سیاسی/ بین الملل یک روزنامه صهیونیستی امروز (پنجشنبه) نوشت، نخست وزیر اسرائیل طی روزهای آتی برای دیدار با رئیس جمهوری مصر به این کشور سفر خواهد کرد. روزنامه "اسرائیل الیوم" به نقل از برخی مقامات مصری که نامشان ذکر نشده است نوشت، پیش‌بینی می‌شود که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی طی روزهای آتی بنا […]

سیاسی/ بین الملل 5fd1f8bc042e7_5fd1f8bc042ea یک روزنامه صهیونیستی امروز (پنجشنبه) نوشت، نخست وزیر اسرائیل طی روزهای آتی برای دیدار با رئیس جمهوری مصر به این کشور سفر خواهد کرد.

روزنامه "اسرائیل الیوم" به نقل از برخی مقامات مصری که نامشان ذکر نشده است نوشت، پیش‌بینی می‌شود که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی طی روزهای آتی بنا به درخواست عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر به این کشور سفر کند.

یک روزنامه اسرائیلی امروز (پنجشنبه) نوشت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی طی روزهای آتی برای دیدار با رئیس جمهوری مصر به این کشور سفر خواهد کرد. این اولین سفر رسمی نخست وزیر رژیم صهیونیستی به مصر طی بیش از ۱۰ سال گذشته است.

در این گزارش آمده است، انتظار می‌رود نتانیاهو با سیسی درباره مجموعه‌ای از مسائل منطقه و در راس آن گسترش روابط امنیتی و دیپلماتیک و هماهنگی دیدگاه‌ها میان رژیم ‌صهیونیستی و مصر پیش از ورود جو بایدن، رئیس جمهوری منتخب آمریکا به کاخ سفید مذاکره و گفتگو کند.

اسرائیل الیوم افزود، انتظار می‌رود نتانیاهو و سیسی همچنین درباره امکان از سرگیری مذاکرات میان اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها و نیز تلاش‌های میانجیگرانه در سرویس‌های اطلاعات مصر برای دستیابی به توافقی درباره نوار غزه مذاکره کنند.

این روزنامه به نقل از یک مقام وزارت خارجه مصر که نامش را ذکر نکرد گفت، اگر رهبران اسرائیلی و مصری با یکدیگر دیدار کنند پیش بینی‌ها حاکی از این است که نتانیاهو با استقبال رسمی روبرو خواهد شد و در صورت انجام این سفر، رئیس‌ جمهور مصر در فرودگاه با دو پرچم مصری و اسرائیلی از وی استقبال خواهد کرد.

این روزنامه نوشت، به گفته مقامات مصری قرار است این دیدار در قاهره یا در شرم الشیخ برگزار شود.

این درحالیست که مقامات مصری و اسرائیلی تاکنون هیچ گونه اظهار نظری درباره این گزارش مطرح نکرده اند.

همزمان، المیادین به نقل از برخی منابع صهیونیستی گزارش داد، ناداو آرگامن، رئیس دستگاه امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک) اخیرا سفر محرمانه ای به کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس داشته که هدف از آن بررسی اقدامات حفاظتی به عنوان بخشی از مفاد توافق عادی‌سازی روابط و زمینه سازی برای سفر نتانیاهو به این کشورها بوده است.

.
.
منبع : خبرفوری