تهیه‌کننده مسابقه «کار و پله» که با هدف آموزش کسب و کارهای نوین به نوجوانان از شبکه دو سیما در حال پخش است، می گوید: ایده‌های جدید به ابزار جدید نیاز دارد و به شیوه سنتی نمی‌توان به آنها پرداخت. یوسف بچاری درباره این مسابقه که به موضوعات کسب و کار و کارآفرینی می پردازد، […]

604b29ebc0cac_604b29ebc0cad تهیه‌کننده مسابقه «کار و پله» که با هدف آموزش کسب و کارهای نوین به نوجوانان از شبکه دو سیما در حال پخش است، می گوید: ایده‌های جدید به ابزار جدید نیاز دارد و به شیوه سنتی نمی‌توان به آنها پرداخت.

یوسف بچاری درباره این مسابقه که به موضوعات کسب و کار و کارآفرینی می پردازد، گفت: آنچه که سعی داریم در این مسابقه آموزش دهیم و مخاطب را در جریان آن بگذاریم دنیای جدید کسب و کار و یافتن مفاهیم و ایده های جدید اقتصادی است.

او ادامه داد: ایده های جدید هم نیاز به ابزاری دارد که نمی توان به شیوه سنتی به آنها پرداخت. به ویژه این مسابقه که برای نوجوانان است و نخواستیم این مفاهیم را در قالب برنامه ای خشک و رسمی و روتین آموزش دهیم؛ بنابراین سراغ قالب مسابقه رفتیم.

این تهیه کننده درباره بخش پژوهش برنامه نیز تصریح کرد: ما این ایده را بعد از مطالعه ای که در فضای آموزشی کسب و کارها داشتیم در قالب مسابقه عملی کردیم؛ تجربه ای را دانشگاه پلی تکنیک کالیفرنیا در قالب بازی داشت و ما هم به نوعی ایده گرفتیم.

این برنامه ساز اضافه کرد: در مسابقه «کار و پله» سعی کردیم مفاهیم سنگین را در قالب بازی منتقل کنیم و روندی را طی کردیم که به خروجی این مسابقه رسید. طی این فرایند با کارآفرین ها و مدیریت استارتاپ ها و حتی دوستان برنامه ساز گفت‌وگو و مشورت کردیم. سعی کردیم روندی را که برای تشکیل یک استارتاپ پیش می‌رود برای این مسابقه همانندسازی کنیم.

او درباره نحوه پیاده کردن این آموزش ها در فرایند بازی در «کار و پله» توضیح داد: اگر مخاطبان مطالعه ای روی فضای استارتاپ ها داشته باشند ماهیت کسب و کارها و استارتاپ ها حرکت تیمی است و یا بهره گیری از متخصص و مشاور حقوقی در کار یک ضرورت است و کسب و کارهایی که توسعه پیدا می کنند از این الزامات و ایده ها پیروی می کنند ما هم در این مسابقه به شکلی عملی این مفاهیم را آموزش می دهیم.

بچاری به برخی از غول های حوزه فناوری اشاره و اضافه کرد: به طور مثال فیس بوک یا مایکروسافت ممکن است بعد از توسعه و گسترده شدن حتی به انشعاب هم بیانجامند اما شکل گیری اولیه آنها به عنوان استارتاپ با تیم همراه بوده است. تیم را توسعه دهیم کسب و کار توسعه پیدا می کند و اگر نتوانیم این اصول را درک کنیم شکست می خوریم.

این تهیه کننده برنامه های تلویزیونی در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره فرایند این بازی هم گفت: ما چند بازی را با هم ترکیب کردیم که مشخص ترین آنها بازی مار و پله است که اسم برنامه هم از آن گرفته شده است. مسابقه یک روال صعودی است که ممکن است دچار چالش مار یا پله شود. وقتی به مار برسید معمولا فرمان عقب گرد می دهد و این در بازی های معمول یک امتیاز منفی است اما در این مسابقه این امتیاز منفی در طول بازی به کار می آید و یک تجربه محسوب می شود.

بچاری اضافه کرد: ما در زندگی هم شکست می خوریم اما معنایش این نیست که به جای قبلی برگردیم بلکه تجربه ای پیدا می کنیم که مسیر را چگونه سریع تر برگردیم.

وی در پایان مسابقه را نوعی فرهنگ‌سازی دانست و گفت: به راحتی می توان از طریق حتی یک مسابقه تلفنی روی نوجوان تاثیر بگذاریم و مسیر آینده او را تعیین کنیم.

مسابقه «کار و پله» با اجرای سعید کرمی یکشنبه ها و سه شنبه ها ساعت ۱۵:۳۰ از شبکه دو سیما پخش می شود.

.
.
منبع : خبرفوری