه بود تصمیم گرفت با انتخاب رنگ قرمز برای پیراهن خود علیه آن‌ها جنگ روانی به راه بیاندازد.

در جستجوی خوشبختی با پیراهن قرمز!

کی‌روش پس از بازی در واکنش به برد تیم ملی با لباس قرمز گفت: ما شانس آوردیم چون عرق ریختیم؛ نه این‌که لباس تیم ملی قرمز بود و رمز موفقیت بچه‌ها را پوشیدن لباس قرمز عنوان کنیم.

در جام جهانی ۲۰۱۴ نیز برابر آرژانتین قرمز پوشید و تا آخرین لحظه برابر این غول بازی را مساوی نگه داشت، تا دقیقه نود و ضربه زهر دار مسی که کار را تمام کرد.

در جستجوی خوشبختی با پیراهن قرمز!

در برابر چین در مسابقات آسیایی ۲۰۱۹ هم با پیراهن قرمز موفق به شکست حریف شدیم. البته که شکست های تلخی هم هست، مقابل اسپانیا در جام جهانی ۲۰۱۸ تیم ملی قرمز به تن داشت اما نتیجه بازی را یک بر هیچ واگذار کرد. دیداری که اگر شاگردان کی‌روش کمی خوش‌شانس بودند می‌توانستند با یک تساوی زمین را ترک کنند.

پیروزی مقابل آمریکا در جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه یکی از مهم‌ترین بردهای تاریخ فوتبال ملی ایران به حساب می‌آید. ایران در روزی که با گلزنی حمید استیلی و مهدی مهدوی‌کیا موفق به عبور از سد رقیب خود شد هم پیراهن قرمز به تن داشت!

در جستجوی خوشبختی با پیراهن قرمز!

البته همیشه اینطور نبوده که پیراهن قرمز خاطرات شیرینی برای فوتبال ملی ایران بسازد و نتایج تلخی مانند شکست سه بر یک مقابل مکزیک در جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان هم ثبت شده است. دیداری که ایران آن را امیدوارکننده آغاز کرد اما اشتباهات مدافعان و دروازه‌بان تیم ملی در نیمه دوم شکست تلخی را رقم زد.

تیم ملی امروز هم در اولین بازی خود در جام جهانی ۲۰۲۲ با لباس قرمز به مصاف انگلیس خواهد رفت. شاگردان کارلوس کی‌روش امیدوارند با لباس قرمز خاطراتی از جنس پیروزی تاریخی مقابل آمریکا و نمایش درخشان مقابل آرژانتین رقم بزنند.

در جستجوی خوشبختی با پیراهن قرمز!

بیشتر بخوانید:

۲۵۸ ۲۵۸