ایلنا نوشت: کنعانی مقدم گفت: یکی از کارکردهای احزاب این است که نامزدهای خوب را معرفی کنند. در انتخابات گذشته افرادی وارد لیست می‌شدند و بعد به مردم تحمیل می‌شدند که مردم آنان را انتخاب کنند یعنی مردم نقشی نداشتند این مورد باید اصلاح شود. حسین کنعانی‌مقدم گفت: ای کاش وزیر کشور و معاون سیاسی […]

 فعال سیاسی اصولگرا:چه کرده‌ایم که مشارکت مردم در دو انتخابات‌ اخیر «سیر نزولی» داشته ؟ / به برخی دولت‌ها گفتیم ،«جاسوس و خائن» هستند

ایلنا نوشت: کنعانی مقدم گفت: یکی از کارکردهای احزاب این است که نامزدهای خوب را معرفی کنند. در انتخابات گذشته افرادی وارد لیست می‌شدند و بعد به مردم تحمیل می‌شدند که مردم آنان را انتخاب کنند یعنی مردم نقشی نداشتند این مورد باید اصلاح شود.

حسین کنعانی‌مقدم گفت: ای کاش وزیر کشور و معاون سیاسی صحبت‌های ما را می‌شنیدند. اما موضوعی که وجود دارد این است که راهکاری برای انتخابات پیدا کنیم. سوال اصلی اینجاست که آیا ارکان انتخابات قوی هستند و اگر نیستند چه کاری انجام دهیم تا قوی شوند؟

وی افزود: مردم مهم‌ترین رکن انتخابات هستند ما با مردم چه کردیم که در دو انتخابات اخیر روند مشارکت سیر نزولی داشته است. اگر در انتخابات به دنبال ملت‌سازی بودیم این ملت‌سازی موجب دولت‌سازی می‌شد اما وقتی می‌گوییم دولت علیه السلام تشکیل دهیم امروز به وضعیتی رسیدیم که به برخی دولت‌ها گفتیم جاسوس و خائن هستند.

این فعال سیاسی اصولگرا تصریح کرد: نکته دوم مربوط به انتخاب شونده است. باید چه کسی انتخاب شود که مردم به آن رای دهند تا اجرایی شود آیا فقط شورای نگهبان باید تعیین کند که چه کسی انتخاب شود. یکی از کارکردهای احزاب این است که نامزدهای خوب را معرفی کنند. در انتخابات گذشته افرادی وارد لیست می‌شدند و بعد به مردم تحمیل می‌شدند که مردم آنان را انتخاب کنند یعنی مردم نقشی نداشتند این مورد باید اصلاح شود.

وی افزود: نکته سوم مربوط سلامت و امنیت انتخابات است اگر مردم احساس کنند که سلامت وجود ندارد در انتخابات شرکت نمی‌کنند و بعد هم فضا امنیتی می‌شود. وزارت کشور باید تلاش کند که امنیت انتخابات را فراهم کند نه اینکه فضا را امنیتی کنیم. این مورد هم متزلزل شده است.

کنعانی‌مقدم گفت: یکی از بحث‌های مربوط به انتخابات این است که عدالت برقرار شود و اگر عدالت برقرار نشود، مشارکت در انتخابات مورد نزول قرار خواهد گرفت. من اعتقاد دارم که باید به دنبال حکمرانی خوب باشیم. آدم خوبی که نتواند حکمرانی خوب داشته باشد به چه درد می‌خورد.

بیشتر بخوانید:

۲۱۲۲۰