ایسنا نوشت: برگزارکنندگان جشنواره فیلم ونیز یک کارگردان و یک بازیگر را به عنوان دریافت کنندگان جایزه افتخاری شیر طلایی سال ۲۰۲۳ معرفی کردند. جشنواره فیلم ونیز «لیلیانا کاوانی» کارگردان کهنه‌کار ایتالیایی و «تونی لئونگ چیو-وای» بازیگر هنگ کنگی را برای دریافت یک عمر دستاورد شیرهای طلایی امسال تعیین کرده است. «کاوانی» ۹۰ ساله که […]

ایسنا نوشت: برگزارکنندگان جشنواره فیلم ونیز یک کارگردان و یک بازیگر را به عنوان دریافت کنندگان جایزه افتخاری شیر طلایی سال ۲۰۲۳ معرفی کردند.

جشنواره فیلم ونیز «لیلیانا کاوانی» کارگردان کهنه‌کار ایتالیایی و «تونی لئونگ چیو-وای» بازیگر هنگ کنگی را برای دریافت یک عمر دستاورد شیرهای طلایی امسال تعیین کرده است.

«کاوانی» ۹۰ ساله که آثارش شامل فیلم کلاسیک «نگهبان شب» (۱۹۷) با بازی «درک بوگارد» و «شارلوت رمپلینگ» و «ماجرای برلین» در سال ۱۹۸۵ است، چندین فیلم در جشنواره ونیز داشته است و «فرانچسکو اسیسی»، «گالیلئو»، «کلاریس» و «سال آدم خوارها» از جمله دیگر آثار این فیلمساز ایتالیایی محسوب می‌شوند.

«تونی لئونگ» هم برای بازی در فیلم «در حال و هوای عشق» ساخته «وونگ کاروای»، «قهرمان» از «ژانگ ییمو» و فیلم اخیر مارول «شانگ چی» و همچنین «افسانه ده حلقه» شناخته می‌شود. او همچنین سابقه نقش آفرینی در سه فیلم برنده جایزه شیر طلایی ونیز شامل «شهر غم» (۱۹۸۹) اثر «هو شیائو-شبن»، «سیکلو» (۱۹۹۵) اثر «تران آن هونگ» و «شهوت، احتیاط» (۲۰۰۷) اثر «آنگ لی» را در کارنامه دارد.

هشتادمین جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز که قدیمی‌ترین جشنواره سینمایی جهان است از تاریخ از ۳۰ اوت تا ۹ سپتامبر (۸ تا ۱۸ شهریور) برگزار می‌شود.

۵۷۲۴۵