روزنامه ایران نوشت: روز گذشته علاوه بر دستگیری سرشبکه اصلی دریافت فیلم اغتشاشگران در کردستان، یکی از سرپل‌های ارتباطی BBC و اینترنشنال در اصفهان هم دستگیر شد. یکی از عوامل گروهک‌های مسلح با نام مستعار ئاوات که نقش سرشبکه اصلی دریافت فیلم و عکس اغتشاشگران در کردستان و انتشار آن در فضای مجازی یا ارسال […]

روایت روزنامه دولت از بازداشت دو تابعیتی دارای نسبت فامیلی با عوامل «بی بی سی» و «اینترنشنال» در اصفهان

روزنامه ایران نوشت: روز گذشته علاوه بر دستگیری سرشبکه اصلی دریافت فیلم اغتشاشگران در کردستان، یکی از سرپل‌های ارتباطی BBC و اینترنشنال در اصفهان هم دستگیر شد.

یکی از عوامل گروهک‌های مسلح با نام مستعار ئاوات که نقش سرشبکه اصلی دریافت فیلم و عکس اغتشاشگران در کردستان و انتشار آن در فضای مجازی یا ارسال به رسانه‌های ضدایرانی را ایفا می‌کرد، دستگیر شد.

به گزارش کردتودی، ئاوات به انجام کارهای ضد امنیتی همچون تشکیل باندهای ۳ تا ۵ نفره برای ارتباط‌ گیری با مردم برای ارسال فیلم و تصویر، صحنه گردانی کانال‌های معاندین و اقدام به فراخوان‌های غیرقانونی می‌پرداخت.

همچنین با رصد و بررسی تلگرام، واتساپ و سایر شبکه‌های اجتماعی نامبرده، پشت پرده ارتباطات وی در فضای مجازی از ابتدای اغتشاشات آشکار شد و افرادی که با آن همکاری می‌کردند در چندین شهرستان کردستان به صورت زنجیره‌ای شناسایی و برخی دستگیر شدند.

همچنین با تلاش‌ها و اقدامات فنی اطلاعاتی، یکی از سر پل‌های ارتباطی شبکه‌های معاند و تروریستی bbc و ایران اینترنشنال توسط پاسداران گمنام امام زمان (عج) در سازمان اطلاعات سپاه در استان اصفهان بازداشت شد. فرد دستگیر شده دارای رابطه مستقیم و نسبت فامیلی با برخی خبرنگاران این شبکه‌ها و دارای تابعیت مضاعف انگلیسی و متولد این کشور است. وی علاوه بر همکاری با شبکه‌های مذکور با برخی عناصر وابسته ضد انقلاب در خارج از کشور ارتباط و همکاری داشته است.

براساس این گزارش فرد دستگیر شده در اغتشاشات اخیر اقدامات فراوانی در دعوت مردم به نافرمانی مدنی، اغتشاش، ناامنی، خرابکاری و تخریب اموال عمومی داشته است.

بیشتر بخوانید:

۲۱۲۲۰