دور دوره کراس‌اورهاست و اکثر مردم، حتی آن‌هایی که با خودروهای کوچک راحت‌تر هستند، سعی دارند محصولی از این سگمنت خریداری کنند تا یک وقت خدای نکرده از مد روز جا نمانند! تجربه نشان داده حتی چند میلی‌متر افزایش ارتفاع و چسباندن برچسب کراس روی محصولات هاچ‌بک هم می‌تواند در بهبود فروش تاثیرگذار باشد چه […]

دور دوره کراس‌اورهاست و اکثر مردم، حتی آن‌هایی که با خودروهای کوچک راحت‌تر هستند، سعی دارند محصولی از این سگمنت خریداری کنند تا یک وقت خدای نکرده از مد روز جا نمانند! تجربه نشان داده حتی چند میلی‌متر افزایش ارتفاع و چسباندن برچسب کراس روی محصولات هاچ‌بک هم می‌تواند در بهبود فروش تاثیرگذار باشد چه برسد به اینکه با یک کراس‌اور واقعی طرف حساب باشیم!

در این بین محصولاتی نظیر: رنو داستر دو دیفرانسیل، ام جی GS یا کیا اسپورتیج، با توجه به سیستم چهارچرخ متحرک می‌توانند نیم‌نگاهی ولو اندک به بیرون از جاده نیز داشته باشند، اما سایرین از جمله همین میهمان امروزمان اصلاً برای بیراهه‌نوردی ساخته نشده‌اند و صرفاً با تکیه بر مزیت‌هایی مثل اتاق جادار، ارتفاع مناسب برای عبور از دست‌اندازهای معمول، القاء حس قدرت و امنیت و از همه مهم‌تر مدگرایی محبوب دل مردم شده‌اند.

فیدلیتی پرایم نیز یکی از همین محصولات محبوب است که علیرغم تازه‌وارد بودن به شدت مورد توجه علاقه‌مندان قرار گرفته. البته شکی نیست که روش معرفی و فروش زیرکانه گروه بهمن‌ موتور در افزایش عطش بازار و معروفیت فرزندش تاثیر بسزایی داشته اما باید اعتراف کرد که خود فیدلیتی هم حرف‌ها و نکته‌های زیادی برای گفتن دارد که اگر «باما» همراه باشید، آنها را در این بخش از تست و بررسی خودرو برایتان بازگو خواهیم کرد.

فیدلیتی ساخت کجاست؟ دیگنیتی ساخت کجاست؟

فیدلیتی یا جتور ایکس ۷۰ یک خودروی کراس‌اوور سایز متوسط ساخت شرکت جتور زیر مجموعه چری Chery چین است که از سال ۲۰۱۸ تا کنون تولید می‌شود. این خودرو در ایران توسط گروه بهمن با نام فیدلیتی تولید می‌شود.

جتور ایکس۷۰ پلاس  Jetour X70

این خودرو در سال ۲۰۲۰ یکبار فیس لیفت شد که با نام جتور ایکس۷۰ پلاس عرضه شد. جتور ایکس۷۰ پلاس از یک موتور ۱٫۵ لیتری توربو با حداکثر توان ۱۵۶ اسب بخار متصل به گیربکس ۶ سرعته دستی یا ۶ سرعته DCT و یک موتور ۱٫۶ لیتری توربو با حداکثر توان ۱۹۷ اسب بخار متصل به یک جعبه دنده ۷ سرعته DCT بهره می‌برد.

شرکت چری شرکت جتور شرکت بهمن موتور دانگ فنگ ساخت کدام کشور است خودروی چینی خودروی جدید چینی در ایران خودروسازان چینی خودرو فیدلیتی خودرو دیگنیتی چری برای کدام شرکت است. شما می توانید لوازم یدکی فیدلیتی را از اتوموبی به صورت آنلاین تهیه نمائید.

دیگنیتی (دانگ فنگ iX5)  Dongfeng Fengon ix5

دیگنیتی یا دانگ‌فنگ فنگون آی‌ایکس۵ خودروی کراس‌اوور کوپه ساخت شرکت چینی دانگ فنگ است که در گروه دانگفنگ نیسان ساخته شده است. این خودرو در سال ۲۰۱۸ در در نمایشگاه خودروی پکن رونمایی شد. فنگون آی‌ایکس۵ در ایران با نام دیگنیتی توسط شرکت گروه بهمن مونتاژ و عرضه می‌گردد. همچنین اتوموبی لوازم یدکی دیگنیتی را با بهترین قیمت عرضه می کند.

