همان طور که در مقاله "نظر رابرت کیوساکی درباره آینده قیمت ارز دیجیتال" اشاره شده است، قیمت ارز دیجیتال تحت تاثیر پارامترهای بسیار مختلفی قرار می‌گیرد و یکی از مهم‌ترین این پارامترها، وضع قوانین مختلف از سوی کشورهای بزرگ اقتصادی و البته سازمانی مانند کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا است. کمیسیون بورس و اوراق […]

تاثیر مقررات SEC بر قیمت ارزهای دیجیتال

همان طور که در مقاله "نظر رابرت کیوساکی درباره آینده قیمت ارز دیجیتال" اشاره شده است، قیمت ارز دیجیتال تحت تاثیر پارامترهای بسیار مختلفی قرار می‌گیرد و یکی از مهم‌ترین این پارامترها، وضع قوانین مختلف از سوی کشورهای بزرگ اقتصادی و البته سازمانی مانند کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا است.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا در سال‌های اخیر اظهار نظرهای مختلفی را درباره بازار ارز دیجیتال داشته و قوانین مختلفی را نیز برای نظارت بر این بازار پیشنهاد کرده است. اما واقعیت این است که بازار ارز دیجیتال چندان هم تحت تاثیر قوانین وضع شده از سوی کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا قرار نگرفته و همچنان توجه به لیست ارز دیجیتال و سرمایه‌گذاری در این بازار در میان کاربران روز به روز در حال افزایش است.

تاثیر این افزایش استقبال سرمایه‌گذاران در کشورهای بزرگ اقتصادی، حتی به کشورهای کوچکتر نیز سرایت کرده و در حال حاضر حتی در ایران خودمان نیز روزانه حجم معاملات و تعداد سرمایه‎ گذاران وارد شده به بازار رمز ارزها بیشتر می‏شود. نشانه‌های افزایش حجم‌ها را می‎توانید به راحتی در پلتفرم صرافی‌های معتبر داخلی مانند صرافی والکس مشاهده نمایید. اما مقررات SEC را هم نمی‌توانیم در شرایط این بازار بی‌تاثیر بدانیم. با توجه به اهمیتی که این قوانین می‌تواند روی قیمت‌ها در این بازار گذشته و سرمایه‎ گذاری کاربران را تحت تاثیر قرار دهد، بر آن شدیم تا یک نگاه کامل و تخصصی نسبت به این موضوع داشته باشیم.

مقررات SEC درباره ارز دیجیتال

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا دائماً در حال وضع و پیشنهاد قوانین مختلف برای محدود کردن بسیاری از رمز ارزها در بازار است و بسیاری از کارشناسان از جمله رابرت کیوساکی بر این عقیده هستند که این قوانین در آینده می‌تواند اکثر آلت کوین‌ها را در هم شکسته و باعث نابود شدن آنها شود. بازار ارز دیجیتال به سمتی پیش می‎رود که در آینده باید شاهد حمایت از رمز ارزهای معتبر و کاربردی باشیم و رمز ارزهای غیر کاربردی کم‌کم از جدول ارز دیجیتال حذف خواهند شد.

هرچند وضع قوانین و مقررات برای بازار ارز دیجیتال با ماهیت این بازار متفاوت است، اما سازمان‌های بزرگ اقتصادی در سرتاسر جهان می‌توانند با همکاری با یکدیگر شرایطی را ایجاد کنند که حداقل تقلب‌ها و معرفی رمز ارزهای غیر کاربردی در این بازار به حداقل میزان ممکن برسد و از این طریق سرمایه کاربران نیز به سمت خرید رمز ارزهایی برود که جذابیت بیشتری دارند. اما تاثیر این رفتارها و قوانین بر روی قیمت ارز دیجیتال بیت کوین چه خواهد بود و این رمز ارز چه شرایطی خواهد داشت؟

SEC نمی‌تواند بیت کوین را متوقف و محدود کند

اگر بخواهیم واقع‌بین باشیم بیت کوین در حال حاضر به عنوان یک ارز دیجیتال معتبر و شناخته شده مورد قبول اکثر کاربران قرار گرفته و حتی شرکت‌های بزرگ مانند تسلا ‌بخش قابل توجهی از دارایی‌های خود را بر روی بیت کوین قرار داده‌اند. حتی بیت کوین در حال تبدیل شدن به یک کالای اساسی برای سرمایه ‎گذاری است و می‌توانیم آن را هم ‎رده با طلا و نقره در جهان تعریف کنیم.

وقتی چنین استقبال بی‌نظیری از بیت کوین صورت گرفته و این ارز دیجیتال تا این حد محبوب است، قوانین کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا نمی‌تواند آن را محدود نماید و اعمال محدودیت‌های هر چه بیشتر بر روی بازار ارز دیجیتال هر چند ممکن است رمز ارزهای ضعیف را از بین ببرد، اما همین موضوع سرمایه‌های کاربران را به سمت خرید بیت کوین خواهد کشاند و این مهم در نهایت می‌تواند باعث افزایش قابل توجه قیمت بیت کوین در بازار شود. اما برای سایر رمز ارزهای موجود در لیست ارز دیجیتال نگرانی‌های وجود خواهد داشت که لازم است تا کاربران در فرآیند سرمایه گذاری حتماً به این موضوع دقت کافی داشته باشند.

تاثیر مقررات SEC بر قیمت ارزهای دیجیتال

رابرت کیوساکی با ما هم نظر است!

آقای رابرت کیوساکی به عنوان یک سرمایه‎ گذار بزرگ آمریکایی نیز با این نظر ما هم نظر است و بر این عقیده است که قوانین کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا نمی‌تواند قیمت ارز دیجیتال بیت کوین را محدود کرده و باعث جلوگیری از ورود سرمایه‌ها به این ارز دیجیتال شود. وی اظهار داشته که تحت تاثیر این قوانین بیت کوین بیشتری خواهد خرید تا سرمایه‌های خود را از تورم در امان نگه دارد و باعث ایجاد رشد قابل توجه بر روی آنها در آینده شود.

البته آقای کیوساکی معتقد است که این قوانین ممکن است شرایط بدی را برای سایر رمز ارزهای بازار ایجاد کند و همین موضوع می‌تواند جدول ارز دیجیتال را در آینده تحت تاثیر قرار داده و آن را محدودتر نماید.

جذابیت‌های خرید بیت کوین از دیدگاه رابرت کیوساکی

همان طور که در مقاله "نظر رابرت کیوساکی درباره قیمت ارزهای دیجیتال" گفته شد، آقای رابرت کیوساکی همچنان بر این عقیده است که سرمایه ‎گذاری بر روی بیت کوین یک سرمایه‎ گذاری بسیار جذاب محسوب می‌شود و وی بیت کوین را مانند سرمایه‎ گذاری بر روی طلا و نقره و حتی املاک و مستغلات می‌پندارد. دقت داشته باشید که آقای کیوساکی به هیچ وجه یک تریدر نیست بلکه یک سرمایه گذار بلندمدت است و روند سرمایه ‎گذاری خود را نیز بر اساس مدیریت تورم و اعتماد به محصولات جذاب در پیش می‌گیرد. به همین دلیل علاقه به خرید بیت کوین و سرمایه گذاری بر روی این رمز ارز از سوی آقای کیوساکی می‌تواند باعث استقبال بیشتری برای سرمایه‌گذاری در این بازار شود.