مهر نوشت: رادیو جوان در روز قدس با محوریت وحدت کشورهای اسلامی «قصه ما راست بود» را روی آنتن خواهد برد. عباس رجب سلمانی مدیرگروه فرهنگ، جامعه و سلامت رادیو جوان در مورد برنامه «قصه ما راست بود» که در روز قدس روی آنتن می‌رود بیان کرد: «قصه ما راست بود» روایتی است صحیح از […]

تاریخ بیت‌المقدس در رادیو

مهر نوشت: رادیو جوان در روز قدس با محوریت وحدت کشورهای اسلامی «قصه ما راست بود» را روی آنتن خواهد برد.

عباس رجب سلمانی مدیرگروه فرهنگ، جامعه و سلامت رادیو جوان در مورد برنامه «قصه ما راست بود» که در روز قدس روی آنتن می‌رود بیان کرد: «قصه ما راست بود» روایتی است صحیح از مساله فلسطین که با حضور نماینده جنبش جهاد فلسطین ناصر ابوشریف و نماینده جنبش حماس روی آنتن زنده رادیو جوان خواهد رفت.

وی اضافه کرد: در این برنامه با نگاهی مستند به چگونگی اشغال سرزمین فلسطین و تاریخ بیش از هفت دهه ظلمی که به مردمان این سرزمین شده است پرداخته خواهد شد.

رجب سلمانی درباره بخش‌های مختلف برنامه یادآور شد: در «قصه ما راست بود» تحلیلی از وضعیت گفتمان رسانه‌ای غالب در جهان در خصوص کوچک سازی مساله فلسطین ارائه و در ادامه درباره این موضوع که چگونه فلسطین با ابزارهای نوین ارتباطی در نسل جوان رژیم غاصب اسرائیل در شبکه‌های رسانه‌ای جهان محو شده است بحث و گفتگو خواهد شد. در این برنامه سعی می‌شود صدای جوانان ایران و جهان با زبان‌های مختلف در خصوص مسئله فلسطین به گوش مخاطبان برسد.

مدیرگروه فرهنگ، جامعه و سلامت رادیو جوان با بیان اینکه در ۱۰ بخش مسئله فلسطین را روایت خواهند کرد بیان کرد: یکی از روایت‌های این برنامه بازگشت به گذشته و با عنوان «از فلیستا تا فلسطین» در مورد تاریخ سرزمین بیت‌المقدس صحبت خواهیم کرد. در بخش دیگر به نقش انگلیس به ماجرای اسرائیل، بیانیه بالفور و داستان فلسطین تحت قیمومیت انگلیس می‌پردازیم.

وی ادامه داد: در یک روایت دیگر داستان طرح سازمان ملل برای رژیم غاصب صهیونیستی را بیان می‌کنیم و درباره اینکه چگونه تصرف و اشغال می‌توانند در روان و تفکر جامعه تاثیرگذار باشد و مانع پشرفت آن شود صحبت خواهیم کرد.

رجب سلمانی ادامه داد: در دیگر روایت‌هایی که در «قصه ما راست بود» داریم احزاب آزادی بخش فلسطین مانند اخوان المسلمین، حماس، جنبش جهاد اسلامی و جنبش آزادی‌بخش میهنی فلسطین (فتح) و همچنین جنبش‌های مردمی در جهان و صدای مردم جهان در خصوص فلسطین را معرفی می‌کنیم.

این مدیرگروه رادیو جوان در پایان با بیان اینکه ما فلسطین را محل وحدت کشورهای اسلامی می‌دانیم افزود: محوریت این برنامه براساس بیانات مقام معظم رهبری و امام خمینی (ره) اتخاذ خواهد شد و در خلال برنامه به گزیده‌ای از سخنان ایشان نیز خواهیم پرداخت.

«قصه ما راست بود» به تهیه کنندگی مجتبی حسنی، با اجرای ابوالفضل اینانلو و فاطمه امجدیان و گزارش مریم هادیان و مهدیه پهلوانی در روز قدس روی موج اف ام ردیف ۸۸ مگاهرتز به صورت زنده از رادیو جوان پخش خواهد شد.

۲۵۹۲۵۹