برای قد بلند شدن کودک چه کنیم احتمالا شما هم نگران کوتاهی قد یا کمبود اعتماد به نفس کودکتان در آینده هستید و این سوال را در ذهن دارید که برای قد بلند شدن کودک چه کنیم؟ ۶ راه آسان برای قد بلند شدن کودک را در مسترقد بررسی می کنیم: ۱٫ داشتن یک رژیم […]

برای قد بلند شدن کودک چه کنیم

احتمالا شما هم نگران کوتاهی قد یا کمبود اعتماد به نفس کودکتان در آینده هستید و این سوال را در ذهن دارید که برای قد بلند شدن کودک چه کنیم؟

۶ راه آسان برای قد بلند شدن کودک را در مسترقد بررسی می کنیم:

۱٫ داشتن یک رژیم غذایی متعادل

اولین قدم برای قدبلند شدن بعد از مسائل ژنتیکی که از عهده ی ما خارج است، داشتن یک رژیم غذایی متعادل است. سعی کنید بشقاب غذایی کودکتان حاوی تمام مواد مغذی با میزان مناسب باشد. پروتئین، چربی های سالم و کربوهیدرات را در آن بگنجانید. ماهی، مرغ، سویا و محصولات لبنی را در وعده های مناسب به کودک بدهید تا در ساخت ماهیچه و تقویت استخوان ها به او کمک کنید. مصرف ویتامین D و کلسیم نیز می توانید در تحریک و رشد بدن موثر باشد. غذاهایی مانند بادام زمینی و کدو تنبل و جوانه ی گندم را در میان وعده ها فراموش نکنید.

۲٫ انجام حرکات کششی

برای قد بلند شدن کودک حرکات کششی از موثرترین راه ها محسوب می شوند. ورزش های ساده ی کششی که به کشیدگی ستون فقرات و دست و پاها کمک می کند و علاوه بر انعطاف پذیر شدن به کشیدگی آن ها کمک می کند. می توانید از کودک بخواهید مقابل دیوار بایستد و دستها را تا جای ممکن بالای سرش دراز کند و سپس روی پنجه ی پا بیاید و تا جای ممکن اندام خود را بکشد. یا در حالیکه روی زمین نشسته است پاهایش را دراز کند و با دستان کشیده و خم کردن کمر انگشتان پا را لمس کند. سایر تمرینات کششی موثر در افزایش قد را می توانید در سایت مسترقد مشاهده کنید.

۳٫ بارفیکس

بارفیکس و آویزان شدن از میله می تواند در کشش ستون فقرات کودک و بهبود وضعیت بدنی او کمک قابل توجهی کند. صاف کردن ستون فقرات از طریق تمرینات کششی برای رشد کودک مفید است و در راست قامتی او در آینده نقش بسزایی دارد.

۴٫ پرش

کودکان عاشق پریدن هستند و برای قد بلند شدن کودکان این بهترین تمرین است. با پریدن ضربه هایی به صفحات رشد وارد می شود و آن ها برای رشد و تقویت شدن تحریک می شوند. اگر کودک شما دائما در حال پرش است نگران نباشید و اجازه دهید به این کار ادامه دهد.

۵٫ وزنه زدن مچ پا

یمی از راه های موثر در رشد استخوان ها در کودکان و قدبلند شدن آن ها وزنه زدن با مچ پاست. اطمینان حاصل کنید وزنه های سبک و مناسب با شرایط بدن کودک را انتخاب کرده اید و با بزرگتر و قوی تر شدن او آن ها را افزایش دهید. غضروف بین زانوهای کودک در طی این تمرین کشیده می شود و به این شکل تحریک برای رشد استخوان ها صورت می گیرد.

۶٫ شنا

شنا کردن یکی از مفیدترین ورزش ها برای سلامت عمومی بدن و ساختن ماهیچه های قوی ست. شنا علاوه بر تاثیر در افزایش قد کودکان بدن آن ها را به بدنی قدرتمند و خوش استیل تبدیل می کند.  

برای دریافت راه های افزایش قد در کودکان می توانید از مشاوران و کارشناسان مسترقد کمک بگیرید و با آن ها در ارتباط باشید.

منبع