کتاب های آموزشگاهی از مرسوم ترین روش های تقویت زبان انگلیسی است. شما می توانید به یکی از آموزشگاه های زبان رفته و شروع به یادگیری کنید. آموزشگاه با توجه به سطح زبان انگلیسی شما مدرس و البته کتابی برای مطالعه معرفی می کند. این کتاب های آموزشگاهی دارای انواع مختلف است. امروز در این […]

انواع کتاب های آموزشگاهی زبان

کتاب های آموزشگاهی از مرسوم ترین روش های تقویت زبان انگلیسی است. شما می توانید به یکی از آموزشگاه های زبان رفته و شروع به یادگیری کنید.

آموزشگاه با توجه به سطح زبان انگلیسی شما مدرس و البته کتابی برای مطالعه معرفی می کند. این کتاب های آموزشگاهی دارای انواع مختلف است. امروز در این مقاله به بررسی انواع کتاب های آموزشگاهی خواهیم پرداخت پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

معرفی کتاب های آموزشگاهی

یکی از راه های تقسیم بندی آنها توجه به رده سنی محصل است. در این مقاله سعی می کنیم به معرفی این رده بندی و کتاب های مناسب هر سطح بپردازیم. یادگیری زبان انگلیسی مانند هر مهارت دیگری نیاز به زمان دارد. این بازه زمانی هر چقدر از سنین پایین تر شروع شود، کوتاه تر خواهد بود. چرا که طبق تحقیقات انجام شده انسان در سنین کودکی بهتر می تواند یک زبان جدید را یاد بگیرد.

یادگیری زبان انگلیسی یکی از زبان هایی است که در حیطه های مختلف کارایی دارد. از ادامه تحصیل و مسافرت گرفته تا تصمیم به مهاجرت، همیشه از ملزومات بسیار مهم به شمار می آید. کتاب های آموزش زبان انگلیسی از مبتدی تا پیشرفته مهم ترین و پایه ترین نیاز یک زبان آموز هستند.
یک فرد علاقه مند به یادگیری زبان، از ابتدای آموزش به یک کتاب آموزشی در کنار یک مدرس نیاز دارد تا مسیر را با یک کتاب سطح مبتدی شروع کند، با سطوح متوسطه ادامه دهد و در نهایت با بهره گرفتن از کتاب های آموزش زبان انگلیسی سطح پیشرفته با موفقیت این پروسه را پشت سر بگذارد. خرید کتاب های آموزشگاهی ارزان یکی از نکات مهمی است که مخصوصا دانشجویان به دنبال آن هستند.

کتاب های آموزشگاهی پیش دبستانی

با توجه به رده سنی مورد نظر، کتاب های مخصوصی پیشنهاد می شود. کتاب های این دوره به صورت حداکثری دیداری و شنیداری است. تنها قسمت نوشتار این کتاب ها رنگ آمیزی است. هدف در اینجا آشنایی حداقلی با زبان انگلیسی است تا در دوره های بعدی مفهوم زبان انگلیسی برای کودکان آشنا باشد. از جمله کتاب های این بخش می توان به (Pockets)، (Big Fun ) و (Super Safari) اشاره کرد.

کتاب های آموزشگاهی دبستانی(کودکان)

در این دوره نوشتن به صورت رسمی آغاز می شود. هر کدام از کتاب هایی که معرفی می شوند، خود دارای یک ورک بوک است. در این دوره چنانچه محصل با مفهوم زبان انگلیسی آشنایی پیدا کرده است و در دوره قبل با کتاب های انگلیسی برخورد داشته است، باید یک قدم به جلو حرکت کند. لزومی ندارد که با کتاب های دوره قبل آشنایی داشته باشد. اگرمحصل از نظر سنی وارد مدرسه شده است باید از این دوره شروع کند. معروف ترین کتاب هایی که می توان در این دوره پیشنهاد کرد (کتاب Magic Time) ، (کتاب Oxford Phonics World)، (کتاب Big English) و ( کتاب Family & friends ) است.

