محمدمهدی اسماعیلی درباره برنامه وزارت فرهنگ برای ترویج فرهنگ‌ و هنر ایرانی در جامعه گفت: بخش اصلی برنامه‌ها و اهداف حوزه های مختلف وزارتخانه به ترویج فرهنگ و هنر ایرانی اختصاص دارد و این موضوع بصورت جدی در تعامل با کشورهای مختلف در برپایی هفته های فرهنگی مشترک دنبال می‌شود. به گزارش مرکز روابط عمومی […]

اهتمام به ترویج فرهنگ و هنر اصیل ایرانی از رویکردهای اصلی برنامه های وزارت فرهنگ است

محمدمهدی اسماعیلی درباره برنامه وزارت فرهنگ برای ترویج فرهنگ‌ و هنر ایرانی در جامعه گفت: بخش اصلی برنامه‌ها و اهداف حوزه های مختلف وزارتخانه به ترویج فرهنگ و هنر ایرانی اختصاص دارد و این موضوع بصورت جدی در تعامل با کشورهای مختلف در برپایی هفته های فرهنگی مشترک دنبال می‌شود.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیش از ظهر امروز چهارشنبه در حاشیه هیات دولت در جمع خبرنگاران در خصوص ساخت آثار نمایشی در حوزه جمعیت و فرزندآوری بیان کرد: طبق قانون جوانی جمعیت مکلف به اهتمام برای تولید آثار هنری در این حوزه هستیم اما سال گذشته بخش عظیمی از بودجه‌ها در این زمینه محقق نشد اما امسال وزارت فرهنگ با تخصیص بخشی از بودجه‌های خود چندین پروژه را در دستور کار قرار داده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: تاکنون فیلمنامه‌های مختلفی در این حوزه ارسال شده است و چند مورد از آنها به مراحل مختلف تولید رسیده است.

وی همچنین برپایی نشان ملی گل آقا و جشنواره قند پارسی را از برنامه های آتی وزارت فرهنگ در حوزه زبان و ادبیات فارسی برشمرد.

اسماعیلی با بیان اینکه به لحاظ قانونی به هنجارشکنان در حوزه عفاف و حجاب اجازه حضور در برنامه‌های هنری داده نمی شود، گفت: بارها اعلام شده است که در این زمینه قانون، محور و مبنای برنامه‌ها و اقدامات قرار خواهد گرفت و کسی که خارج از قانون رفتار کند بنا بر مقررات با او برخورد می‌شود.

اسماعیلی همچنین در پایان درباره برنامه وزارت فرهنگ برای ترویج فرهنگ‌ و هنر ایرانی در جامعه گفت: بخش اصلی برنامه‌ها و اهداف حوزه های مختلف وزارتخانه به ترویج فرهنگ و هنر ایرانی اختصاص دارد و این موضوع در تعامل با کشورهای مختلف در برپایی هفته های فرهنگی مشترک دنبال می‌شود.

۵۷۵۷