خبرگزاری خبرآنلاین به بازخوانی اتفاقات منتهی به انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۴ پرداخته است. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، قالیباف و احمد توکلی از کاندیداهای انتخابات سال ۸۴ بودند. در ۱۱ اردیبهشت سال ۸۴، استعفای قالیباف به تایید رهبر انقلاب رسید. مقام معظم رهبری در پاسخ به نامه قالیباف در خصوص استعفا از عضویت در نیروهای […]

قالیبف استعفا داد، توکلی انصراف

خبرگزاری خبرآنلاین به بازخوانی اتفاقات منتهی به انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۴ پرداخته است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، قالیباف و احمد توکلی از کاندیداهای انتخابات سال ۸۴ بودند. در ۱۱ اردیبهشت سال ۸۴، استعفای قالیباف به تایید رهبر انقلاب رسید.

مقام معظم رهبری در پاسخ به نامه قالیباف در خصوص استعفا از عضویت در نیروهای مسلح در تاریخ ۱۶ فروردین ماه سال جاری مقرر فرمودند با این استعفا موافقت می‌شود. بر اساس این گزارش، موافقت مقام معظم رهبری با این استعفا در تاریخ سوم اردیبهشت ماه به محمد باقر قالیباف ابلاغ شده است.

خبر اعلام انصراف توکلی از کاندیداتوری از دیگر خبرهای یازده اردیبهشت ماه سال ۸۴ بود.

احمد توکلی در اطلاعیه‌ای خطاب به ملت ایران، انصراف خود را از حضور در عرصه‌ی کاندیداتوری ریاست جمهوری اعلام کرد.

در این اطلاعیه آمده بود؛

« ملت نجیب و شرافتمند ایران اسلامی

با سلام و درود

انتخابات نهمین دوره‌ی ریاست جمهوری، فرصت بی‌نظیری است تا در تداوم دو انتخابات شوراها و مجلس هفتم، با رای شما دولتی عدالتخواه و مصمم، امر خطیر مبارزه با فقر و فساد و تبعیض را عهده‌دار شود و با خدمتی صادقانه، آسایش، شادکامی و سربلندی بیشتری را به ملت ایران تقدیم کند.

در این روزها مشاهده می‌شود که تکثر نامزدهای اصولگرا و تاخیر در معرفی نامزد نهایی از میان داوطلبان موجود موجب نگرانی و بلاتکلیفی مردم تحول‌خواه و علاقه‌مند به سرنوشت کشور شده است و حتی ممکن است به خطر تشکیل دولتی منجر شود که روند ۱۶ ساله گذشته را در اداره‌ی قوه‌ی مجریه ادامه دهد.

این‌جانب که همواره خواهان وحدت اصولگرایان بوده‌ام، در وضعیت فعلی بر خود تکلیف می‌دانم که برای تقویت همبستگی نیروهای اصولگرا و دفع آن خطر بزرگ از داوطلبی کناره بگیرم تا راه برای انتخاب نامزد نهایی اصولگرایان هموارتر شده و نشاط و شادابی و امید به مردم بازگردد.

بدین‌وسیله از مساعی خیرخواهانه برادر ارجمند جناب آقای دکتر حدادعادل برای انسجام نیروهای اصولگرا تشکر می‌کنم و امیدوارم تلاش‌های ایشان هرچه زودتر به نتیجه برسد.

هم‌چنین بر خود لازم می‌دانم از همه‌ی شخصیت‌های سیاسی وطن‌دوست و دین‌باور که در ادای تکلیف حضور در صحنه‌ی انتخابات، مشوق این‌جانب بوده‌اند و نیز از همه‌ی برادران و خواهرانی که در تمامی این ایام، ایثارگرانه و بدون هیچ چشمداشتی، در راه تحقق عدالت و آبادانی کشور، در سراسر ایران با ایجاد ستادهای انتخاباتی فعالیت کرده‌اند، صمیمانه سپاسگزاری کنم.

ان‌شاءالله با حضور همه‌ی آنها راه پرافتخار عدالت‌طلبی و سربلندی ایران و اسلام را با قدرت و اراده‌ای روزافزون ادامه خواهیم داد.

۲۷۲۷