بازیکنان لژیونر فوتبال ایران این روزها شرایط مطلوبی ندارند و بعضی از آنها به فکر بازگشت به فوتبال ایران هستند. زاوش محمدی: بیش از یک ماه از پایان جام جهانی ۲۰۲۲ قطر می گذرد و فوتبال دنیا دوباره به روال عادی خود برگشته است. لیگ های معتبر دوباره شروع شدند و بازیکنان به تیم های […]

وقت کوچ ستاره‌ها

بازیکنان لژیونر فوتبال ایران این روزها شرایط مطلوبی ندارند و بعضی از آنها به فکر بازگشت به فوتبال ایران هستند.

زاوش محمدی: بیش از یک ماه از پایان جام جهانی ۲۰۲۲ قطر می گذرد و فوتبال دنیا دوباره به روال عادی خود برگشته است. لیگ های معتبر دوباره شروع شدند و بازیکنان به تیم های خود برگشته اند. در این بین لژیونرهای ایرانی هم پس از پایان بازی های جام جهانی به تمرینات تیم های خود برگشتند اما شرایط مطلوبی ندارند. بعضی از لژیونرها مثل بیرانوند، محبی و نیازمند پیش از شروع جام جهانی و در ابتدای فصل به لیگ برتر ایران برگشتند و بعضی ها هم در پنجره نقل و انتقالاتی زمستانی تصمیم دارند به ایران برگردند. در این بین بازیکنان چون طارمی و عابدزاده شرایط متفاوتی دارند و برای تیم هایشان به میدان می روند.

مهدی طارمی؛ تک ستاره آسمان فوتبال ایران

بی شک مهدی طارمی این روزها تک ستاره فوتبال ایران است. بازیکنی که به تنهایی جور سایر بازیکنان را کشیده و با درخشش در لیگ پرتغال نام ایران را بر سر زبان ها می اندازد. طارمی پس از جام جهانی هم توانست روند گلزنی خودش را حفظ کند و در جدول گلزنان لیگ پرتغال در بین سه نفر اول قرار دارد. طارمی آنقدر خوش درخشیده که چشم ریو فردیناند اسطوره باشگاه منچستر را گرفته و بارها برای رفع مشکل خط حمله شیاطین سرخ، به این تیم پیشنهاد شده است.

طارمی همچنین به عنوان بهترین بازیکن دو ماه نوامبر و دسامبر لیگ پرتغال انتخاب و جایزه خودش را دریافت کرد. بی شک اگر طارمی چند سال جوان تر بود الان می توانست در یکی از تیم های بزرگ اروپا بازی کند.

وقت کوچ ستاره‌ها

تنهاترین سردار

چندی قبل بود که سردار آزمون هنگام گرم کردن برای ورود به زمین در دیدار برابر پورتو در لیگ قهرمانان اروپا دچار آسیب دیدگی شد و نتوانست در آن مسابقه برای لورکوزن به میدان برود. با این حال مصدومیت آزمون فراتر از حد انتظار بود و حتی حضور او در جام جهانی قطر نیز در هاله‌ای از ابهام قرار گرفت اما هر طور که بود با تلاش پزشکان توانست جواز همراهی تیم کارلوس کی‌روش در دوحه را کسب کند.

بوندسلیگا یکی از پنج لیگ معتبر اروپایی محسوب می‌شود که بیشترین میزان تعطیلات را در ژانویه به خود اختصاص می دهد و همین موضوع به سردار آزمون کمک کرد تا بعد از جام جهانی به بهترین شکل ریکاوری خود را انجام دهد و حالا به نظر می‌رسد که این ستاره ایرانی کاملاً آماده همراهی تیم ژاوی آلونسو در ادامه فصل خواهد بود. گرچه سردار در آلمان نتوانست آن درخشش در روسیه را تکرار کند و عملکرد خوبی نداشت.

