دیجیاتو نوشت: فضانوردان ناسا اخیرا راهپیمایی فضایی موفقی داشته‌اند که در طول آن ویدیوهای جذابی از فضا به اشتراک گذاشته شده است. دریافت ۹ MB دو فضانورد روسی اخیرا راهپیمایی فضایی (Spacewalk) موفقی را در خارج از ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) تجربه کردند. ماموریت آن‌ها به مدت ۷ ساعت و ۴۷ دقیقه ادامه پیدا کرد […]

فیلم l تصاویر خیره‌کننده‌ راهپیمایی فضایی فضانوردان بر فراز زمین

دیجیاتو نوشت: فضانوردان ناسا اخیرا راهپیمایی فضایی موفقی داشته‌اند که در طول آن ویدیوهای جذابی از فضا به اشتراک گذاشته شده است.

دریافت ۹ MB

دو فضانورد روسی اخیرا راهپیمایی فضایی (Spacewalk) موفقی را در خارج از ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) تجربه کردند. ماموریت آن‌ها به مدت ۷ ساعت و ۴۷ دقیقه ادامه پیدا کرد و در طول آن ویدیوهای فوق‌العاده به اشتراک گذاشته شده که علاوه بر حضور در فضا، سیاره زمین را در عظمت و شکل کروی خود نشان می‌دهد.

این هشتمین فعالیت خارج از ایستگاه فضایی در سال جاری محسوب می‌شود که توسط «اولگ آرتمیف» و «دنیس ماتویف»، فضانوردان سازمان فضایی فدرال روسیه انجام شده است. همچنین تقریبا سه هفته قبل، این دو راهپیمایی فضایی دیگری را نیز تجربه کرده بودند که افت ولتاژ باتری آرتمیف، باعث نیمه تمام شدن آن ماموریت شد.

ویدئو l ناسا ویدیوهای خیره‌کننده‌ای از راهپیمایی فضایی فضانوردان بر فراز زمین منتشر کرد

خوشبختانه، در طول ماجراجویی جدید آن‌ها چنین مشکلاتی اتفاق نیفتاد و طبق گزارش ناسا، آرتمیف و ماتویف توانستند تمام کارهایی که قصد داشتند را با موفقیت انجام دهند:

«آرتمیف و ماتویف اهداف اصلی خود را تکمیل کردند که شامل جابجایی یک پنل کنترل خارجی از یک منطقه عملیاتی به منطقه دیگر برای بازوی رباتیک اروپایی و آزمایش یک مکانسیم سفت‌وسخت روی بازو می‌شود که برای ساده‌سازی دریافت محموله‌ها استفاده می‌شود.»

راهپیمایی فضایی آن‌ها به صورت زنده در کانال یوتیوب ناسا همراه با گزارش صوتی پخش شد تا مخاطبان از فعالیت‌های فضانوردان در خارج از ایستگاه فضایی اطلاع پیدا کنند.

ویدیوهای شگفت‌انگیز از راهپیمایی فضایی فضانوردان

ناسا همچنین ویدیوهایی را در توییتر منتشر کرده است. از جمله ویدیو زیر که منظره‌ای از کره زمین را در فاصله ۴۰۲ کیلومتری نشان می‌دهد:

۲۲۷۲۲۷