بهزاد خورشیدی، هنرمند به مناسبت زادروز علی حاتمی (۲۳ مردادماه) پوستری از چهره این هنرمند فقید طراحی کرده است. بهزاد خورشیدی در توضیح این اثر نوشته است: “علی حاتمی اگر زنده بود، امروز ۷۶ ساله می‌شد. درون‌مایه تمامی آثار حاتمی بر اساس ویژگی‌های قومی و انسان‌های رشدیافته در این باورها و اعتقادات، شکل گرفته است. […]

5f356ca5e0db5_5f356ca5e0db8 بهزاد خورشیدی، هنرمند به مناسبت زادروز علی حاتمی (۲۳ مردادماه) پوستری از چهره این هنرمند فقید طراحی کرده است.

بهزاد خورشیدی در توضیح این اثر نوشته است:

“علی حاتمی اگر زنده بود، امروز ۷۶ ساله می‌شد. درون‌مایه تمامی آثار حاتمی بر اساس ویژگی‌های قومی و انسان‌های رشدیافته در این باورها و اعتقادات، شکل گرفته است. شخصیت آثار او اغلب شبیه‌ترین افراد به خصلت و باورهای قومیت‌های ایرانی هستند. حاتمی که تقریباً تمامی آثارش را بر اساس فیلم‌نامه‌هایی از خودش ساخته است در انتقال فضا، زمان و شرایط اجتماعی دوره تاریخی که در فیلمش به تصویر کشیده، بسیار موفق بوده است.

دیالوگ‌های فیلم‌های او بسیار درخشان و قابل توجه هستند و در سینمای ایران اگر بی‌نظیر نباشند، حتماً کم‌نظیر هستند. مجموعه‌های تلویزیونی سلطان صاحبقران و هزاردستان نیز به اندازه آثار سینمایی‌اش مورد توجه بسیار قرار گرفتند.

برای من در تصویرسازی و گرافیک، پرداختن به چهره برجسته فرهنگ و هنر ایران زمین بسیار شوق انگیز است.

علی حاتمی( شاعر سینمای ایران)

آیین چراغ خاموشی نیست!”

منبع: ایسنا