فارس نوشت: فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: تمام‌قد در خدمت مردم هستیم و هر امکانی که در سپاه است متعلق به خود مردم است و ما امانت‌دار و خادم آن‌ها هستیم و این هیچ منتی بر کسی ندارد، ما فقط تلاش می‌کنیم که آن گره‌ها را پیدا کرده و رفع کنیم. سردار حسین […]

سردار سلامی: دشمن با ماهواره‌ها زمین ما را شخم می‌زند/ آمریکا به دنبال ایجاد توان بازدارنده در مقابل ایران است

فارس نوشت: فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: تمام‌قد در خدمت مردم هستیم و هر امکانی که در سپاه است متعلق به خود مردم است و ما امانت‌دار و خادم آن‌ها هستیم و این هیچ منتی بر کسی ندارد، ما فقط تلاش می‌کنیم که آن گره‌ها را پیدا کرده و رفع کنیم.

سردار حسین سلامی پیش‌ازظهر امروز در حاشیه افتتاح نخستین واحد بخار پروژه سیکل ترکیبی نیروگاه سبلان اردبیل اظهار کرد: در سراسر کشور در عرصه‌ سازندگی هیچ‌گاه متوقف نخواهیم شد و فکر می‌کنیم که امروز این شکلی نوین و بسیار ضروری از جنگ ما علیه دشمنان است، در استان اردبیل نیز این خصوصیت وجود دارد و کماکان فعال خواهیم بود و این آمادگی وجود دارد تا برای رشد و توسعه‌ استان و پروژه‌هایی که به اشتغال‌زایی و از بین بردن فقر و محرومیت کمک می‌کند، تلاش کنیم.

وی افزود: ما به‌عنوان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همه توانمندی‌های ممکن خود را در اختیار این رشد و توسعه قرار می‌دهیم و تا به امروز نیز این چنین بوده و پروژه‌های بزرگی توسط قرارگاه سازندگی پیگیری و ترغیب شده، بخشی به بهره‌برداری رسیده و بخشی نیز در حال کار بوده و به انتها رسیده است.

شگفت‌انگیزترین پیشرفت‌ها را در دوره تحریم به دست آورده‌ایم

وی اظهار کرد: تجربه کرده‌ایم که بیشترین و شگفت‌انگیزترین پیشرفت‌های ما در دوره تحریم رخ داده است، حداقل در سطح سپاه از آن زمانی که دشمن ما را تحریم کرد، ما در عرصه قدرت دفاعی شکوفا شدیم، قرارگاه سازندگی ما بالنده شد و اگر کسی نمودار رشد فعالیت‌های قرارگاه را ترسیم کند و این را با شرایط سیاسی تحریم‌ها مقایسه کند، متوجه می‌شود که هر زمان فشار بیشتر شده، بیشتر رشد داشته‌ایم.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: این تجربه و فرصت را نباید از دست بدهیم و دشمن ما تغییر رویه نخواهد داد، یعنی در این دشمنی یک سرشت شیطانی وجود دارد که با تغییر احزاب و شخصیت‌ها، دشمنی تغییر نمی‌کند و ماهیتش پابرجا خواهد ماند هر چند ممکن است روش تغییر کند.

سپاه تمام‌قد در خدمت مردم است

سلامی افزود: تمام‌قد در خدمت مردم هستیم و هر امکانی که در سپاه است متعلق به خود مردم است و ما امانت‌دار و خادم آن‌ها هستیم و این هیچ منتی بر کسی ندارد، ما فقط تلاش می‌کنیم که آن گره‌ها را پیدا کرده و رفع کنیم.

