ورزش سه نوشت: ستاره بزرگ ایران در تاریخ فوتبال، رکوردهای زیادی از خود به جای گذاشته است. علی دایی قبل از رسیدن به رکورد بیشترین گل زده ملی در تاریخ فوتبال جهان و زدن رکورد پوشکاش افسانه ای با ۱۰۹ گل ملی، در کوران سالهای حضورش در مستطیل سبز رکوردهای دیگری نیز به جا گذاشته […]

عکس | وقتی علی دایی شاگرد کی‌روش شد!

ورزش سه نوشت: ستاره بزرگ ایران در تاریخ فوتبال، رکوردهای زیادی از خود به جای گذاشته است.

علی دایی قبل از رسیدن به رکورد بیشترین گل زده ملی در تاریخ فوتبال جهان و زدن رکورد پوشکاش افسانه ای با ۱۰۹ گل ملی، در کوران سالهای حضورش در مستطیل سبز رکوردهای دیگری نیز به جا گذاشته است که یادآوری آن خالی از لطف نمی‌باشد.
دایی که بعد از حضور در فوتبال قطر، در سه تیم آلمانی آرمینیا بیلفلد، بایرن مونیخ و هرتابرلین سابقه بازی دارد، در روزهایی که برای تیم پایتخت نشین آلمان هرتابرلین به زمین مسابقه می‌رفت و برای این تیم در لیگ قهرمانان اروپا روبروی تیم‌های بزرگ میلان و چلسی گلزنی می‌کرد، عنوان سومین گلزن برتر سال ۲۰۰۰را به خود اختصاص داد.

عنوانی ارزشمند از ستاره آن سالهای فوتبال ایران که یکی از دستاوردهای مهم او در سالهای پرشکوهش می‌باشد.

عکس| عجیب اما واقعی؛ روزی که دایی شاگرد کی‌روش شد

نکته جالب درباره دایی در سال ۲۰۰۰، حضور او در یک روز خاص می باشد که برای تیم منتخب فیفا به میدان رفت ، او آن روز در کنار روبرتو باجوی افسانه ای و در حالی که کارلوس کی روش پرتغالی و کارلوس آلبرتوپریرای برزیلی هدایت تیم منتخب جهان را به عهده داشتند در ترکیب اصلی به مصاف تیم منتخب بوسنی رفت. نبردی که با یک گل به نفع شاگردان کی روش به پایان رسید، تا دایی اولین ایرانی باشد که زیر نظر کی روش به میدان رفته است.

۲۵۸ ۲۵۸