معرفی فیدلیتی پرایم

همانطور که احتمالاً می‌دانید میهمان امروز ما همان جتور X70 چینی است، اما در کشور ما با نام مستعاری که گروه بهمن براش انتخاب کرده یعنی فیدلیتی شناخته می‌شود. خود جتور هم که شاخه نیمه‌لوکسی از کمپانی عظیم چری به حساب می‌آید و از این رو جای تعجب ندارد که این محصول نیز همانند امثال فونیکس تیگو ۸ پرو، روی پلتفرم T1X توسعه یافته و حتی از موتور مشترک با برخی خودروهای چری استفاده می‌کند.

جتور X70 در سال ۲۰۱۸ به بازار چین معرفی شد و پس از یک وقفه بالاخره در سال ۱۴۰۰ شسمی در دو نسخه ۵ و ۷ نفره به خیابان‌های کشورمان راه یافت. فعلاً فقط تیپ پرایم فیدلیتی قابل خریداری است اما به زودی نسخه زیباتر، قوی‌تر، کامل‌تر و صد البته گران‌تر این محصول با پسوند پرستیژ (بررسی فیدلیتی پرستیژ) نیز عرضه خواهد شد.

در ابتدای کار شرکت بهمن موتور برنامه داخلی‌سازی حدود ۲۰ درصد از این کراس‌اور خانوادگی را در دستور کار قرار داد اما برای تولید پیشرانه و بسیاری قطعات دیگر ماشین نیز برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ای صورت گرفته. همین نکته نگرانی‌هایی‌ از بابت افت کیفیت محصول نسبت به نمونه‌های وارداتی را ایجاد نمود؛ هرچند باید در نظر داشت که گروه بهمن سابقه بسیار خوبی در ساخت ماشین‌های با کیفیت دارد و نکته مهم‌تر اینکه در صورت داخلی‌سازی می‌توان نسبت به فراوانی و کاهش قیمت قطعات یدکی در آینده امیدوار بود.

بررسی طراحی ظاهری فیدلیتی پرایم

فرقی نمی‌کند ماشینی که می‌سازید تا چه اندازه خوب و کارآمد باشد؛ بدون یک ظاهر مناسب، موفقیتی در کار نخواهد بود. اگر با من مخالفید کافیست نگاهی به سرنوشت محصولات قدیمی‌تر سانگ‌یانگ (که اتفاقاً خودروهای خیلی خوبی هم بودند) بیاندازید؛ خوشبختانه جتور به این مهم آگاه بوده و نماینده‌ای خوش‌تیپ و خوش‌قیافه را راوانه بازار کرده است.

بررسی طراحی دیگنیتی پرایم

نه شگفت‌انگیز نه شوکه‌کننده. طراحی دیگنیتی پرایم، جلوه‌ای متداول از خودروهای امروزی است. حالا دلیل نشد چون ما در خیابان‌هایمان خودروهای روز دنیا را نمی‌بینیم، اگر یک خودروی جدید با طراحی متداول آمد، فکر کنیم شق‌القمر کرده. از طرفی دیگر این را هم بگوییم که ریزه‌کاری‌های جذاب و تحسین‌برانگیز در گرافیک بصری آن را ندید نمی‌گیریم. با اینکه Dignity در لغت به معنی وقار است ولی حقیقتاً آنچه می‌بینیم بیشتر جسارت و هیجان است. درواقع توصیفی مانند واژه وقار با آن چراغ‌های باریک و LED های ظریف داخلش و با در نظر گرفتن جلوپنجره کهکشانی و سپری با اجزای کرومی در تضاد است.

به نظر می‌رسد که طراحی عقب دیگنیتی به مراتب از نمای جلویی آن جذاب‌تر باشد. البته این یک نظر شخصی بود. ولی می‌خواهیم از این نظر دفاع کنیم. با اینکه الان کوچک و بزرگ در بازار سراغ شیوه طراحی چراغ عقب‌های یکپارچه می‌روند، با این حال تصویری که دیگنیتی به نمایش گذاشته، نرم و منطقی و بدون اغراق است. درواقع چنان پخته و حرفه‌ای این کار را کرده که انگار فقط همین سبک برازنده‌اش است. تعبیه به‌جا و به دور از هیجان یک نوار باریک استیل براق، نشان می‌دهد طراح قصد زیاده‌روی و اصرار روی لوکس‌گرایی نداشته.

منبع: بازار آنلاین لوازم یدکی خودرو اتوموبی