موشک اتمی غول پیکر روسیه که در غرب شیطان لقب گرفته، می‌تواند در صورت نیاز در نقش نجات‌دهنده زندگی هم ظاهر شود. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، می‌گویند قدرتمندترین موشک بالستیک جهان است. سارمات موشک ۲۵ متری ۲۲۰ تنی که چندین کلاهک هسته‌ای حمل می‌کند در غرب با نام شیطان شناخته می‌شود. اما این «شیطان» ترسناک […]

عکس | موشک اتمی شیطان در نقش نجات‌دهنده ظاهر می‌شود

موشک اتمی غول پیکر روسیه که در غرب شیطان لقب گرفته، می‌تواند در صورت نیاز در نقش نجات‌دهنده زندگی هم ظاهر شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، می‌گویند قدرتمندترین موشک بالستیک جهان است. سارمات موشک ۲۵ متری ۲۲۰ تنی که چندین کلاهک هسته‌ای حمل می‌کند در غرب با نام شیطان شناخته می‌شود.

اما این «شیطان» ترسناک به گفته سرگئی کاراکایف فرمانده نیروهای موشکی استراتژیک روسیه می‌تواند برای هدف قرار دادن سیارک‌های سرگردانی که به سمت زمین می‌آیند نیز مورد استفاده قرار گیرد.

کاراکایف در این باره گفته است: «سارمات به دلیل نسبت قدرت به وزن کارآمدی که دارد می‌تواند مسیرهای پیمایش یا تراجکتوری‌های متنوعی داشته باشد. یکی از این مسیرهای پیمایش تراجکتوری مستقیم به سمت فضا است که می‌تواند در نقش دفاع زمین در برابر اجرام خطرناک آسمانی ظاهر شود.»

عکس | موشک اتمی شیطان در نقش نجات‌دهنده ظاهر می‌شود

برای آشنایی بیشتر با موشک سارمات مطالعه گزارش «روسیه داخل قوی‌ترین موشک اتمی‌اش را به نمایش گذاشت» پیشنهاد می‌شود.

روسیه در حال طراحی سیستمی است که بتواند اجرام آسمانی کوچکی که بین ۱۰ تا ۱۰۰ متر قطر دارند را شناسایی و رهگیری کند. روس‌ها می‌گویند که در حال حاضر قادر به شناسایی اجرام بزرگتر در فاصله ۱ تا ۲ میلیون کیلومتری زمین هستند. این فاصله ۶ تا ۸ ساعت به سیستم دفاع زمینی برای واکنش زمان می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

۵۸۵۸