در خدمت آقای حیدری یکی از استعداد های بدون شک درزمینه کسب و کار های نوین هستیم و بسیار خرسندیم که دعوت ما را برای این مصاحبه پذیرفتند. لطفا در ابتدا خودتون رو معرفی کنید. در ابتدا خدمت همه خوانندگان و شنوندگان شما سلام عرض میکنم. بنده رامین حیدری مدیر عامل شرکت ویرا و رئیس […]

در خدمت آقای حیدری یکی از استعداد های بدون شک درزمینه کسب و کار های نوین هستیم و بسیار خرسندیم که دعوت ما را برای این مصاحبه پذیرفتند.

لطفا در ابتدا خودتون رو معرفی کنید.

در ابتدا خدمت همه خوانندگان و شنوندگان شما سلام عرض میکنم.

بنده رامین حیدری مدیر عامل شرکت ویرا و رئیس هیئت مدیره شرکت مهندسین تجارت گستر پارس مهام و بنیان گذار برند سرکار هستم.

اولین چیزی که برای من جلب توجه کرد سن پایین شما و موفقیت های زیاد شما در عرصه های مختلف هستش لطفا یه کم در این باره توضیح بدین.

بله بنده ۲۶ سال دارم و به نظر شما ۲۶ سالگی شاید کمی برای کسب موفقیت زود باشه ولی به نظر من اصلا سن کمی نیست و اون چیزی که باعث موفقیت میشه  تلاش و فکر درست و استفاده از تجربه های قبلی هستش

فعالیت های استارت آپ فعالیت های بسیار نوپایی هستش و شما در این زمینه سرآمد هستین.

سوال من این هستش که شما در چه قسمت هایی از این فضا مشغول هستین.

سوالتون خیلی کلی بود چون هر کدوم از شرکت های ما در یک زمینه مختلف فعالیت دارند.

در شرکت ویرا ما موضوع تبلیغات اینترنتی و آموش اینترنتی و ایجاد اشغال در فضای اینترنتی را دنبال میکنیم.

در پلتفرم سرکار ما فعالیت های استارت آپ بر پایه اپ های مختلف و همچنین استفاده از پلتفرم های مختلف داخلی و خارجی را برنامه ریزی میکنیم.

در شرکت مهندسین تجارت گستر پارس مهام ما در زمینه های تولیدی و صادراتی برنامه ریزی داریم که به زودی به مرحله اجرا می رسد. که یک فعالیت بسیار بی نظیر با کمک نیروهای دانشگاهی و بر محور تولید داخلی با کیفیت هست.

و در فروشگاه های راسین ما در قالب  ایجاد فروشگاه های زنجیره ای اینترنتی با فروش کالاهای کاربردی فعالیت داریم.)

سمت شما در این شرکت ها به چه صورت می باشد و اداره کردن این قسمت ها چه سختی هایی برای شما دارد.

اینکه چجوری این قسمت ها اداره میشن قاعدتا با تلاش شبانه روزی مدیران و نیروها و اعضای هیئت مدیره این اتفاق به مرحله ظهور رسیده و ما در مجموع چیزی حدود ۴۰۰ پرسنل داریم که در تلاش هستیم که تا پایان سال ۱۴۰۰ با گسترش فعالیت ها به ۴۰۰۰ نفر برسانیم.

واز طرفی همه فعالیت های ما در یک راستای متمرکز بنا شده و مطابق با یک برنامه ریزی ۱۰ ساله پایه ریزی شده که این برنامه از پیش تعیین شده مدیریت موضوع را آسان تر میکنه

شما مدرس هستین؟

بله. در زمینه مربوط به تجارت الکترونیک در قسمت خصوصی و دانشگاهی مشغول هستم

چرا شما وارد حوزه مربوط به تجارت الکترونیک شدین؟

این حوزه یک حوزه بسیار پیشرفته در کل دنیاست که خداروشکر در ایران هم کم کم داره جایگاه خودشو پیدا میکنه و زمینه ای هستش که هم میتونه ایجاد اشتغال خوبی به وجود بیاره و هم اینکه باعث راحت شدن فعالیت های روزمره و رفاء بهتر بشه.

من هم به خاطر ضرورت این فضا و موقعیت هایی که این فضا داره وارد این فضا شدم.

آیا رشته تحصیلی شما در این زمینه هست؟

خیر. من کارشناسی ارشد حقوق دارم.

