ایسنا نوشت: آیت‌الله محامی گفت: با وجود مشارکت تعدادی اندک در آشوب‌ها، دشمن در جنگ رسانه‌ای، چهره‌ای ناامن و پر از درگیری از استان را نشان می‌دهد. آیت‌الله مصطفی محامی امروز در خطبه‌های نمازجمعه این هفته زاهدان گفت: یکی از راه‌های حفظ و تحصیل تقوای الهی دل بستن به آمرزش، عفو، لطف، فضل الهی و […]

خطیب جمعه زاهدان: خیلی‌ها تماس می‌گرفتند و از سقوط زاهدان می‌گفتند! /  وظیفه ما در رابطه با حجاب از بین نرفته

ایسنا نوشت: آیت‌الله محامی گفت: با وجود مشارکت تعدادی اندک در آشوب‌ها، دشمن در جنگ رسانه‌ای، چهره‌ای ناامن و پر از درگیری از استان را نشان می‌دهد.

آیت‌الله مصطفی محامی امروز در خطبه‌های نمازجمعه این هفته زاهدان گفت: یکی از راه‌های حفظ و تحصیل تقوای الهی دل بستن به آمرزش، عفو، لطف، فضل الهی و درخواست از بارگاه خداوند متعال است.

امام جمعه زاهدان با اشاره به مناسبت‌های پیش رو از جمله پنجم آذر روز تشکیل بسیج مستضعفین به فرمان امام خمینی(ره) و هفتم آذر روز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی، اظهار داشت: بسیج یادگار ماندگار حضرت امام خمینی است و در دوران جنگ ترکیبی دشمن که باید آمادگی برای دفاع و مقاومت ترکیبی داشته باشیم، بسیج یکی از ارکان مقابله است چون در عرصه‌های مختلف حضور دارد.

آیت‌الله محامی تاکید کرد: باید در زمینه کمّی، برای گسترده و فراگیر شدن بسیج و از لحاظ کیفی برای تقویت مبانی فکری و اعتقای، تقویت انگیزشی، تقویت آموزش های مهارتی تلاش کرده و مهارت های لازم را آموزش بدهیم تا بسیجیان بتوانند در عرصه دفاع ترکیبی حضور داشته باشند.

وی با اشاره به اقتدار نظام اسلامی در طول دوران، افزود: نظام اسلامی از روزهای آغازین بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با لطف خداوند و مقاومت مردم روز به روز مقتدر تر شده و وضعیت ما با سال‌های ابتدایی کاملا متفاوت است و این اقتدار، دشمن را اندوهگین و وادار می کند که همه توانش را برای ضربه زدن به نظام اسلامی به کار بگیرد.

نماینده ولی فقیه در سیستان‌وبلوچستان با بیان این که اقتدار نظام اسلامی در عرصه‌های مختلف بوده و عوامل و اسباب متعددی دارد، خاطرنشان کرد: عرصه نظامی، دفاعی و امنیت که ارکان آن بسیج و نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی و در قالب نیروهای زمینی، دریایی و هوایی یکی از عوامل حفظ اقتدار نظام اسلامی که باید روز به روز برای حفظ و تقویت آن بکوشیم.

امام جمعه زاهدان ادامه داد: نظام اسلامی در عرصه‌های علمی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی هم مقتدر است و روز به روز هم خبرهای مختلفی از پیشرفت‌ها در این عرصه‌ها می‌شنویم البته در برخی از عرصه‌ها مثل اقتصاد کاستی‌هایی وجود دارد و رهبری هم بر این امر اشاره داشته اند اما در بسیاری از عرصه‌ها رشد داشتیم که همین دشمن را عصبانی کرده است.

آیت‌الله محامی یکی از عرصه‌ها و عوامل اقتدار را وحدت امت و مقاومت یکپارچه مردم در برابر توطئه‌های دشمن دانست و بیان داشت: دشمن در جنگ ترکیبی، بر هم زدن همین وحدت و مقاومت یکپارچه را در دستور کار قرار داده است.

