گجت‌نیوز نوشت: کمپانی کره‌ای SK hynix از تولید سریع‌ ترین رم دینامیک موبایل جهان با سرعت خیره‌کننده ۹.۶ گیگابایت رونمایی کرد. این حافظه‌ها ۱۳ درصد سریع‌تر از رم های LPDDR۵X هستند. کمپانی کره‌ای SK Hynix که در زمینه تولید تراشه‌های موبایلی فعالیت دارد به‌تازگی به دستاوردی شگفت‌انگیز رسیده است. این کمپانی موفق شده سریع ترین […]

سریع‌ ترین رم موبایل جهان با سرعت ۹.۶ گیگابایت در ثانیه معرفی شد؛ با LPDDR۵T آشنا شوید

گجت‌نیوز نوشت: کمپانی کره‌ای SK hynix از تولید سریع‌ ترین رم دینامیک موبایل جهان با سرعت خیره‌کننده ۹.۶ گیگابایت رونمایی کرد. این حافظه‌ها ۱۳ درصد سریع‌تر از رم های LPDDR۵X هستند.

کمپانی کره‌ای SK Hynix که در زمینه تولید تراشه‌های موبایلی فعالیت دارد به‌تازگی به دستاوردی شگفت‌انگیز رسیده است. این کمپانی موفق شده سریع ترین رم دینامیک موبایل جهان، تحت عنوان LPDDR۵T را رونمایی کند.

این حافظه‌های رم قادر به دستیابی به نرخ شگفت‌انگیز انتقال داده ۹.۶ گیگابیت بر ثانیه هستند که در مقایسه با نسل پیشین، LPDDR۵X که در ماه نوامبر ۲۰۲۲ رونمایی شد، حدودا ۱۳ درصد سریع‌تر هستند.

این کمپانی از پسوند T یا Turbo (توربو) برای این حافظه‌های جدید استفاده کرده تا بر روی سرعت بیشتر آن در مقایسه با نسل‌های قبل تاکید کند.

سریع‌ ترین رم موبایل جهان

جزئیات عملکرد سریع‌ ترین رم موبایل جهان

رم های جدید این شرکت کره‌ای در محدوده ولتاژ بسیار پایین ۱.۰۱ تا ۱.۱۲ ولت کار می‌کند. بر اساس گزارش‌های رسیده، این حافظه‌ها علاوه بر این که بسیار سریع هستند، مصرف انرژی فوق‌العاده پایینی هم دارند. کمپانی سازنده همچنین تصمیم دارد در آینده این رم‌ها را در ظرفیت‌های مختلفی در اختیار مصرف‌کنندگان قرار دهد.

SK hynix تا کنون اقدام به عرضه پکیج چند تراشه‌ای ۱۶ گیگابایتی از این حافظه کرده و با ادغام چندین رم LPDDR۵T با یکدیگر، به توان انتقال اطلاعات ۷۷ گیگابایت بر ثانیه رسیده است.

کمپانی کره‌ای سازنده سریع‌ ترین رم موبایل جهان تصمیم دارد این حافظه‌ها را در نیمه دوم سال ۲۰۲۳ با استفاده از تکنولوژی ساخت ۱anm تولید کند. این تکنولوژی، در حقیقت نسل چهارم فناوری‌های ده نانومتری کنونی به شمار می‌رود.

سریع‌ ترین رم موبایل جهان

بر اساس گزارش‌های موجود و پیش‌بینی‌های متخصصین حوزه فناوری اطلاعات، در آینده نزدیک، به دلیل فراگیرتر شدن فناوری ۵G در دنیا، تقاضای بسیار بیشتری برای حافظه‌های با سرعت بیشتر و مشخصات قدرتمند در بازار ایجاد خواهد شد.

در همین راستا، کمپانی SK hynix پیش‌بینی کرده که با در دسترس قرار گرفتن فناوری‌های هوش مصنوعی، یادگیری ماشین و واقعیت مجازی، این رم های جدید و بسیار سریع بتوانند کمک بزرگی به کاربران سرتاسر دنیا باشند.

سونگسو ریو، مسئول برنامه‌ریزی طرح DRAM در کمپانی SK hynix اعلام کرده که این کمپانی همه تلاش خود را برای پاسخ‌گویی به نیاز بازار به محصولاتی با عملکرد سریع و قدرتمند که به‌طور فراگیر در دستگاه‌های مختلف قابل استفاده باشند، انجام داده است.

او همچنین اعلام کرد که SK hynix با هدف تبدیل شدن به رهبر بازار نیمه‌رساناهای نسل جدید، تحقیقات گسترده خود بر روی این فناوری را ادامه خواهد داد تا بتواند به بازیگری تاثیرگذار در بازار IT تبدیل شود.

۲۲۷۲۲۷