خرید کتاب آموزشگاهی

کتاب های آموزشگاهی نوجوانی

اگرمحصل ما از دوره پیش دبستانی قدم به قدم با کتاب های آموزشگاهی حرکت کرده است پس از پشت سرگذاشتن کتاب های دوره دبستانی به این دوره خواهد رسید. کتاب های این دوره نسبت به دوره گذشته سخت تر و جامع تر است. زبان آموز تنها یک گام با انگلیسی پیشرفته و کاربردی فاصله دارد. در این دوره زبان آموز اندک اندک تمام چهار مهارت را برای جلو بردن کتاب های آموزشگاهی نیاز دارد. در کنار چهار مهارت شما به دایره واژگان گسترده تر و گرامر پیشرفته تر از دوره ی قبل نیاز دارید.

کتاب های آموزشگاهی بزرگسالان

با طی کردن دوره های مختلف و گذر زمان، محصل وارد دوره ها و کتاب های آموزشگاهی بزرگسالان می شود. در این دوره هرآنچه که لازم و باید است از طریق این کتب به زبان آموز آموزش داده می شود. این آموزش ها شامل چهار مهارت اصلی، گرامر پیشرفته و کاربردی و دایره لغات گسترده می شود. این کتاب ها نیز در درون خود شامل سطح بندی های مختلف است که شما را از سطح مبتدی تا پیشرفته همراهی می کند. از جمله این کتاب های آموزشگاهی این دوره (American File )، ( Top Notch )، (American) هستند.
از جمله نکات مهمی که می توان اضافه نمود این است که اکثریت این کتاب ها به لهجه امریکن هستند. تفاوت های فاحشی بین این کتاب ها وجود ندارد و یکی از تفاوت های موجود در آنجاست که هر کدام این کتاب ها روی یک مهارت خاص نسبت به دیگر مهارت ها مانور بیشتری داشته و سعی در تقویت دو چندان آن دارد. دیگر تفاوت این کتاب ها متفاوت بودن ناشرهای آنها است. حال این شمایید که باید تصمیم بگیرید که کدام یک از این کتاب ها را تهیه کنید.

خرید کتاب آموزشگاهی

خرید کتاب آموزشگاه زبان

قبل از تهیه منابع باید توجه داشته باشید که کتاب های مناسب سطح خود را تهیه کنید. اگر کتاب هایی که تهیه کرده اید فراتر از سطح شما است این مسئله باعث سختی شما در مطالعه و زود خسته شدن و دلسرد شدن شما از مطالعه می شود. از طرف دیگر چنانچه این کتاب ها پایین تر از سطح شما باشد مطالعه آنها چیزی به شما اضافه نخواهد کرد و مطالعه آنها کاری عبث می شود. برای خرید کتاب آموزشگاهی می توانید از سایت گالری کتاب آوا به آدرس www.Ava-bookgallery.com استفاده کنید.

زبان انگلیسی همانند هر زبان دیگری دارای بخش های مختلفی است. داشتن توانایی و تسلط بر هر کدام از بخش های مختلف زبان انگلیسی که شامل توانایی نوشتن، خواندن و توانایی شنیداری و حرف زدن بسیار مهم بوده و هر زبان آموزی برای اینکه بتواند ادعا کند زبان را به خوبی فراگرفته است بهتر است در تمامی این بخش ها آموزش های لازم را ببیند. گاها زبان آموز پس از اینکه مهارت های چهار گانه زبان را کسب کرد، تمایل دارد یکی از آن ها را تقویت کند.
گالری کتاب آوا با داشتن مجموعه ای گسترده، تمامی کتاب های آموزشگاهی به روز و مناسب را در اختیار شما قرار می دهد. شما از طریق این مجموعه می توانید کتب مورد نیاز خود در رده های سنی و سطوح مختلف را به راحتی تهیه نمایید.