فارس نوشت: فرقی ندارد برف ببارد یا باران، باد بیاید یا طوفان شن؛ بالای کوه باشند یا وسط دریا، به وظیفه‌شان که دفاع از ثغور و حدود مرزها است عمل می‌کنند؛ آنها مرزبانان غیور انتظامی کشور هستند. مرزبان هستند، در دورترین نقطه مرزی خدمت می‌کنند، فرقی ندارد کویر باشد و بیابان یا سرما باشد و […]

مرزبانی میان برف عجیب چند متری در اواسط بهار/ عکس

فارس نوشت: فرقی ندارد برف ببارد یا باران، باد بیاید یا طوفان شن؛ بالای کوه باشند یا وسط دریا، به وظیفه‌شان که دفاع از ثغور و حدود مرزها است عمل می‌کنند؛ آنها مرزبانان غیور انتظامی کشور هستند.

مرزبان هستند، در دورترین نقطه مرزی خدمت می‌کنند، فرقی ندارد کویر باشد و بیابان یا سرما باشد و برف؛ بالای کوه باشند یا وسط دشت و دره یا داخل آب و دریا؛ بدون هیچ چشمداشتی مردانه ایستاده و از تمامیت ارضی کشور دفاع می‌کنند؛ تا نکند بدخواه و متجاوزی وارد شود، نامردی آتش بگشاید و قاچاقچی از خدا بی‌خبری موادمخدر و اسلحه و کالای قاچاق وارد کند؛ اینها مردان غیور مرزبانی انتظامی کشور هستند.

مرزبانی میان برف عجیب چند متری در اواسط بهار/ عکس

و حالا این روزها در حالی که نیمه اردیبهشت را هم پشت‌سر گذاشته‌ایم این مأموران مرزبانی پلیس کشور هستند که در واحدهای دوردست هنگ مرزی پیرانشهر در دومین ماه از سال در شرایطی که به واسطه بارش برف راه‌های مواصلاتی مسدود شده و شرایط رفت و آمد را سخت کرده است؛ خدمت می‌کنند.

سختی شرایط خدمت در مرز فقط به برف و انسداد راه یا آفتاب سوزان و طوفان شن و … محدود نمی‌شود؛ دفاع از ثغور و حدود مرزی در برابر متجاوزان، قاچاقچیان، اشرار مسلح و گروهک‌های تروریستی تا دندان مسلح در کنار مخاطرات محیطی و عدم دسترسی به ساده‌ترین امکانات روزمره زندگی_از آب خوردن و حمام گرفته تا دسترسی به یک مغازه و حتی اینترنت_ شرایط خاصی را رقم زده و صبر و تحمل زیادی را می‌طلبد که فقط از عهده غیور مردانی که با دل و جان در این مسیر گام نهاده‌اند، بر می‌آید؛ مرزبانان غیور انتظامی کشور همان «مجاهدان فی سبیل الله» که رهبری مدالش را بر سینه‌شان آویخت؛ همان مأموران مظلوم مرزبانی کشور که در سخت‌ترین شرایط ممکن مردانه ایستاده و سینه ستبر کرده اند در برابر هر آنچه رذالت و نامردی و دشمنی است.

عکس های زیر فقط لحظاتی کوتاه از مجاهدت و فداکاری مرزبانان خستگی‌ناپذیر را در نوار صفر مرزی شهرستان پیرانشهر و عمق چندین متری برف در بیستمین روز از اردیبهشت به تصویر می‌کشد.

مرزبانی میان برف عجیب چند متری در اواسط بهار/ عکس

مرزبانی میان برف عجیب چند متری در اواسط بهار/ عکس

۲۳۳۲۳۳