به کدام یک از فعالیت هایی که دارین علاقه بیشتری دارین؟

(اول ایجاد اشتغال و بعدش من مشاور اقتصادی جاهای مختلفی هستم و چون تو این قسمت میتونم به بقیه شرکت ها و کسب و کار ها کمک کنم احساس رضایت بالایی دارم.)

مثل اینکه شما دعوت نامه های زیادی از شرکت های معتبر خارجی داشتین.

(به تعداد خیلی زیادی نبوده در حد ۷ مورد بوده که عمدتا هم شرکت های معتبر اروپایی بودن و اونم همش به صورت رسمی نبوده چون با درخواست اولیه مخالفت کردم به سطح دعوت نامه نرسیده.)

دلیل مخالفتتون چی بوده؟

(اولین دلیلی که داشتم این بوده که خانواده من ایران هستش و به نظر من هیچ چیز به اندازه خانواده ارزش نداره و از طرفی دلخوشی من دو نعمت بزرگ به نام پدر و مادر هستش که سعی میکنم خیلی ازشون دور نباشم هر چند من همیشه مشهد هستم و اونا استان فارس هستن.

و سومین موضوع این هستش که من اینجا هم میتونم موفق باشم و پیشرفت کنم پس دلیلی نداره از ایران برم و اینجا سعی میکنم با تکیه بر استعدادیابی و برنامه و تلاش بتونم روزی با همه شرکت های معتبر در این زمینه رقابت کنم.

و از طرفی خیلی تحمل دوری از ایران ندارم.)

یه جورایی میشه به شما گفت بزرگمرد کوچک.

( نظر لطف شماست که منو بزرگمرد صدا میزنید ولی در مورد کوچک باید تکرار کنم که ۲۶ سال هم سن کمی برای موفقیت نیست نباید این تلقین برای جوان ها به وجود بیاد. چون اکثر مدیرای شرکت های معتبر دنیا افراد زیر ۳۰ سال هستن)

شما در زمان استراحت چه کاری انجام میدین؟

(منظورتون از تایم استراحت متوجه نشدم.)

مثلا در روزای تعطیل؟

(من علاقه زیادی به خانواده و تفریح با خانواده دارم و چون مجردم و تنها زندگی میکنم از این فضا کمی دورم.

ولی سعی میکنم این تایم ها اکثرا با پدر و مادرم و برادرام صحبت کنم.

و مطالعه کنم.)

اگر بخواید ۵ تا از مهم ترین عوامل موفقیتتون بیان کنید چه عواملی انتخاب می کنید.

اول لطف خدا

دوم دعای خیر پدر و مادرم.سوم درست فکر کردن.چهارم مطالعه.پنجم تلاش

چه توصیه ای واسه جوان های هم

سن خودتون دارید؟

(اول اینکه همیشه دست بوس پدر و مادرشون باشن که هر چی دارن به خاطر این عزیزانه.

دوم اینکه جسارت لازم داشته باشن برای انجام کارهای بزرگ البته با فکر و علم درست.

و سوم اینکه مطالعه داشته باشن البته برای مطالعه حتما لازم هست که به زبان انگلیسی تسلط پیدا کنن چون اکثر رفرنس های مطالعاتی به زبان انگلیسی هست)

تو این زمینه چه چیزای سختی به وجود داره؟

(برای من سخت ترین چیز تا الان بعضی از همکاران ما هستن که ما به چشم رقیب نگاه نمیکنیم بهشون و به چشم همکار نگاه میکنیم که متاسفانه یه وبلاک با دامنه خارج از کشور درست میکنن و یک سری مطالب علیه مجموعه ما و خود بنده  مینویسن که چون وبلاگ و دامنه خارج کشور هست قابل شناسایی نیستن و این برای من آزاردهنده هست هر چند همه این دوستان رو حلال کردم و ترجیح دادم هر چی دوست دارن بنویسن و پیگیری هم نمیکنم ولی توصیه میکنم که به جای تخریب و تهمت و عوام فریبی و…. رقابت کنن حتما موفق تر میشن)

خیلی ممنونم دعوت ما رو پذیرفتین اگر صحبت پایانی دارین بفرمایید.

(اول از همه تشکر میکنم از شما که بنده رو دعوت کردین و تشکر میکنم از همه پرسنل و نیروهای مجموعه که شبانه روز در حال تلاش هستن مخصوصا مهندس رجبی که بی شک جز نخبه ترین مدیران کشور هستن و افتخاری برای من هست که ایشون در کنار من هستن.)