گجت‌نیوز نوشت: پس از موفقیت در امتحانات مجوز پزشکی و MBA، ابزار چت GPT در آزمون وکالت نیز قبول شد تا بر نگرانی اساتید و مدرسان دانشگاه اضافه کند. چت‌بات ChatGPT، ابزار جدید و پر سر و صدای مبتنی بر هوش مصنوعی، طی چند وقت اخیر به تیتر اول اخبار فناوری تبدیل شده است. در […]

چت GPT پس از آزمون پزشکی، حالا به یک وکیل تبدیل می‌شود!

گجت‌نیوز نوشت: پس از موفقیت در امتحانات مجوز پزشکی و MBA، ابزار چت GPT در آزمون وکالت نیز قبول شد تا بر نگرانی اساتید و مدرسان دانشگاه اضافه کند.

چت‌بات ChatGPT، ابزار جدید و پر سر و صدای مبتنی بر هوش مصنوعی، طی چند وقت اخیر به تیتر اول اخبار فناوری تبدیل شده است. در حالی‌که دانش‌آموزان استفاده از آن‌را بسیار مفید ارزیابی می‌کنند، معلمان نگرانی خود را از بابت امکان تقلب در انجام تکالیف و امتحانات ابزار کرده‌اند. هم‌چنین در برخی از دانشگاه‌های ایالات متحده، مدرسان در حال تغییر روش ارزیابی دانشجویان و ممنوعیت آزمون‌های از راه دور هستند.

اما در این میان، چت GPT نیز با گذراندن امتحانات و کسب نمرات قبولی در آزمون‌های MBA و پزشکی، موجب شگفتی بسیاری شده است. در یک مطالعه جدید، اساتید حقوق دانشگاه مینه‌سوتا این ابزار را برای حل سوالات امتحان تکمیلی حقوق مورد آزمایش قرار دادند. این چت‌بات موفق شد در آزمون‌ وکالت نمره +C را کسب کند که به‌ویژه برای یک ربات چت، عملکردی قابل قبول است.

چت جی پی تی

علاوه بر آن، در مقاله دیگری که توسط پروفسور وارتون تهیه شده است، چت GPT در آزمون مدیریت بازرگانی نیز با نمرات B- و B موفق به قبولی شد. بااین‌حال، از جنبه خروجی و نتایج به‌دست آمده، عملکرد ChatGPT تا حد زیادی ناپایدار است. محققان دانشگاه مینه‌سوتا اگرچه درک قوانین حقوق اساسی و خلاصه‌نویسی نظریه توسط این چت‌بات را خوب ارزیابی کردند، اما چت GPT در تلاش برای شناسایی مسائل مربوط به یک مسئله عملکرد ضعیفی داشت.

پروفسور وارتون هم‌چنین خاطرنشان کرد که این ربات چت در مدیریت عملیات ساده و حل مشکلات تجزیه‌وتحلیل فرآیند شگفت‌انگیز عمل می‌کند، اما نمی‌تواند چالش‌های فرآیند پیشرفته را مدیریت کرده و حتی در مسائل نسبتا ابتدایی ریاضی نیز خطا دارد.

هوش مصنوعی چت GPT، ابزاری انقلابی که البته نیازمند بهبودهای جدی است

چت gpt

وارتون معتقد است که علی‌رغم قبولی چت GPT در آزمون‌های فارغ‌التحصیلی با نمرات متوسط، اما این ابزار می‌تواند عملکرد بسیار بهتری داشته باشد. وی افزود از آنجاکه ChatGPT برای مبحث یا سوال خاصی تنظیم نشده است، بنابراین در حال حاضر دانشجویان عملکرد بهتری در پاسخ به پرسش‌های تحلیلی دارند. بااین‌حال، این پروفسور دانشگاه مینه‌سوتا گفت که هوش مصنوعی در تغییر پاسخ‌ها براساس راهنمایی‌های انسانی خوب عمل می‌کند.