وی گفت: در این اوضاع کشور، جمعیتی اندک به صحنه آمدند اما دشمن جنگ رسانه‌ای راه انداخته و جمعیت حاضر در خیابان را در شبکه های معاند ده‌ها و صدها هزار برابر نشان می‌دهند و همین افراد معدود نیز بعد از دستگیری می‌گویند هیجانی شده و نتوانستند احساسات خود را کنترل کنند و اشخاص ضد نظام در کشور از این تعداد هم خیلی کمتر است و حتی این اشخاص هم بر خلاف نیروهای وفادار به انقلاب اسلامی حاضر نیستند تا پای جان خود بایستند.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان عنوان کرد: با تبلیغات دشمنان، کسانی که در خارج از کشور هستند گمان می‌کنند نظام در حال فروپاشی است و متاسفانه گاهی داخلی‌ها هم چون فقط تلویزیون‌های خارجی را دنبال می کنند گمان می‌کنند خبری است.

امام جمعه زاهدان افزود: در استان سیستان‌وبلوچستان هم شاهد بودیم که در روزهای شلوغی در شهرهای با جمعیت چند ده هزار نفر، تعدادی اندک در آشوب‌ها شرکت کردند اما در جنگ رسانه‌ای، دشمن چهره‌ای ناامن و پر از درگیری از استان را نشان می‌دهد.

آیت‌الله محامی افزود: در آن دوران خیلی‌ها تماس می‌گرفتند و از سقوط زاهدان می‌گفتند! که ما می‌گفتیم در حال زندگی هستیم و مشکلی وجود ندارد اما تبلیغات دشمن این گونه است.

وی با تاکید بر هوشیاری ملت ایران و گرفتار نشدن در توطئه و هجمه‌های رسانه‌ای دشمن و عمل به وظیفه، بیان داشت: اصحاب رسانه در جنگ رسانه‌ای حضور پیدا کنند و از نظام اسلامی در برابر تهاجم دشمنان دفاع کنند و حتی خود را برای هجوم به دشمن آماده کنند.

نماینده ولی فقیه در سیستان‌وبلوچستان افزود: مسئولان امنیتی هم باید برای حفظ امنیت تلاش کنند زیرا دشمن اقتدار و وحدت جامعه را نشانه گرفته و هر کس را بتواند می‌کُشد و شیعه و سنی برایش مطرح نیست و در این ایام نیروهای بسیج، انتظامی، مرزبانی و روحانیت ما شهید شدند از جمله شهیدان نیک پور، براهویی مقدم، شاهوزهی و برای دشمن فرقی نمی‌کند چه شیعه و چه اهل سنت در برابرش باشد از بین می‌برد البته برای ما هم شیعه و سنی فرقی نمی‌کند و این عزیزان در کنار هم برای دفاع از میهن جان داده‌اند.

امام جمعه زاهدان گفت: مسئولان امنیتی باید برای حفظ امنیت تلاش کرده و مسئولان هم برای رشد علمی، فرهنگی، اقتصادی و عمرانی استان که پایه های امنیت پایدار است تلاش کنند و همان گونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند این هیجانات نباید حواس مسئولان را پرت کند و باید با عزم بیشتر به دنبال انجام وظیفه باشند و برای پیشبرد طرح ها تلاش کنند.

آیت‌الله محامی با اشاره سالروز میلاد حضرت زینب(س) و هم چنین روز بزرگداشت شیخ مفید، روز پرستار را به پرستاران تبریک گفته و عنوان داشت: حضرت زینب(س)، انسانی بزرگ و نمونه ای از انسان کامل بود و الگویی نه تنها برای زنان بلکه برای همگان در ایمان، معرفت، اخلاق، ادب، صبر، مقاومت، حجاب و عفاف بود.

وی با اشاره به برخوردهای نسنجیده برخی در سطح کشور و خراب تر شدن وضعیت عفاف و حجاب، خاطرنشان کرد: نکته این است که وظیفه ما در رابطه با عفاف و حجاب از بین نرفته است چه از باب امر به معروف و نهی از منکر چه از باب لزوم تلاش برای اصلاح جامعه و چه رشد فرزندانی که در جامعه می‌خواهند رشد کنند و مسئولیت ما از بین نمی‌رود و سنگین‌تر هم می‌شود.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان خطاب به مردم ادامه داد: مردم خودتان و خانواده خودتان را حفط کنید از آتشی که آتش گیره آن انسان‌ها و سنگ‌ها هستند و همین انسان فاسد عامل شعله ور شدن آتش جهنم است و برای اطرافیان مصلحت حجاب و عفاف و مفسده‌های بی حجابی و توطئه‌های دشمن برای گسترش فساد اخلاقی در جامعه و متلاشی کردن کانون گرم خانواده را تبیین کنیم.

بیشتر بخوانید:

۲۱۲۱۷