به نظر می‌رسد بحث حضور کیلیان امباپه در رئال مادرید تمام نشده است. سپهر ستاری: پیش از فینال لیگ قهرمانان اروپا در فصل گذشته بود که کیلیان امباپه، فوق‌ستاره فرانسوی پاری‌سن‌ژرمن تصمیم گرفت قرارداد خود با پاری‌سن‌ژرمن را تمدید کند. امباپه در شرایطی قراردادش را تا سال ۲۰۲۴ تمدید کرد که رئال مادرید به شکل […]

رئال مادرید و امباپه؛ فصل جدید شایعات در راه است؟!

به نظر می‌رسد بحث حضور کیلیان امباپه در رئال مادرید تمام نشده است.

سپهر ستاری: پیش از فینال لیگ قهرمانان اروپا در فصل گذشته بود که کیلیان امباپه، فوق‌ستاره فرانسوی پاری‌سن‌ژرمن تصمیم گرفت قرارداد خود با پاری‌سن‌ژرمن را تمدید کند. امباپه در شرایطی قراردادش را تا سال ۲۰۲۴ تمدید کرد که رئال مادرید به شکل جدی خواستار جذب او بود و پیش از ان اینطور به نظر می‌رسید که ستاره فرانسوی راهی پایتخت اسپانیا خواهد شد.

تصمیم امباپه تحت تأثیر فشارهای سیاسی بود. مقامات بلندپایه قطر و امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه در مذاکرات او حضور داشتند. پول نیز در این زمینه نقش داشته و بحث‌هایی پیرامون این موضوع وجود دارد. افراد نزدیک به مهاجم و همچنین خود این فوتبالیست در انظار عمومی معتقد بودند که او در برنابئو درآمد بیشتری کسب می کرد. آنها می‌گویند که رئال مادرید در یک امتیاز تاریخی و بی‌سابقه، به امباپه پیشنهاد مالکیت ۱۰۰ درصدی حق تصویر او را داده است که پاری‌سن‌ژرمن چنین نکرد. مادریدی‌ها اما می‌گویند که آن‌ها هرگز نمی‌توانستند با چیزی که PSG پیشنهاد کرده بود، رقابت کنند.

در پاریس، امباپه با پیراهنی با شماره ۲۰۲۵ عکس گرفت و آن‌ها این اتفاق را جشن گرفتند اما در واقع، تمدید قرارداد او فقط تا سال ۲۰۲۴ با گزینه‌ای برای تمدید برای یک فصل دیگر بود که فقط امباپه می‌تواند در خصوص آن تصمیم بگیرد.

پس از تمدید قرارداد امباپه اما ماجرا به شکلی دیگر رقم خورد و او تنها چند ماه بعد از تصمیم خود پشیمان شد و قصد داشت پاری‌سن‌ژرمن را ترک کند. او در تابستان به شدت به جدایی از پاریس نزدیک بود و حتی گفته می‌شود به او پیشنهاد شده که می‌تواند تیمش را ترک کند. استاره فرانسوی در آن زمان از عدم تحقق وعده‌های باشگاه در زمان تمدید قراردادش عصبانی بود. گفته می‌شود امباپه سه گزینه به ناصر الخلیفی معرفی کرده بود تا آن‌ها را به خدمت بگیرد اما هیچ یک از آن‌ها راهی پاریس نشدند. روبرت لواندوفسکی، اورلین شوامنی و میلان اشکرینیار گزینه‌های مورد نظر مهاجم فرانسوی بودند که دو نفر اول راهی بارسلونا و رئال مادرید شدند و اشکرینیار هم موفق به جدایی از اینتر نشد. امباپه می‌خواست PSG تیم خوبی برای قهرمانی در اروپا آماده کند و قصد داشت رهبری پروژه را بر عهده بگیرد ولی در عمل اتفاقات به شکل دیگری رقم خورد که باعث شد امباپه حتی تا آستانه جدایی و ترک پارک دو پرنس هم برود.

سایت اتلتیک در گزارشی مدعی شده با وجود پیوند قدیمی بین باشگاه رئال مادرید و کیلیان امباپه، او در تابستان شانس حضور در لیورپول را داشت که البته آن را رد کرد.

رئال مادرید و امباپه؛ فصل جدید شایعات در راه است؟!

آنترو هنریکه، مشاور باشگاه PSG، درها را برای جدایی امباپه باز کرده بود و آن‌ها با مبلغ نجومی ۴۰۰ میلیون یورو حاضر بودند تا ستاره فرانسوی را به فروش برسانند اما امباپه گزینه پیوستن به لیورپول را نپذیرفت و ترجیح داد شانس خود برای حضور در رئال مادرید را حفظ کند.

ماه گذشته چند منبع ادعا کردند که رئال مادرید در پایان فصل می‌تواند یک میلیارد یورو برای جذب امباپه بپردازد. گوتی، اسطوره رئال مادرید نیز اخیرا تاکید کرد که لالیگا به امباپه نیاز دارد و و او نیز به آن‌ها نیاز دارد.

گوتی گفت:« بهترین‌ها باید در رئال مادرید بمانند. دیدن بازی او برای پاری‌سن‌ژرمن باعث عصبانیت من نه فقط برای رئال بلکه برای لالیگا می‌شود. لالیگا همیشه باید بهترین‌های دنیا را داشته باشد. امباپه بازیکنی است که برای رئال ساخته شده است و اگر بخواهد همان کاری را که لیونل مسی و کریستیانو رونالدو انجام داده‌اند انجام دهد، باید برای رئال مادرید بازی کند زیرا در پاری‌سن‌ژرمن نمی‌تواند به آن برسد. مادرید باید فوراً برود و او را بگیرد. بازیکنان خوبی در بازار وجود دارند، اما هیچکدام مانند او نیستند. بله، هالند شاید، اما او هم یک قدم پایین‌تر است. امباپه منحصر به فرد است. فقط او می تواند چیزی را که مسی به بارسلونا یا رونالدو به مادرید داده است را ارائه بدهد.»

در شرایط فعلی می‌توان گفت که رئال مادرید کیلیان امباپه را فراموش نکرده و امباپه هم قطعا رئال مادرید را فراموش نکرده است. از بیرون شاید همه چیز متفاوت به نظر برسد اما مدیران رئال مادرید هم ارتباط خود را با بازیکن و اطرافیان او نگه داشته و پس از جام جهانی تحرکاتی برای جذب او وجود داشته اما پس از اتفاقات تابستان آن‌ها با احتیاط بیشتری رفتار می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

۲۵۸ ۲۵۸