درحالی‌که ممکن است چت GPT به‌طور مستقل نتواند در امتحانات یا نگارش مقالات عملکرد بی‌نقصی داشته باشد، اما با اندکی تعامل می‌تواند پاسخ‌های استاندارد بهتری را تولید کند. این بدان معنی است که اگرچه کاربران در حال حاضر نمی‌توانند جواب‌های این چت‌بات را عینا کپی و جای‌گذاری کنند، اما قادر به تقلب و کسب نمرات قبولی خواهند بود.

در این خصوص، مخالفان هوش مصنوعی اعتقاد دارند که مدارس باید استفاده از این فناوری را به‌منظور جلوگیری از تقلب محدود کنند. آنها هم‌چنین از پیشنهاد خود برای تغییر بانک سوالات خبر دادند تا چالش‌های استفاده از ابزارهای مبتنی بر AI نظیر چت GPT افزایش یابد. ترویش، پروفسور دانشگاه مینه‌سوتا نیز در این باره گفت که دانش‌آموزان پیش از تکیه به این ربات‌ها برای کمک، باید مهارت‌های اساسی را بیاموزند.

وی معتقد است که فناوری مذکور در نهایت می‌تواند منجر به صرفه‌جویی در وقت دانش‌آموزان شود. با افزایش نگرانی‌ اساتید دانشگاه‌ها، مدیرعامل OpenAI، به‌عنوان سازنده چت جی پی تی اطمینان داد که این شرکت در حال بر روی سیستمی است که شناسایی پاسخ‌های این ابزار را برای مدرسان آسان‌تر کند. بااین‌حال، او هیچ تضمینی را ارائه نکرده و بنابراین هنوز از تاریخ انتشار این به‌روزرسانی خبری در دست نیست.

چت‌بات هوش مصنوعی ChatGPT، ابزاری اعتیادآور با پیامدهای مثبت و منفی

چت gpt

گوتام آدانی، ثروتمندترین مرد آسیا گفت که پس از آزمایش ربات چت ChatGPT به آن اعتیاد پیدا کرده است. او هم‌چنین در مقاله‌ای که پس از حضور در مجمع جهانی اقتصاد در سال ۲۰۲۳ متتشر شد، نوشت: باید اعتراف کنم که زمان شروع استفاده از چت GPT، کمی به آن معتاد شده‌ام! این ابزار انقلابی در فرآیند دموکراتیک کردن هوش مصنوعی محسوب می‌شود. شک ندارم که هوش مصنوعی مولد (AIGC) تاثیر زیادی در زندگی بشر خواهد داشت.

اظهارات آدانی درحالی مطرح می‌شود که چت GPT در مجمع جهان اقتصاد امسال، مورد توجه گسترده قرار گرفت و قابلیت‌های چشم‌گیر آن بسیار از کسب‌وکارها و کاربران کنجکاو را محو خود کرده بود. در عین حال نیز، گمانه‌زنی‌ههایی در مورد استفاده از آن در مورد دنیای واقعی ایجاد شده است.

بااین‌حال، هنوز بحث‌ها در مورد چگونگی بهره‌گیری از این فناوری به‌شیوه‌ای اخلاقی ادامه دارد. از زمان انتشار عمومی ChatGPT توسط OpenAI در اواخر ماه نوامبر، بسیاری از این ابزار برای نگارش کتاب، مقاله، نامه و دیگر کاربردهای مربوطه استفاده می‌کنند. از سوی دیگر، ظهور چت GPT با پیامدهای منفی از جمله سرقت ادبی و پیامدهای دیگر مواجه شده و بسیاری از هنرمندان، مدرسان، برنامه‌نویسان و نویسندگان را با نگرانی از دست دادن شغل‌هایشان روبرو کرده است. البته طرفداران این فناوری نیز خوش‌بین هستند که استفاده از ChatGPT می‌تواند به افزایش بهره‌وری کارکنان کمک کند.

۲۲۷۲۲۷