علیرضابیگی به خبرآنلاین گفت: «با این‌که کمیسیون اصل نود مجلس مسئول رسیدگی به این پرونده بوده و این پرونده آن‌جا سابقه داشته، اما آقای خضریان سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰، همان ابتدا تکذیب کرد و اعلام کرد بیگی دروغ می‌گوید! در اتصال آقای خضریان به جبهه پایداری که کسی تردیدی ندارد. اگر امروز رییس مجلس معتقد […]

درگیری همه جانبه قالیباف و جبهه پایداری بر سر مجلس آینده/ علیرضابیگی: قالیباف و پایداری چی ها  برای جلوگیری از شاسی بلندگیت چه کردند؟

علیرضابیگی به خبرآنلاین گفت: «با این‌که کمیسیون اصل نود مجلس مسئول رسیدگی به این پرونده بوده و این پرونده آن‌جا سابقه داشته، اما آقای خضریان سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰، همان ابتدا تکذیب کرد و اعلام کرد بیگی دروغ می‌گوید! در اتصال آقای خضریان به جبهه پایداری که کسی تردیدی ندارد. اگر امروز رییس مجلس معتقد است که از اول متوجه شده و جلویش را گرفته، شفاف اعلام کند چه اقدامی برای این‌که دریافتی نامشروعی نصیب تعدادی شده، انجام داده؟

حسام‌الدین اسلاملو: موضوع افشای شاسی بلندها که در چند هفته گذشته با تکذیب و تاییدهای فراوان و متضاد از سوی بهارستان‌نشینان همراه بود، این روزها بهانه‌ی تسویه‌حساب دو طیف مجلس اصول‌گرا تندرو را فراهم کرده و تبدیل به یک دعوای سیاسی میان طیف قالیباف و جبهه‌ پایداری شده است.

در توضیح این موضوع احمد علیرضابیگی نماینده تبریز و آذرشهر همان کسی که نخستین‌بار موضوع شاسی‌بلندها را افشا کرد به خبرآنلاین گفت: «کار من در راستای وظیفه‌ی نمایندگی مردم و شفافیت و فسادستیزی بوده و اقدام خود را مبرا از اردوکشی سیاسی دو طیف مجلس بر سر قدرت و تصاحب صندلی‌های بیشتر در انتخابات پیش‌روی مجلس می‌دانم. »

این نماینده در ادامه گفت: «ششم اردیبهشت‌ماه که من این موضوع را اعلام کردم، به گمانم روز چهارشنبه بود. بلافاصله تکذیب‌ها از هر دو سو شروع شد. چهارشنبه تا روز شنبه که من به دادستانی رفتم عموم نهادها و کمیسیون‌های زیرمجموعه‌ی مجلس تکذیب می‌کردند.»

علیرضابیگی به سیاسی‌بازی‌های طیفی و جناحی بر سر این موضوع، این گونه واکنش نشان می‌دهد: «آیا آن صاحب منصب مجلس که با نماینده تماس گرفته و این پیشنهاد را داده، سرخود این کار را کرده؟ به اذن دیگری این کار را کرده؟ اگر امروز رییس مجلس معتقد است که از اول متوجه شده و جلویش را گرفته، شفاف اعلام کند چه اقدامی برای این‌که دریافتی نامشروعی نصیب تعدادی شده، انجام داده؟ با خاطیان چه برخوردی صورت گرفته؟ به کدام دادگاه و محکمه معرفی شدند؟»

او با اشاره به برخی اظهارات از هر دو گروه برای عادی‌سازی دریافت شاسی‌بلند، به خبرآنلاین می‌گوید: «عذر بدتر از گناه.»

درگیری همه جانبه قالیباف و جبهه پایداری بر سر مجلس آینده/ علیرضابیگی: قالیباف و پایداری چی ها  برای جلوگیری از شاسی بلندگیت چه کردند؟

این نماینده اصل افشاگری خود را غیرقابل مصادره به مطلوب توسط هر دو طیف مجلس اصولگرا می‌داند و درباره عملکرد بد جبهه پایداری در واکنش به این افشاگری حرف می‌زند: «با این‌که کمیسیون اصل نود مجلس مسئول رسیدگی به این پرونده بوده و این پرونده آن‌جا سابقه داشته، اما آقای خضریان سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰، همان ابتدا تکذیب کرد و اعلام کرد بیگی دروغ می‌گوید! در اتصال آقای خضریان به جبهه پایداری که کسی تردیدی ندارد. اگر افشاگری من موضوع هماهنگ شده‌ای با پایداری بود که ایشان می‌بایست از اول دامنه‌اش را بیشتر می کرد. نه که تکذیب کند و حتی قاطعانه اعلام کرد که نه این پرونده که حتی مشابه این پرونده هم در کمیسیون اصل ۹۰ سابقه‌ای ندارد!»

از نظر علیرضابیگی «حالا که روند طوری پیش رفته تا دلایل و شواهد و مدارک حکایت از آن کند که من حرف حق گفتم و از جوانب مختلف دارد تاییداتش می‌رسد»، یکباره اصل موضوع فراموش شده و تبدیل به دستمایه‌ی سیاسی و انتخاباتی گشته است: «شده دستمایه‌ی جبهه پایداری که در انتخابات از آن استفاده کند و اثبات وجود کند. به این کارها موج‌سواری می‌گویند».

او در توضیح بیشتر موج‌سواری، ادامه می‌دهد: «این‌ها اصالت ندارد. اگر ریشه‌ای بود، حتما وقتی این پرونده در کمیسیون اصل نود مطرح بود، خضریان به نمایندگی از ملت ایران طرح موضوع می‌کرد، پی‌گیری می‌کرد. به آگاهی مردم می‌رساند. نه که قاطعانه تکذیب کند و بعد از مدتی که همه شواهد رسید، همین آقای خضریان در مصاحبه با شبکه افق بگوید که بله اتفاق افتاده و به نام نماینده و اطرافیان نماینده اعم از فامیل و یا دوستان‌شان این موضوع رخ داده است»

علیرضابیگی تاکید موکد دارد که در افشاگری‌اش از ماجرای شاسی‌بلندها، بازی جناحی و سیاسی مدنظرش نبوده: «کار به موج‌سواری‌هایی که با هدف انتخابات صورت می‌پذیرد، ندارم. خود شفافیت در پیشگاه ملت ایران مدنظرم بود. وگرنه اگر طیفی اعتقادی به چیزی داشته باشد، که آن را تبدیل به بازی جناحی و سیاسی نمی‌کند.

بیشتر بخوانید:

۲۱۶۲۱۶