سیاسی/ بین الملل عشایر شرق سوریه تظاهراتی را در اعتراض به سرقت نفت توسط کردها و فروش آن به قیمت‌های بالا، به راه انداختند. عشایر عرب در شرق سوریه تظاهرات مردمی در مناطق تحت کنترل ارتش آمریکا در حومه جنوبی و شرقی دیرالزور در اعتراض به اقدامات شبه نظامیان وابسته به آن و سرقت میادین […]

سیاسی/ بین الملل 5fcc8f8189328_5fcc8f818932b عشایر شرق سوریه تظاهراتی را در اعتراض به سرقت نفت توسط کردها و فروش آن به قیمت‌های بالا، به راه انداختند.

عشایر عرب در شرق سوریه تظاهرات مردمی در مناطق تحت کنترل ارتش آمریکا در حومه جنوبی و شرقی دیرالزور در اعتراض به اقدامات شبه نظامیان وابسته به آن و سرقت میادین نفتی، آن هم در زمانی که مشتقات آن با قیمت‌های بالا خریداری می‌شود، به راه انداختند.

تظاهرکنندگان خواستار بهبود وضعیت امنیتی و معیشتی در مناطق زندگی خود شدند.

منابع محلی در حومه دیرالزور اعلام کردند، اهالی شهرک «أبو حمام» روز شنبه اعتراضات مردمی بر پا کردند و طی آن خواستار خروج شبه نظامیان کردی وابسته به ارتش آمریکا از مناطقشان و لزوم حمایت از بخش خدمات‌رسانی، بهداشتی و سلامتی و نیز تأمین سوخت شدند.

منابع مذکور همچنین اعلام کردند، تظاهراتی نیز در شهرک‌های «الکشکیة» و «البوحسن» تحت کنترل نیروهای سوریه دموکراتیک «قسد» در حومه جنوب شرقی دیرالزور برگزار شد و تظاهرکنندگان در آن خواستار حمایت از بخش خدمات‌رسانی، بهداشتی و سلامتی، تأمین سوخت و همچنین لزوم خروج نیروهای ارتش آمریکا و شبه نظامیان وابسته به آنها از این منطقه در اسرع وقت شدند.

این منابع همچنین اقدامات نیروهای سوریه دموکراتیک در راستای نفوذ در این منطقه با قدرت سلاح و فساد کادرهای آن در سایه تداوم وخامت وضعیت امنیتی به خاطر اقدامات نیروهای قسد و عملیات ترور و نیز هرج و امنیتی ادامه‌دار را محکوم کردند.

منابع اعلام کردند، این اعتراضات پس از بالا رفتن قیمت نفت و بنزین صورت گرفت؛ به طوری که قیمت هر لیتر سوخت دیزل به ۴۰۰ لیتر و بنزین ۶۰۰ لیتر رسیده است به رغم اینکه جزیره سوریه از مهمترین مناطق تولید نفت است که نیروهای آمریکایی اقدام به سرقت آن و انتقالش به عراق می‌کنند.

طبق گزارش منابع مذکور، ده‌ها میادین نفتی وجود دارد که نیروهای آمریکایی اقدام به سرقت آن کرده‌اند و از جمله آنها میادین «العمر»، «التنک»، «الجفرة» و «الکونیکو» است.

منابع اعلام کردند، شرکت کنندگان در این تظاهرات تأکید کردند که تظاهرات آنها دو روز مسالمت‌آمیز خواهد بود نه بیشتر و پس از آن این تظاهرات به درگیری‌های مسلحانه تبدیل خواهد شد.

.
.
منبع : خبرفوری