سیاسی/ بین الملل وزیر خارجه آمریکا خواستار آزادی «سمر بدوی»، فعال زن سعودی شد که از اواسط سال ۲۰۱۸ در بازداشت به سر می‌برد. به گزارش سایت عربی ۲۱، آنتونی بلینکن در جریان سخنرانی خود در مراسم اعطای جایزه بین‌المللی "زنان شجاع" که سالانه مصادف با روز جهانی زن برگزار می‌شود، مدعی شد: "حقوق برابر […]

سیاسی/ بین الملل 604730516cb2e_2021-03-09_11-52 وزیر خارجه آمریکا خواستار آزادی «سمر بدوی»، فعال زن سعودی شد که از اواسط سال ۲۰۱۸ در بازداشت به سر می‌برد.

به گزارش سایت عربی ۲۱، آنتونی بلینکن در جریان سخنرانی خود در مراسم اعطای جایزه بین‌المللی "زنان شجاع" که سالانه مصادف با روز جهانی زن برگزار می‌شود، مدعی شد: "حقوق برابر و کرامت برای زنان، از بارزترین موضوعاتی است که ما به آن اهتمام می‌ورزیم."

وی پس از درخواست از مقامات سعودی برای آزادی سمر بدوی، همچنین تصریح کرد: ما خواستار آزادی بدون قید و شرط بازداشتیان سیاسی و زندانیان عقیدتی در بلاروس هستیم.

مقامات سعودی، بدوی را در اواسط سال ۲۰۱۸ بازداشت کردند و در سال‌های گذشته وی چندین بار بازداشت شد.

سفارت کانادا در عربستان در اوت ۲۰۱۸ خواستار آزادی بدوی شد و این امر باعث ایجاد بحران دیپلماتیک بین دو کشور شد و سفیر کانادا اخراج و سفیر ریاض از اتاوا احضار شد.

از زمان روی کار آمدن جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا از اوایل سال ۲۰۲۱ تعدادی از بازداشیان از جمله لجین الهذلول، فعال زن سعودی آزاد شدند.

.
.
منبع : خبرفوری