عملکرد دستیاران کی روش در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر چطور بود! ایمان گودرزی؛ پس از حذف تلخ ایران از جام جهانی، یکی از انتقادات مطرح شده به کی‌روش در مورد تعداد افراد خارجی بود که در کادر او فعالیت کردند و استفاده از ۸ نفر به‌عنوان مربی، مربی بدنساز، مربی بازتوانی، مربی دروازه‌بان‌ها، فیزیوتراپ، آنالیزور […]

نقش دستیاران پرتعداد کی‌روش در جام جهانی چه بود؟

عملکرد دستیاران کی روش در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر چطور بود!

ایمان گودرزی؛ پس از حذف تلخ ایران از جام جهانی، یکی از انتقادات مطرح شده به کی‌روش در مورد تعداد افراد خارجی بود که در کادر او فعالیت کردند و استفاده از ۸ نفر به‌عنوان مربی، مربی بدنساز، مربی بازتوانی، مربی دروازه‌بان‌ها، فیزیوتراپ، آنالیزور و مسئول رسانه‌ای مورد بحث برخی‌ها قرار گرفت.
راجر ده سا
دستیار اول سرمربی پرتغالی که پیش از این هم در تیم ملی مصر با کی‌روش در همین سمت همکاری کرد. راجر به‌عنوان تمرین‌دهنده اصلی تیم ملی ارتباط بسیار خوبی با بازیکنان تیم ملی برقرار کرده بود.
برونو فلیکس اولیویرا
از این مربی ۴۴ ساله پرتغالی به‌عنوان مغز متفکر کادرفنی تیم ملی یاد می‌شد. او نقش اصلی در طراحی تمرینات و آنالیز رقیبان را برعهده داشت.
الکساندر لوپز
مربی دروازه‌بان‌هایی که در جام جهانی ۲۰۱۸ و جام ملت‌های ۲۰۱۹ هم عضو کادرفنی تیم ملی بود. این مربی ۵۲ ساله وظیفه آماده‌سازی دروازه‌بان‌ها را عهده‌دار بود.

ریکاردو سیلوا

مربی بدنساز ۴۶ ساله پرتغالی با سابقه فعالیت در تیم ملی بولیوی، تیم‌های ملی فوتبال، فوتبال ساحلی، فوتسال عمان، بوآویشتا پرتغال، بیساماکس ویتنام نیز مربی بدنساز اصلی تیم ملی در جام جهانی قطر محسوب می‌شد.
میکو کوجالا
مربی بدنساز ۴۵ ساله فنلاندی پس از بازگشت کی‌روش با نظر مستقیم او، مدتی با حضور در اروپا با بازیکنانی مثل سردار آزمون، علی قلی‌زاده، سعید عزت اللهی و سامان قدوس برای بازتوانی بدنی آنها پس از مصدومیت تمرینات اختصاصی بدنسازی انجام داد.
ژوائو پیکسیرو
وظیفه این آنالیزور جوان ۲۸ ساله که در کلمبیا و مصر نیز مانند دوره اول حضور کی‌روش در ایران، در کادر فنی این سرمربی حضور داشت، آنالیز حریفان تیم ملی و اطلاعات مربوط به بازیکنان تیم کشورمان مطابق داده‌های GPS بود.
میکائیل موریرا
این مربی جوان پرتغالی نیز مسئولیت توانبخشی بازیکنان تیم ملی را عهده‌دار بود و پس از مصدومیت سردار آزمون، نقش ویژه‌ای در رساندن مهاجم تیم ملی به جام جهانی ایفا کرد. در طول برگزاری جام‌جهانی نیز هر بازیکنی دچار مصدومیت جزئی می‌شد، بلافاصله در اختیار میکائیل قرار می‌گرفت تا او در سریع‌ترین زمان ممکن وی را به شرایط ایده‌آل برای بازی کردن برساند.
سالز
یکی دیگر از مربیان جوانی که در امور بازتوانی بدنی بازیکنان مشارکت داشت. میکائیل وظیفه بازتوانی بدن بازیکنان را عهده‌دار بود.
فیلیپ سانتوس
یکی از عوامل رسانه‌ای تیم ملی که در سال‌های اخیر یکی از افراد مورد اعتماد کی‌روش در تیم‌های تحت هدایت این مربی بوده است. او در کنار محسن معتمدکیا، مدیر رسانه‌ای تیم ملی فعالیت می‌کرد.

یشتر بخوانید:

۲۵۷ ۲۵۱