ایران نوشت:سال قبل درگیری میان ۴ پسر نوجوان در خیابان سهروردی به خون کشیده شده و آرتین ۱۸ ساله در خون غلتید. آثار بریدگی‌های متعدد روی بدن پسرنوجوان نمایان بود که در راه انتقال به بیمارستان جان سپرد و مأموران پلیس برای ردیابی عامل یا عاملان جنایت به پرس و جو از شاهدان پرداختند.در بررسی‌ها […]

حسادت سه نوجوان به دوست شان، با قتل آرتین 18ساله پایان یافت

ایران نوشت:سال قبل درگیری میان ۴ پسر نوجوان در خیابان سهروردی به خون کشیده شده و آرتین ۱۸ ساله در خون غلتید.

آثار بریدگی‌های متعدد روی بدن پسرنوجوان نمایان بود که در راه انتقال به بیمارستان جان سپرد و مأموران پلیس برای ردیابی عامل یا عاملان جنایت به پرس و جو از شاهدان پرداختند.
در بررسی‌ها روشن شد آرتین در درگیری با ۳ دوستش به نام‌های دانیال، باربد و مسعود از پای درآمده است.
بدین ترتیب ۳ پسر نوجوان ردیابی و بازداشت شدند و به درگیری خونین با قربانی اعتراف کردند.
در حالی که پزشکی قانونی آثار ۵۲ بریدگی روی بدن قربانی را تأیید کرده بود برای ۳ پسرنوجوان کیفرخواست صادر و پرونده‌شان برای رسیدگی به شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران که ویژه رسیدگی به جرایم اطفال است فرستاده شد.
در ابتدای جلسه اولیای دم درخواست قصاص را مطرح کردند. مادر آرتین در حالی که اشک می‌ریخت گفت: پسر نوجوانم بی‌رحمانه کشته شد و من برای عاملان جنایت تقاضای قصاص دارم.
قاضی گفت: اگر امکان صدور قصاص وجود نداشت چه درخواستی دارید؟
مادر قربانی پاسخ داد: حاضرم دیه دریافت کنم.
سپس متهمان یک به یک از خود دفاع کردند.
دانیال گفت: ما با آرتین دوست بودیم اما او رفتارهایی انجام می‌داد که همیشه به او حسادت می‌کردیم. ما دل خوشی از او نداشتیم. آخرین بار سر موضوع بچگانه‌ای با هم دعوا کردیم و او به ما فحاشی کرد. به همین خاطر من و باربد و مسعود با چاقو به جانش افتادیم.
باربد و مسعود نیز حرف‌های همدستشان را تأیید کردند و به مشارکت در کشتن آرتین به خاطر حسادت اعتراف کردند.
آنها که حالا ۲۰ سال دارند در دادگاه ابراز پشیمانی کردند و گفتند نمی‌دانند هر کدام چند ضربه به قربانی زده‌اند اما از قتل او پشیمان هستند.
در پایان جلسه قضات وارد شور شدند و با توجه به اینکه متهمان در هنگام وقوع جرم زیر ۱۸ سال بوده‌اند، هر یک از آنها را به پرداخت دیه محکوم کردند.متهمان همچنین به خاطر ضربات غیر منتهی به فوت به پرداخت دیه و هرکدام به ۳ سال زندان محکوم شدند.

۲۳۳۰۲