ورزش سه نوشت: دو خروج مهلک از علیرضا بیرانوند می‌توانست اتفاقی تلخ را برای پرسپولیس رقم بزند. دو دقیقه پیش از اینکه سعید صادقی با شوت خود طاق دروازه سعید صادقی را نشانه برود، یک پاس کم‌جان و اشتباه از علیرضا بیرانوند می‌توانست پرسپولیس را در یک استرس بزرگ فرو ببرد. او پاس به عقب […]

عکس | بیرانوند از گل‌محمدی عذرخواهی کرد

ورزش سه نوشت: دو خروج مهلک از علیرضا بیرانوند می‌توانست اتفاقی تلخ را برای پرسپولیس رقم بزند.

دو دقیقه پیش از اینکه سعید صادقی با شوت خود طاق دروازه سعید صادقی را نشانه برود، یک پاس کم‌جان و اشتباه از علیرضا بیرانوند می‌توانست پرسپولیس را در یک استرس بزرگ فرو ببرد. او پاس به عقب علی نعمتی را در حالی که شکاری نزدیک دروازه بود، با یک پاس آرام به پورعلی‌گنجی همراه کرد که با تکل شکاری تبدیل به موقعیتی خطرناک شد.

البته بیرانوند خوش‌شانس بود که تبریزی با بی‌دقتی این موقعیت استثنایی را به آسمان کوبید و نتوانست یک گل از آن خارج کند، اما حتی این نهیب هم باعث نشد که بیرانوند در کار با پا ریسک نکند و دروازه تیمش را به خطر نیندازد.

این بار در دقیقه ۶۶ او روی حمله گل‌گهر از دروازه خارج شد و مانند یک مدافع توپ را گرفت اما زمانی که باید پاس می‌داد، توپ را نگه داشت و چرخید و یک لایی هم به سیدمحمد حسینی زد اما این حسینی بود که با تکل توپ را به بازیکن هم‌تیمی رساند و در حالی که بیرانوند هنوز به دروازه نرسیده بود، این مدافعان بودند که دروازه پرسپلویس را نجات دادند.

البته بیرانوند لحظاتی بعد در معرض یک شوت قرار گرفت و توانست توپ را مهار کند. اما در همان لحظات یحیی گل‌محمدی با واکنشی که دوربین‌های تلویزیونی آن را شکار کردند، با زبان بدن خود اینطور فهماند که از حرکت علی بیرو رضایت ندارد.

یحیی بلافاصله بعد از سوت پایان در حالی که بیرانوند برای خوشحالی به سراغش آمده بود، در مورد این صحنه به گلر شماره یک تیمش هشدار داد و به او گفت که باید با ریسک حداقلی این توپ‌ها را دفع کند. بیرانوند نیز با عذرخواهی و شوخی‌های همیشگی این لحظات را پشت سر گذاشت و به یحیی اطمینان داد که دقت بیشتری را چاشنی کارش خواهد کرد.

عکس | بیرانوند از گل‌محمدی عذرخواهی کرد

بیرانوند البته بارها موقعیت‌های خطرناکی را با کار با پای خود خلق کرده اما در عین حال یک بار هم با چنین خروجی از داور کارت قرمز دریافت کرد و از زمین اخراج شد تا تیمش را مقابل آلومینیوم ده نفره کند.

در این بازی نیز این اشتباه بیرانوند ممکن بود برای پرسپولیس گران تمام شود اما به هر حال او خوش‌شانس بود که اشتباهش خللی در پیروزی پرگل پرسپولیس ایجاد نکرد و احتمالا با هشدار یحیی، این حرکت دیگر هرگز از سوی او تکرار نخواهد شد.