فرارو نوشت:بررسی روند بازار نشان می‌دهد که در حال حاضر هر قطعه سکه امامی در بازار ۱۹ میلیون و ۱۸ هزار تومان است. این در شرایطی است که سکه تمام بهار آزادی به ۱۸ میلیون و ۵۸۴ هزار تومان، نیم‌سکه ۱۲ میلیون و ۸۰ هزار تومان، ربع‌سکه ۹ میلیون و ۷۰ هزار تومان و سکه […]

پیش‌بینی جدید از قیمت‌ها/ طلا و سکه بخریم یا همچنان منتظر بمانیم؟

فرارو نوشت:بررسی روند بازار نشان می‌دهد که در حال حاضر هر قطعه سکه امامی در بازار ۱۹ میلیون و ۱۸ هزار تومان است. این در شرایطی است که سکه تمام بهار آزادی به ۱۸ میلیون و ۵۸۴ هزار تومان، نیم‌سکه ۱۲ میلیون و ۸۰ هزار تومان، ربع‌سکه ۹ میلیون و ۷۰ هزار تومان و سکه گرمی ۴ میلیون و ۳۶۰ هزار تومان رسید.

افزایش عجیب و غریب قیمت طلا و سکه در بازار ادامه دارد و بازار همچنان در حال سقف‌شکنی قیمت‌هاست.

به گزارش خبرآنلاین، هفته گذشته در روز پنج‌شنبه و در آخرین لحظه معاملاتی هفته، قیمت سکه وارد کانال ۱۹ میلیون تومان شد و هر گرم طلای ۱۸عیار هم یک کانال بالا آمد و به عدد یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید.

بررسی روند بازار نشان می‌دهد که در حال حاضر هر قطعه سکه امامی در بازار ۱۹ میلیون و ۱۸ هزار تومان است. این در شرایطی است که سکه تمام بهار آزادی به ۱۸ میلیون و ۵۸۴ هزار تومان، نیم‌سکه ۱۲ میلیون و ۸۰ هزار تومان، ربع‌سکه ۹ میلیون و ۷۰ هزار تومان و سکه گرمی ۴ میلیون و ۳۶۰ هزار تومان رسید.

در این میان، قیمت هر گرم طلای ۱۸عیار به یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسیده است.

اما روند بازار طلا حاکی از آن است که قیمت طلای ۱۸عیار در طول یک هفته گذشته ۲.۴ درصد و به عبارتی، ۴۳۷ هزار تومان گران شده است.

همچنین طی یک هفته گذشته قیمت سکه امامی ۱۰۱ هزار تومان و به عبارتی ۰.۵ درصد افزایش داشته است.

حباب سکه بزرگ‌تر می‌شود

قیمت.‌ها در بازار در حالی است که حباب سکه در حال بزرگ‌تر شدن است.

بنا به این گزارش، حباب سکه امامی هم‌اکنون به یک میلیون و ۹۶۴ هزار تومان، سکه بهار آزادی به یک میلیون و ۵۲۰ هزار تومان، نیم‌سکه ۳ میلیون و ۵۳۳ هزار تومان، ربع سکه به ۴ میلیون و ۷۸۹ هزار تومان و سکه گرمی ۲ میلیون و ۲۵۲ هزار تومان افزایش یافته است.

پیش‌بینی جدید بازار

در این شرایط، اما نادر بذرافشان، رییس اتحادیه طلا و جواهر گفته؛ امیدوار هستیم که طی هفته‌های پیش‌رو شاهد مدیریت بانک مرکزی پیرو سیاست‌هایی که اعلام شده، باشیم و به سمت‌وسویی حرکت کنیم که نگرانی مردم از وضعیت بازار برطرف شود.

وی افزوده؛ مردم در حال حاضر نگران از نوسان‌های فعلی و ادامه‌دار شدن یا نشدن افزایش قیمت‌ها هستند.

بذرافشان پیش‌بینی کرده؛ به‌اعتقاد بنده، افزایش قیمت‌ها به اوج خود رسیده است و توصیه ما همانطور که پیش‌تر نیز تاکید شد، این است که فعلا مردم سعی کنند به این بازارها ورود نکنند و منتظر اجرای سیاست‌ها و مدیریت بانک مرکزی در رابطه با نرخ ارز و تاثیر آن بر بازارهای داخلی و همچنین کاهش و ثبات نرخ ارز باشند.

وی تاکید کرده؛ افزایش‌های فعلی کاذب هستند که بایستی کاهش پیدا کنند و احتمال این کاهش وجود دارد.

بیشتر بخوانید:

۲۱۷ ۳۵