سیاسی/ بین الملل سخنگوی نیروهای مسلح یمن دوشنبه شب از حمله موشکی به فرودگاه أبها در جنوب عربستان خبر داد. یحیی سریع بنابر گزارش المسیره یمن گفت: یگان موشکی ارتش و کمیته های مردمی با یک فروند موشک بالستیک از نوع جدید، هدفی حساس را در فرودگاه أبها در منطقه خمیس مشیط هدف قرار دادند. […]

سیاسی/ بین الملل 604675c4a540a_2021-03-08_22-36 سخنگوی نیروهای مسلح یمن دوشنبه شب از حمله موشکی به فرودگاه أبها در جنوب عربستان خبر داد.

یحیی سریع بنابر گزارش المسیره یمن گفت: یگان موشکی ارتش و کمیته های مردمی با یک فروند موشک بالستیک از نوع جدید، هدفی حساس را در فرودگاه أبها در منطقه خمیس مشیط هدف قرار دادند.

وی افزود: این حمله در پاسخ به حملات ائتلاف سعودی و محاصره یمن انجام گرفته است.

"یحیی سریع" سخنگوی نیروهای مسلح یمن یکشنبه شب نیز از هدف قرار گرفتن پایگاه‌های نظامی و مواضع حساس و مهم عربستان در مناطق «عسیر»، «جیزان» و «شرکت آرامکو" در بندر "رأس التنوره" با استفاده از ۱۴ پهپاد و هشت فروند موشک یمنی خبر داد.

وی اظهار کرد: این حمله شرکت آرامکو در بندر "رأس التنوره" را هدف قرار داده است.

سریع گفت: علاوه بر این، پایگاه‌های نظامی در منطقه "الدمام" در عملیات ششم "توازن بازدارندگی" نیز هدف قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: همچنین چند پایگاه نظامی در مناطق عسیر و جیزان با چهار فروند پهپاد و هفت فروند موشک "بدر" هدف قرار گرفت.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن خاطرنشان کرد: این حملات به دنبال حق طبیعی و قانونی مردم یمن در پاسخ به تشدید حملات ائتلاف و محاصره کامل یمن صورت می‌گیرد.

حملات بازدارنده ارتش یمن به دنبال آن صورت می‌گیرد که ائتلاف سعودی که شکست‌های سنگینی از انصارالله در مأرب متحمل شده و اقدام به بمباران صنعاء پایتخت یمن کرد.

حملات هوایی ائتلاف سعودی به دنبال برتری نظامی ارتش یمن و کمیته‌های مردمی وابسته به انصارالله در مأرب و همچنین حملات موشکی و پهپادی به عمق خاک عربستان صورت گرفته است.

.
.
منبع : خبرفوری