ایسنا نوشت: اعضای شورای شهر تهران حکم قوه قضائیه به قطع ۵۰ اصله درخت در بوستان کوهپایه واکنش نشان دادند. اقراریان در تذکر پیش از دستور خود در جلسه امروز شورای شهر تهران با بیان اینکه امروز حکم قطع ۵۰ اصله درخت در بوستان کوهپایه صادر شده است و این در حالیست که این بوستان […]

حکم قطع ۵۰ درخت توسط شورای شهر تهران

ایسنا نوشت: اعضای شورای شهر تهران حکم قوه قضائیه به قطع ۵۰ اصله درخت در بوستان کوهپایه واکنش نشان دادند.

اقراریان در تذکر پیش از دستور خود در جلسه امروز شورای شهر تهران با بیان اینکه امروز حکم قطع ۵۰ اصله درخت در بوستان کوهپایه صادر شده است و این در حالیست که این بوستان در محاصره برج‌های بلند مرتبه با معماری وحشی قرار گرفته است، گفت: ما حاضریم برای اینکه توجه مدیران شهری، رسانه‌ها و مردم به این موضوع جلب شود زنجیره انسانی به دور این بوستان بکشیم تا از قطع این درختان جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه از نظر ماهوی حکم ایراد دارد،‌ گفت: اهالی مسجد الزهرا با من تمام گرفتند و شبانه از این بوستان بازدید کردم و آنها می‌گفتند که پشت این ماجرا روابطی وجود دارد و قرار است که ساختمان پنج طبقه در این بوستان احداث کنند.

مهدی چمران در واکنش به این سخنان افزود: مگر می‌شود درخت را قطع کرد. درخت یک موجود مقدس است که در برخی مناطق حتی به آن دخیل می‌بندند و قاضی نمی‌تواند حکم قطع درخت بدهد؛ چرا که در این بوستان درختان ۲۰ ساله کاشته شده است و ما سخت ایستاده‌ایم و اجازه نمی‌دهیم و از نیروی انتظامی هم توقع نداریم که از افرادی که می‌خواهند درخت را قطع کنند حمایت کنند و من حتما با آنها تماس می‌گیرم تا فریب آدم‌های پولدار را نخورند.

مهدی پیرهادی نیز در واکنش به این تذکر تصریح کرد: این مسئله از یک هفته قبل آغاز شده و بلافاصله بعد از شنیدن این موضوع با حضور معاون شهردار و رئیس سازمان بوستان‌ها به آنجا رفتیم و مختاری رئیس سازمان بوستان‌های شهرداری تا دفتر اژه‌ای رئیس قوه قضائیه این موضوع را پیگیری کرد و جلوی اجرای حکم را گرفت.

وی با بیان اینکه این مسئله یک پرونده ۱۰ ساله است، ادامه داد: شهرداری آمادگی تملک این ملک را دارد و از پلیس انتظار داریم حتی اجازه نمی‌داد که پیاده راه جلوی بوستان خراب شود.

مختاری رئیس سازمان بوستان‌های شهرداری که در صحن شورا حضور داشت، نیز با بیان اینکه به محض اطلاع از اجرای حکم قلع و قمع درختان در بوستان کوهپایه به آنجا رفتیم و ظرف نیم ساعت طی تماس‌های مکرر با مدیران قوه قضائیه و حتی دفتر رئیس قوه قضائیه جلوی اجرای این حکم را گرفتیم، گفت: حتی با هماهنگی انجام شده با رئیس کلانتری او نیز از اجرای حکم منع شد و عملیات بازسازی را نیز از همان روز آغاز کردیم.

وی با بیان اینکه دو سال قبل هم می‌خواستند درختان جنوب بوستان مادران در منطقه ۳ را قطع کنند، گفت: اجازه قطع درختان را نمی‌دهیم.

بیشتر بخوانید:

۳۵۲۷۱