ایرنا نوشت: برخی رسانه ها و شبکه های اجتماعی از احتمال سقوط یک بالگرد در شهرستان کیار استان چهارمحال و بختیاری خبر دادند اما این در حالی است تا کنون هیچ کدام از مراجع رسمی چنین حادثه ای را تایید نکرده اند و این خبر در حد یک شایعه است. فرماندار کیار با اشاره به […]

سقوط بالگرد در شهرستان کیار؟/ مسوولان: مورد تأیید نیست

ایرنا نوشت: برخی رسانه ها و شبکه های اجتماعی از احتمال سقوط یک بالگرد در شهرستان کیار استان چهارمحال و بختیاری خبر دادند اما این در حالی است تا کنون هیچ کدام از مراجع رسمی چنین حادثه ای را تایید نکرده اند و این خبر در حد یک شایعه است.

فرماندار کیار با اشاره به بروز برخی از اخبار مبنی بر سقوط بالگرد در کوه‌های این شهرستان گفت: تاکنون خبری مبنی بر سقوط بالگرد در شهرستان کیار تأیید نشده است.

سید شجاع زیلابی تاکید کرد: هم‌اینک نیروهای امدادی جمعیت هلال‌احمر و دهیاران به منطقه اعزام شده‌اند تا نتیجه پیگیری‌ها را گزارش کنند.

وی افزود: با توجه به مشاهده دود از کوه بُزمَنی در ارتفاعات بخش میانکوه شهرستان اردل، با بخشدار این حوزه تماس گرفته و درخواست شد تا علت دود بررسی شود.

زیلابی تصریح کرد: به محض دریافت اطلاعات تکمیلی، موارد اطلاع‌رسانی می‌شود.

۱۰گروه به کوه‌های شهرستان اردل اعزام شد

فرماندار اردل با اشاره به انتشار اخباری مبنی بر سقوط بالگرد در کوه‌های این شهرستان گفت: ۱۰ گروه امدادی برای بررسی دقیق موضوع به کوه‌های این شهرستان اعزام شد.

محمود کیانی تاکید کرد: این گروه‌ها از نیروهای امدادی حفاظت محیط زیست، منابع‌طبیعی و آبخیزداری، جمعیت هلال‌احمر، نیروی انتظامی و بسیج هستند.

وی افزود: یکی از اهالی روستای ملک‌شیر بخش میانکوه اردل پس از مشاهده یک فروند بالگرد متعلق به اورژانس در آسمان، متوجه دود غلیظ در جنگل می‌شود و احتمال سقوط بالگرد را می‌دهد.

کیانی تصریح کرد: تاکنون خبری مبنی بر سقوط بالگرد تأیید نشده است و احتمال می‌رود این دود ناشی از آتش‌سوزی در جنگل‌های اطراف باشد.

وی یادآور شد: به محض دریافت اطلاعات تکمیلی، موارد به مردم اطلاع‌رسانی می‌شود.

هلال احمر تاکنون گزارشی دریافت نکرده است

مسوول روابط عمومی جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری نیز با اشاره به دریافت گزارش‌های مردمی‌ درباره احتمال سقوط بالگرد در شهرستان اردل گفت: تاکنون این موضوع و خبر تایید نشده است.

شاهین جواهری افزود: با دریافت گزارش مردمی درباره احتمال سقوط بالگرد در منطقه هلیساد دهستان میانکوه، سه گروه ارزیاب و امدادی به منطقه اعزام شدند.

وی تصریح کرد: تاکنون نشانه‌ای مبنی بر سقوط بالگرد در این منطقه یافت نشده است و موضوع قطعیت ندارد.

پیشتر برخی از منابع محلی درباره سقوط یک فروند بالگرد در منطقه جنگلی هلیساد به دلیل وجود دود خبر داده بودند.

۴۷۴۷