وقت کوچ ستاره‌ها

کاپیتان تیم ملی احیا شد

علیرضا جهانبخش کاپیتان تیم ملی پس از چند هفته ناکامی و عملکردی ضعیف، توانست خودش را احیا کند و دوباره بازیکن ثابت فاینورد شود. جهانبخش پس از جام جهانی عملکرد خوبی در تیمش نداشت و حتی گفته می شد سرمربی تیم اعتقادی به او ندارد و جهانبخش باید زمستان، هلند را به مقصد یک کشور دیگر ترک کند. در این بین تیم هایی از آمریکا و قبرس به دنبال کاپیتان تیم ملی بودند اما جهانبخش بدون توجه کردن به این موضوعات، تمرکزش را روی فوتبالش گذاشت و توانست به ترکیب اصلی تیمش برگردد. جهانبخش حالا دوباره یار ثابت فاینوردی هاست و به نظر می رسد توانسته جایگاهش را دوباره به دست بیاورد.

وقت کوچ ستاره‌ها

روزهای بی هیجان کریم

کریم انصاری فرد دیگر لژیونر فوتبال ایران است که بارها صحبت هایی مبنی بر بازگشتش به فوتبال ایران مطرح شده است. در ابتدای فصل نام او به عنوان گزینه خط حمله پرسپولیس مطرح شد اما او ترجیح داد در اروپا و قبرس بماند و به ایران برنگردد. حتی بعد از جدایی لوکادیا هم باز نام مهاجم سابق پرسپولیس برای بازگشت به جمع شاگردان گل محمدی مطرح شد اما شماره ۱۰ تیم ملی به خاطر شرایط خانوادگی اش تصمیم دارد در اروپا بماند. انصاری فرد یکی از بازیکنان اصلی تیمش است اما لیگ قبرس آنقدر نمی تواند برای مهاجم سابق اوساسونا جذابیت داشته باشد و او در سالهای آخر فوتبالش به لیگ درجه چندم اروپا رفته است.

وقت کوچ ستاره‌ها

حاج صفی یار ثابت یونانی‌ها

احسان حاج صفی به همراه میلاد محمدی در تیم آاک یونان توپ می زنند و کاپیتان تیم ملی یکی از بازیکنان ثابت تیمش است. حاج صفی توانسته خودش را به سرمربی تیم تحمیل کند و هفته گذشته هم در بازی مقابل پانسرایکوس توانست پاس گل بدهد. حاج صفی از آن دسته بازیکنانی است که رفت و آمد زیادی به فوتبال ایران دارد و هیچ بعید نیست در روزهای پیش رو دوباره به ایران برگردد.

وقت کوچ ستاره‌ها

کنعانی زادگان و خلیل‌زاده؛ انتخابی که آنها را از تیم ملی دور کرد

حسین کنعانی زادگان و شجاع خلیل زاده دو مدافع سالهای قبل پرسپولیس آنقدر کنار هم بازی کردند تا توانستند یکی از بهترین زوج های خط دفاعی فوتبال ایران را تشکیل دهند. درخشش شجاع و کنعانی در پرسپولیس باعث شد آنها در تیم ملی هم کنار هم باشند. حتی جدایی این دو بازیکن از پرسپولیس هم باعث نشد از هم دور بمانند و در قطر دوباره باهم هم‌تیمی شدند اما این تصمیم شان باعث شد تا از ترکیب تیم ملی در جام جهانی دور بمانند.

گرچه همه کارشناسان معتقد بودند حق این دو مدافع بود که به صورت فیکس در جام جهانی بازی کنند اما کی روش چنین نظری نداشت و شجاع صرفا در قطر توریست بود و کنعانی زادگان هم در فاجعه بازی مقابل انگلیس تنها به عنوان بازیکن تعویضی وارد میدان شد.

به نظر می رسد آنها باید از روی دست بیرانوند کپی می کردند و با حضور دوباره شان در فوتبال ایران و پرسپولیس، حضورشان در تیم ملی را بیمه می کردند.

وقت کوچ ستاره‌ها

البته در این بین بازیکنان دیگری هم هستند که در اروپا و آسیا بازی می کنند. از جمله صادق محرمی، احمد نوراللهی، مهرداد محمدی و امید ابراهیمی. ابراهیمی به تازگی از تیمش در قطر جدا شده و محرمی هم پس از گذراندن دوران مصدومیت به ترکیب دیناموزاگرب برگشته است. نوراللهی در حال حاضر شرایط خوبی در تیمش دارد و موفق شدند قهرمان نیم فصل امارات شوند.

۳۵ ۲۵۸