سیاسی/ بین الملل حزب الله عراق و جنبش عصائب اهل الحق مخالفت خود را با حمله راکتی شب گذشته به منطقه الخضراء اعلام کردند. گردان‌های حزب الله عراق اعلام کرد که حملات پراکنده به پادگان نظامی در سفارت را که باعث تهدید جان غیرنظامیان شده است، محکوم می‌کند. گردان‌های حزب الله تاکید کرد که حمله […]

سیاسی/ بین الملل 5fe02b9cb4b41_5fe02b9cb4b43 حزب الله عراق و جنبش عصائب اهل الحق مخالفت خود را با حمله راکتی شب گذشته به منطقه الخضراء اعلام کردند.

گردان‌های حزب الله عراق اعلام کرد که حملات پراکنده به پادگان نظامی در سفارت را که باعث تهدید جان غیرنظامیان شده است، محکوم می‌کند.

گردان‌های حزب الله تاکید کرد که حمله به سفارت آمریکا در عراق در این زمان یک رفتار غیر ضابطه مند است و طرف‌های ذی ربط باید عاملان آن را بازداشت کنند.

گردان‌های حزب الله همچنین خواهان خارج کردن نمودهای فعالیت نظامی آمریکا در مناطق مسکونی امن در بغداد شد.

در همین حال، قیس الخزعلی، دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق عراق نیز گفت که مقاومت عراق سفارت آمریکا در بغداد را هدف قرار نداده است.

الخزعلی در توئیتی نوشت، تصمیم هیأت هماهنگی مقاومت عراق از همان ابتدا مبنی بر هدف قرار ندادن سفارت آمریکا بود.

وی اظهار کرد: اما هدف قرار دادن پایگاه‌های اشغالگران آمریکایی یک حق تضمین شده بر اساس شریعت آسمانی و قوانین زمین است و ما از این حق برای آزادسازی کشور خود و گرفتن انتقام خون شهدایمان کوتاه نخواهیم آمد. زمان پاسخ هنوز فرا نرسیده و این زمان هم دور نیست.

شب گذشته چندین راکت به منطقه الخضراء در مرکز بغداد شلیک شد که آسیب‌هایی را به خانه‌ها و خودروهای غیرنظامیان وارد کرد.

.
.
منبع : خبرفوری