اعتماد آنلاین نوشت: استاد دانشگاه که به خاطر ترس از آبروریزی خواهرش را کشته است در دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شد. متهم که مردی جوان است از سوی مادرش بخشیده شده است. او مدعی است خواهرش رفتارهای غیراخلاقی داشته و به همین خاطر دست به قتل زده است. اوایل سال جاری پلیس جسد یک […]

محاکمه برادری که خواهرش را خفه کرد/ «او رفتارهای غیراخلاقی داشت»

اعتماد آنلاین نوشت: استاد دانشگاه که به خاطر ترس از آبروریزی خواهرش را کشته است در دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شد.

متهم که مردی جوان است از سوی مادرش بخشیده شده است. او مدعی است خواهرش رفتارهای غیراخلاقی داشته و به همین خاطر دست به قتل زده است.

اوایل سال جاری پلیس جسد یک زن را که در حاشیه خیابانی در شمال تهران رها شده بود پیدا کرد و آن را به پزشکی قانونی انتقال داد. آثار جراحت‌های قدیمی روی جسد نمایان بود و کارشناسان علت مرگ را خفگی اعلام کردند.

ماموران در نخستین گام از تحقیقات به بررسی دوربین‌های مداربسته پرداختند و دریافتند یک زن، جسد را از صندوق عقب یک خودرو پژو ۲۰۶ خارج و در حاشیه خیابان رها کرده و گریخته است.

با افشای این ماجرا ماموران به استعلام پلاک خودرو پژو ۲۰۶ پرداختند و دریافتند این خودرو متعلق به یک زن ۴۵ساله به نام افسانه است که چند روزی است ناپدید شده و مادر و برادرش شکایتی مبنی بر گم شدن او به پلیس اعلام نکرده‌اند.

به این ترتیب ماموران به بازجویی از مادر و خواهر افسانه پرداختند و مشخص شد جسد کشف‌شده در حاشیه خیابان متعلق به افسانه است.

برادر افسانه به نام امیر به ماموران گفت: خواهرم مجرد بود و در یک شرکت خصوصی کار می‌کرد. چند روز قبل همراه سگش از خانه بیرون رفت اما وقتی به خانه برگشت زخمی شده و کتک خورده بود. او می‌گفت یک مرد می‌خواسته سگ او را بدزدد. آثار جراحت روی بدن خواهرم به خاطر همین موضوع است.

امیر ادامه داد: ما همان روز خواهرم را به بیمارستان بردیم و بعد از چند روز ترخیص شد؛ اما آخرین بار دو روز پیش سوار پژو ۲۰۶ از خانه بیرون رفت و دیگر بازنگشت.

به دنبال اظهارات این مرد ماموران به بررسی دوربین‌های مداربسته در نزدیکی محل زندگی مقتول پرداختند و دریافتند طبق گفته امیر، در همان روز افسانه سوار بر ۲۰۶ خانه‌شان را ترک کرده بود؛ اما بررسی دقیق‌تر فیلم نشان داد زنی که سوار بر ۲۰۶ از خانه بیرون رفته افسانه نیست. او که ماسک به صورت داشت، امیر بود که با پوشیدن لباس‌های خواهرش قصد داشت راز جنایت خانوادگی را پنهان نگه دارد.

با افشای این ماجرا امیر لب به اعتراف گشود و به قتل خواهرش اعتراف کرد. امیر در شعبه پنجم دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه ایستاد.

در ابتدای جلسه مادر افسانه که تنها ولی دم بود اعلام گذشت کرد و گفت از پسرش هیچ شکایتی ندارد.

سپس امیر که استاد دانشگاه است و با قرار وثیقه آزاد بود به دفاع پرداخت. او ‌گفت: خواهرم مجرد بود. او رفتارهای غیراخلاقی داشت و مدام می‌خواست با دوستانش در ارتباط باشد. سر این موضوع همیشه با او درگیر بودم. همسایه‌ها نیز از سروصدای موسیقی‌ای که خواهرم گوش می‌داد همیشه شکایت داشتند. من و مادرم از رفتارهای خواهرم خسته شده بودیم. حتی یک نفر از خواهرم عکس و فیلم تهیه کرده و برای اینکه آنها را پخش نکند و آبرویمان را نبرد قصد اخاذی از ما را داشت.

او در تشریح جزئیات قتل ادامه داد: آخرین بار وقتی خواهرم اصرار داشت به مهمانی برود با او درگیر شدم و هنگامی که او خواب بود حوله‌ای را روی صورتش انداختم و او را خفه کردم. من برای اینکه راز قتل پنهان بماند لباس‌های خواهرم را پوشیدم، جسد را داخل صندوق عقب گذاشتم و آن را در حاشیه خیابان رها کردم.

در پایان جلسه قضات وارد شور شدند و با توجه به رضایت تنها ولی دم، امیر را از جنبه عمومی جرم و طبق ماده ۶۱۲ قانون مجازات اسلامی به سه سال زندان محکوم کردند.

جزئیات بیشتر:

جزئیات حکم قاتل مونا حیدری؛ زن جوان اهوازی

۲۳۳۲۳۳