همشهری نوشت:دزدان موتورسوار با حمله به ماشین در حال حرکت، شیشه آن را شکستند تا کیف زن جوان را که پشت فرمان بود سرقت کنند اما لحظاتی پس از این سرقت خشن، موتور آنها در تصادف با خودروی مالباخته واژگون شد و حادثه مرگباری رقم خورد. این حادثه مدتی قبل در خیابان پاسداران رخ داد. […]

زن جوان هنگام فرار از دست دزدان قمه به دست، یکی از آنها را کشت

همشهری نوشت:دزدان موتورسوار با حمله به ماشین در حال حرکت، شیشه آن را شکستند تا کیف زن جوان را که پشت فرمان بود سرقت کنند اما لحظاتی پس از این سرقت خشن، موتور آنها در تصادف با خودروی مالباخته واژگون شد و حادثه مرگباری رقم خورد.

این حادثه مدتی قبل در خیابان پاسداران رخ داد. ۲جوان که سوار بر موتور بودند، با قمه به سمت یک خودروی پیکانتو که زن جوانی پشت فرمان آن بود هجوم بردند. مردی که ترک موتور نشسته بود درحالی‌که خودرو در حال حرکت بود با قمه ضربه‌ای به شیشه ماشین زد و آن را شکست. او سپس کیف زن جوان را که روی صندلی جلو بود برداشت و همدستش سرعت موتور را بیشتر کرد تا فرار کنند. این اما پایان ماجرا نبود؛ زن جوان که به‌شدت وحشت کرده بود با ماشین به موتور دزدان برخورد کرد و این اتفاق موجب واژگونی موتور شد.
گزارش مرگ
دقایقی از این اتفاق می‌گذشت که پلیس و اورژانس در محل حادثه حضور یافتند. یکی از سارقان موفق به فرار شده اما سارق دوم به‌دلیل شدت جراحات جانش را از دست داده بود. ماجرا به قاضی وحیدناصری، بازپرس ویژه قتل اطلاع داده شد و او دستور تحقیقات در این زمینه را صادر کرد. در ابتدا مأموران به تحقیق از زن جوان که راننده خودروی پیکانتو بود پرداختند. وی توضیح داد: فرزندم در صندلی عقب نشسته بود و من در حال رانندگی بودم که ناگهان ۲مرد موتورسوار به ماشینم نزدیک شدند. مردی که ترک موتور نشسته بود قمه‌ای به من نشان داد و تهدیدم کرد که توقف کنم. من که وحشت کرده بودم به حرکت ادامه دادم. اما موتورسواران دست از سرم برنداشتند و به تعقیب من ادامه دادند تا اینکه یکی از آنها با قمه‌ شیشه ماشینم را شکست و کیفم را که روی صندلی شاگرد بود به سرقت برد. وی ادامه داد: در آن شرایط دلهره عجیبی به جانم افتاده بود و می‌خواستم هرطور شده از دست آنها فرار کنم چون می‌ترسیدم مبادا بلایی بر سر من یا فرزندم بیاورند. دزدان هنگام تعقیب ماشین من حتی لاستیک سمت شاگرد را هم پنچره کرده بودند و به سختی می‌توانستم رانندگی کنم و ناگهان با موتور دزدان برخورد کردم. موتور واژگون شد و همان لحظه خودروی پرایدی که در حال حرکت بود با دزدان برخورد کرد.
وی گفت: من قصد آسیب رساندن به دزدان را نداشتم و می‌خواستم از دست آنها فرار کنم که این اتفاق افتاد.
زن جوان ادامه داد: پس از آنکه موتور واژگون شد، راکب که به‌نظر می‌رسید آسیب جدی ندیده، از جایش بلند شد و بی‌آنکه کیف مرا بردارد فرار کرد. دقایقی بعد و با حضور اورژانس مشخص شد که ترک‌نشین جانش را از دست داده است.
پس از تحقیق از این زن، بازپرس جنایی دستور بررسی تصاویردوربین‌های مداربسته‌ای که در اطراف محل تصادف وجود داشت را صادر کرد. تصاویر و فیلم‌های به‌دست آمده، مهر تأیید بر اظهارات زن جوان و شاهدان می‌زد. در ادامه تحقیقات خانواده سارق جان باخته شناسایی شدند و مشخص شد که آنها اهل پایتخت نیستند. والدین سارق فوت شده پس از حضور در دادسرای جنایی تهران به شکایت از زن جوان پرداختند و عنوان کردند که وی موجب مرگ پسرشان شده است. آنها توضیح دادند که پسرشان مدتی قبل برای کار از شهرستان به تهران آمده بود که این حادثه برایش رخ داد. از سوی دیگر با انجام تحقیقات بیشتر مشخص شد که سارق جان‌باخته، سابقه کیفری دارد و پیش از این به جرم کیف‌قاپی دستگیر و زندانی شده بود.
براساس این گزارش، بازپرس جنایی دستور تشکیل تیم کارشناسی داده تا علت این حادثه مرگبار و عمدی یا غیرعمدی بودن آن مشخص شود. از سوی دیگر جست‌وجو برای بازداشت همدست سارق فوت شده ادامه دارد.

۲۳۳۰۲