خبر ورزشی نوشت: امیر قلعه‌نویی و برانکو ایوانکوویچ سرمربیان ایران و عمان، برخورد بسیار گرمی در حاشیه مراسم قرعه کشی جام ملت‌های آسیا در دوحه داشتند. قرعه‌کشی جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا در حالی در سالن ارکستر اوپرای دوحه برگزار شد که سرمربیان و مقامات ارشد ۲۴ تیم حاضر در این مسابقات راهی این مراسم شده […]

برانکو و کیروش هنوز با یکدیگر مشکل دارند؟

خبر ورزشی نوشت: امیر قلعه‌نویی و برانکو ایوانکوویچ سرمربیان ایران و عمان، برخورد بسیار گرمی در حاشیه مراسم قرعه کشی جام ملت‌های آسیا در دوحه داشتند.

قرعه‌کشی جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا در حالی در سالن ارکستر اوپرای دوحه برگزار شد که سرمربیان و مقامات ارشد ۲۴ تیم حاضر در این مسابقات راهی این مراسم شده بودند تا حریفان خود را بشناسند.

تیم ملی ایران نیز با قرعه ای مناسب با امارات، فلسطین و هنگ‌کنگ همگروه شد تا با امیدواری بیشتری پای به رقابت‌ها بگذارد. حالا ایران در مرحله بعدی با تیم سوم یک گروه دیدار خواهد کرد تا شانس حضور در بین هشت تیم برتر قاره را به سادگی داشته باشد.

نکته جالب این مراسم اما برخورد امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم ملی کشورمان با برانکو ایوانکوویچ سرمربی سابق تیم ایران و باشگاه پرسپولیس بود. این دو بسیار صمیمانه با یکدیگر برخورد کردند در حالی که خبردار شدیم برانکو در حاشیه مراسم با دیدن کارلوس کیروش راه خودش را کج کرد تا سرمربی پرتغالی تیم ملی قطر را نبیند و با او رودررو نشود!

هنگام عکس دسته جمعی مربیان حاضر در جام ملت‌های آسیا همراه با اینفانتینیو، کارلوس کیروش و برانکو با فاصله از یکدیگر ایستادند. رشته ماجرای اختلاف این دو مربی پرتغالی و کروات اما سر دراز دارد.

لازم به یادآوری است؛ اولین اختلاف در اوایل تابستان ۹۵ رخ داد، زمانیکه برانکو با انتقاد شدید از اردوی تیم ملی، آن را یک اقدام از سوی کیروش برای ضربه زدن به خودش دانست. پرسپولیس چند هفته قبل قهرمانی را به استقلال خوزستان واگذار کرده بود. باخت پرسپولیس به نفت تهران باعث شد تا جام از دست برانکو رها شود. همان موقع شنیده شد که پرسپولیسی‌ها معتقدند کادر تیم ملی به علیرضا منصوریان، سرمربی نفت تهران، کمک کرده بود تا در آن بازی پرسپولیس ببازد. برانکو چند هفته بعد اختلافاتش با برانکو را علنی کرد، زمانی که صراحتا به حمایت کیروش از استقلال برای ضربه زدن به پرسپولیس اشاره کرد. آن اردو لغو شد و کیروش هم چند باری به برانکو تاخت.

درگیری شدیدتر چند ماه بعد شکل گرفت. برانکو یک بار دیگر اردوی تیم ملی را غیرضروری دانست طبق ادعای برانکو این اردو در برنامه ابلاغی فدراسیون در ابتدای فصل وجود نداشت و برگزاری این اردو را مخل برنامه های پرسپولیس دانست. پس از این، کیروش هم بازیکنان پرسپولیس را به خانه فرستاد. برانکو در تهران عنوان کرد اگر پرسپولیس قهرمان نشود مقصر کیروش است و کیروش هم کیلومترها آنطرف‌تر هر روز در صفحه شخصی‌اش به برانکو حمله می کرد و کار به استفاده از واژه‌هایی مثل عقرب هم کشید. کی‌ روش اعتقاد داشت برانکو می خواهد جای او را بگیرد.

ساختمان ایفمارک هم موضوع دیگری برای درگیری پنهان و آشکار دو طرف بود. کیروش به متولیان ایفمارک می تاخت، در حالیکه آن‌ها دوستان صمیمی برانکو بودند.

آتش اختلاف با مرور زمان و پس از رفتن برانکو از ایران کم شد اما مشخص بود این دو خارجی محبوب چشم ندارند همدیگر را ببینند. گهگاه متلکهای از سوی کیروش نثار برانکو می شد و … این ماجرا ظاهرا هنوز هم ادامه دارد!

احتمال برخورد و دوئل کارلوس کیروش با برانکو ایوانکوویچ در مسابقات جام ملت های آسیا کم است اما اگر قطر صدرنشین گروه A شود و بر یکی از تیم‌های رده سوم گروه‌های C ،D یا E غلبه کند، راهی دور یک‌چهارم نهایی خواهد شد. در مرحله یک‌هشتم نهایی، تیم‌های دوم گروه‌های F و B مقابل هم به میدان می‌روند که احتمالاً عمان یا ازبکستان خواهد بود.

در صورتی که عمان (تیم برانکو ایوانکوویچ) از سد ازبکستان بگذرد، احتمالاً به مصاف قطر خواهد رفت که در این صورت می‌توانیم تقابل برانکو و کیروش (سرمربی قطر) را در یک‌چهارم نهایی ببینیم.

۲۵۷ ۲۵۱