وی گفت: این جریان نیز ادامه دارد و برای پیشرفت کشور و رفع مشکلات مردم حریص هستم تا جایی که ما را در حد مرگ هم پیش می‌برد و شاید زیباترین آرزو برای ما این باشد که در راه عزت و سربلندی مردم، جانمان را از دست بدهیم، چه در دفاع از این مردم و چه در خدمت‌رسانی که هیچ فرقی ندارد، مفهوم این که می‌گوییم حریص هستیم، یعنی هم مشتاق هستیم و هم حرص می‌خوریم و ناراحت هستیم و چشمان ما تحمل دیدن نیاز و نیازمند را ندارد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: ولی بضائت‌های ما که زیاد هم هستند، به کار است و ما امیدواریم و با امید هم زندگی می‌کنیم و از فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) و همکارانشان از مهندسین تا کارگران و همه‌ کسانی که این پیچ و مهره‌ها را می‌بندند، تشکر می‌کنیم.

سلامی بیان کرد: دشمن امروز رصد می‌کند و با ماهواره‌ها زمین ما را شخم می‌زند تا ببیند که متوقف شده‌ایم و بیکار مانده‌ایم یا این‌که نه پیش می‌رویم و شکل جدیدی پیدا می‌شود، یک کارخانه، یک ریل، یک کارگاه، یک جاده، یک نیروگاه و یک اسکله، یک بیمارستان، یک مدرسه و دانشگاه در کشور رونق می‌گیرد.

سردار سلامی: دشمن با ماهواره‌ها زمین ما را شخم می‌زند/ آمریکا به دنبال ایجاد توان بازدارنده در مقابل ایران است

سپاه در همه عرصه‌ها نوک پیکان انقلاب اسلامی است

همچنین فارس نوشت؛

سردار علی فدوی پیش از ظهر امروز در گردهمایی فرماندهان دفاع مقدس اظهار داشت: از روز اول انقلاب همه شیاطین عالم با فرماندهی آمریکا راه افتادند و علیه انقلاب هجمه ایجاد کردند و چنین اتحادی علیه جبهه حق در تاریخ بی‌سابقه است؛ وعده‌های خداوند حتمی و عملی است اما شروطی دارد که باید به آن‌ها عمل کرد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: بودجه‌های علمی، اقتصادی و نظامی ایران با کشورهای غربی بسیار متفاوت است اما این خداوند است که نتایج را رقم می‌زند و به همین دلیل چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب را جشن می‌گیریم.

وی خاطرنشان کرد: دفاع و بازدارندگی از ارکان قدرت هستند؛ آمریکا به صراحت اعلام کرد که ایران در مرحله سوم است و به دنبال ایجاد توانی هستند که در مقابل ایران بازدارنده باشد؛ دشمن می‌دانست اگر دوباره جنگ شروع کند، ضرر بیشتری خواهند کرد.

فدوی در ادامه بیان داشت: سپاه در نوک پیکان انقلاب اسلامی است و فقط مربوط به جنگ نیست، سپاه باید پاسدار انقلاب اسلامی باشد؛ خیلی‌ها دوست دارند بگویند سپاه مجموعه‌ای نظامی است در صورتی که نظامی بودن فقط یک بعد از سپاه است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: میلیون‌ها تن نهاده‌های دامی در گمرکات وجود داشت و سپاه برای حل این مشکل وارد عمل شد؛ سپاه هر اقدامی که برای پاسداری از انقلاب اسلامی باشد را انجام می‌دهد و باید در همه زمینه‌ها پای کار باشد.

وی همچنین عنوان کرد: در زمانی که سخت‌ترین شرایط جنگی را داشتیم، رزمنده‌ها در زیباترین حالات بودند و حتی خطای کسی را نمی‌دیدند؛ افرادی که جان خود را کف دست قرار دادند و در جبهه حاضر شدند، نیت یکسانی داشتند اما برخی شهید شده و برخی برای کارهای دیگر توفیق شهادت به دست نیاوردند.

فدوی در پایان گفت: دو حزب خدا و شیطان در دنیا داریم و در هر شرایطی حزب خداوند پیروز است، حزب سومی نیز نداریم؛ باید حواس خودمان را جمع کنیم که در کدام جبهه هستیم.

۲۷۲۱۵