رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر، گفت: طرح «نذر آب ۳» از ۱۹ شهریور ماه با هدف مقابله با تبعات خشکسالی آغاز می‌شود و تا ۱۶ مهر ماه نیز ادامه خواهد داشت. محمد نصیری، از اجرای طرح «نذر آب ۳» از ۱۹ شهریور با هدف مقابله با تبعات بی‌آبی در ۴ استان دچار خشکسالی خبر […]

طرح «نذر آب ۳» ۱۹ شهریور کلید می خورد/مشارکت ۲۴ استان

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر، گفت: طرح «نذر آب ۳» از ۱۹ شهریور ماه با هدف مقابله با تبعات خشکسالی آغاز می‌شود و تا ۱۶ مهر ماه نیز ادامه خواهد داشت.

محمد نصیری، از اجرای طرح «نذر آب ۳» از ۱۹ شهریور با هدف مقابله با تبعات بی‌آبی در ۴ استان دچار خشکسالی خبر داد و افزود: در این طرح ملی که تا ۱۶ مهر ادامه دارد، ۱۲ استان به عنوان معین و ۱۲ استان دیگر به عنوان پشتیبان مشارکت دارند.

رئیس سازمان داوطلبان ادامه داد: سومین مرحله «طرح نذر آب» در ۶ شهرستان نیک شهر، چابهار، هامون، نیمروز، ایرانشهر و خاش در استان سیستان و بلوچستان، سه شهرستان نهبندان، سربیشه و خوسف در استان خراسان جنوبی، شهرستان ریگان در استان کرمان و ۲ شهرستان بندرلنگه و حاجی آباد در استان هرمزگان که دچار خشکسالی هستند، اجرا می‌شود.

وی افزود: همچنین در اجرای این طرح از توان ۱۲ استان برخوردار از جمله زنجان، مرکزی، قزوین، گلستان، قم، تهران، یزد، خراسان رضوی، اصفهان، کرمان، بوشهر و فارس به عنوان استان‌های معین شهرستان‌های یادشده استفاده می‌شود و از توان ۱۲ استان همدان، اردبیل، آذربایجان شرقی، خوزستان، گیلان، البرز، سمنان، خراسان شمالی، آذربایجان غربی، چهارمحال و بختیاری، مازندران و کیش نیز به عنوان استان‌های پشتیبان استفاده می‌شود.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر گفت: در طرح نذر آب ۳، سه محور حمایت‌های معیشتی، خدمات درمانی (با پیوست ویروس کرونا) و برخورد با تنش‌های آبی به شکل استقرار تانکر، تصفیه آب و لوله کشی برای دسترسی مردم به آب آشامیدنی سالم اجرایی می‌شود.

نصیری توضیح داد: طرح نذر آب از ۲ سال پیش و به دنبال بحران خشکسالی در استان‌های جنوب و جنوب شرقی کشور، با هدف تامین آب شرب مناطق محروم با کمک مردم و به همت جمعیت هلال احمر اجرا شد که در این طرح علاوه بر آب‌رسانی به شهرهای درگیر با خشکسالی، اموری از جمله حضور داوطلبانه پزشکان و ویزیت رایگان مردم، توزیع بسته‌های معیشتی و غیره نیز انجام می‌شود.

وی، توزیع بسته‌های معیشتی، ویزیت رایگان پزشکان عمومی و متخصص، توزیع داروی رایگان، ارائه خدمات روانی و اجتماعی از سوی تیم‌های سحر سازمان جوانان جمعیت هلال احمر، ارائه آموزش‌های پیشگیری از کرونا، تب سنجی و نظایر آن را از سوی داوطلبان جمعیت هلال احمر از دیگر برنامه‌های اجرایی سومین مرحله «طرح نذر آب» در چهار استان خشکسالی زده سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، کرمان و هرمزگان عنوان کرد.

منبع : مهر