مارها همیشه به دلیل ظاهر ترسناک خود، به ترسناک بودن و خطرناک بودن شهرت داشته‌اند اما حقیقت این است که آنها حیوانات جذابی هستند که در اشکال، اندازه‌ها و رنگ‌های مختلفی وجود دارند. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مار ها با بیش از ۳۰۰۰ گونه در سرتاسر کره زمین رشد و زندگی می کنند و تنها […]

عکس| مارهایی که به تاریکی شب‌اند!

مارها همیشه به دلیل ظاهر ترسناک خود، به ترسناک بودن و خطرناک بودن شهرت داشته‌اند اما حقیقت این است که آنها حیوانات جذابی هستند که در اشکال، اندازه‌ها و رنگ‌های مختلفی وجود دارند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مار ها با بیش از ۳۰۰۰ گونه در سرتاسر کره زمین رشد و زندگی می کنند و تنها ۲۰ درصد یا ۶۰۰ گونه از مارها سمی هستند و بقیه آن ها موجودات بی خطر و خجالتی هستند. الارغم ظاهر ترسناکی که دارند، موجودات بسیار جالب و زیبایی هستند که در محیط ها و مناطق گوناگونی زندگی می‌کنند. چرا که در گونه‌ها، اندازه‌ها و رنگ های مختلفی وجود دارند. در این گزارش قصد دارید به مار های سیاه و تیره رنگ و رژیم غذایی، زیستگاه و ویژگی های منحصر به فردی که دارند بپردازیم.

مار سیاه مرداب

عکس| مارهایی که به تاریکی شب‌اند!

مارهای سیاه باتلاق به عنوان مارهای غیر سمی کوچک و بی خطر که طول آن ها می توانند به تا ۳۸٫۱ سانتی متر برسد، شناخته می‌شود. این مارها سیاه و براق هستند و رنگ شکم آن ها قرمز روشن است که بر روی لبه های آن رده های سیاهی وجود دارد. این مارهای مردابی عمدتاً در نواحی ساحلی کارولینای شمالی تا فلوریدا زندگی می‌کنند و بیشتر در تالاب‌ها، باتلاق‌های سرو، کنار دریاچه و مرداب‌ها زندگی می‌کنند.

این مارهای سیاه اغلب از کرم، قورباغه، زالو، کرم خاکی، سمندر، ماهی کوچک و حتی قورباغه تغذیه می کنند. با توجه به از بین رفتن ۸۰ درصد از تالاب ها در بسیاری از ایالت ها، تعداد قابل توجهی از مار های تالابی، از جمله مار سیاه مرداب از بین رفتن‌اند، چرا که فقط در زیستگاه های مرطوب و مرطوب یافت می شود.

مار موش شرقی

عکس| مارهایی که به تاریکی شب‌اند!

این نوع مار که به دلیل رنگ سیاهش به عنوان "مار موش سیاه" نیز شناخته می شود، یک مار بزرگ و غیر سمی است و می توانند بین ۱۰۶ تا ۱۸۲ سانتی متر طول داشته باشد. عمدتاً می توان آن ها را در شرق رودخانه آپالاچیکولا فلوریدا، شرق رودخانه چاتاهوچی جورجیا، شرق کوه های آپالاچی، شمال و جنوب شرقی نیویورک، غرب ورمونت، شرق پنسیلوانیا، کارولینای جنوبی، کارولینای شمالی، جورجیا و مریلند یافت. مارهای موش شرقی می توانند در زیستگاه های مختلفی مانند تالاب ها، مزارع، زمین های کشاورزی، جنگل ها، کوه ها، علفزارها و حتی مناطق صخره ای زندگی کنند.

مار موش ها عمدتاً از مارمولک ها، پرندگان، تخم پرندگان، قورباغه ها، جوجه های جوان و جوندگان تغذیه می کنند. آن ها به دلیل تغذیه از جوجه ها که گاهی باعث می شود مردم به آنها "مار مرغ" نیز بگویند. آنها غیر سمی هستند و فقط با دیدن یک شکارچی قوی‌تر از خود در جای خود باقی می‌مانند.

بیشتر بخوانید:

مار نیلی شرقی

عکس| مارهایی که به تاریکی شب‌اند!

مار نیل شرقی یکی دیگر از مارهای بزرگ و غیر سمی است که جزو مار های بومی شرق ایالات متحده است و یکی از طولانی‌ترین گونه های مار بومی این کشور به حساب می آید. مارهای نیلی شرقی دارای رنگ آبی مایل به مشکی هستند و نام خود را با داشتن فلس های رنگین کمانی براق دریافت کرده اند که در زیر نورهای روشن می توانند به بنفش مایل به سیاه تبدیل شوند. بر خلاف اکثر مارها، مارهای نیل شرقی نر بیشتر از ماده ها هستند.

این مارهای بزرگ عمدتاً در مزارع نیشکر، تالاب ها، مراتع خشک و جنگل های مرطوب زندگی می کنند. آنها عمدتاً از لاک پشت ها، وزغ ها، تمساح های کوچک و گاهی اوقات دیگر مارها تغذیه می‌کنند. آنها در برابر سم مصون هستند، بنابراین می توانند مارهای سمی مانند مار زنگی را بخورند. علیرغم اندازه بزرگشان، به ندرت هنگام مواجهه با تهدیدهای احتمالی گاز می گیرند. در عوض، آنها قبل از درآوردن صدای خش خش و لرزاندن دم، گردن خود را به صورت عمودی صاف می کنند تا مردم و شکارچیان را بترسانند.

مار کاج سیاه

عکس| مارهایی که به تاریکی شب‌اند!

این گونه مار ها بیشتر در جنگل‌ها، مناطق صخره‌ای، جنگل‌ها، مراتع و حتی بیابان‌ها یافت می‌شوند. آنها دارای رنگ مشکی یا قهوه ای تیره در پشت خود هستند، با شکم های طرح دار و فلس مخروطی شکل در نوک پوزه خود. مارهای کاج سیاه با وجود جثه بزرگ و ظاهر ترسناکشان غیرسمی هستند و فقط از موش ها و سایر جوندگان و حتی پستانداران کوچک تغذیه می کنند. آنها همچنین موجوداتی بسیار خجالتی و ترسو هستند و ترجیح می دهند بیشتر وقت خود را به پنهان شدن در زمین بگذرانند. آنها معمولاً در زیر زمین شکار می کنند.

مار چابک جنوبی

عکس| مارهایی که به تاریکی شب‌اند!

مارهای چابک سیاه جنوبی سریع حرکت می‌کنند و می‌توانند از درخت‌ها بالا بروند. آن ها همچنین شناگران ماهری هستند. آن ها بدنی باریک با رنگ مشکی یکدست و شکم خاکستری دارند. گونه جوان این مار ها معمولاً خاکستری هستند و لکه‌های قهوه‌ای مایل به قرمزی دارند که با افزایش سن محو می‌شوند. آنها در سراسر جنوب شرقی ایالات متحده یافت می شوند و در مناطقی مانند زمین‌های کاج، جنگل ها، مراتع، دشت ها، تپه های شنی، رشته های سرو و جنگل ها زندگی می کنند.

این مارها می توانند هر حیوانی را که شکار کنند بخورند، اما معمولاً از سنجاب ها، عنکبوت ها، مارها، لارو پروانه ها، مارمولک ها، جوندگان، قورباغه ها و دیگر گونه های مار که در اندازه های کوچک‌تری هستند، تغذیه می کنند. این مارها برای فرار از تهدیدات احتمالی به سرعت بالای خود متکی هستند.

منبع: a-z-animals

۲۲۷۳۲۱