ایسنا نوشت: نماینده کرمان و راور طی نامه‌ای به رئیس مجلس خواستار شفاف سازی و برخورد قانونی با عاملان و دریافت کنندگان خودرو خارج از ضوابط شد. متن نامه محمدمهدی زاهدی نماینده کرمان و راور به شرح زیر است: جناب آقای دکتر قالیبافریاست محترم مجلس شورای اسلامی با سلام و احترام همانطور که مستحضرید چندی […]

نامه به قالیباف درباره «شاسی‌بلندها» / «شفاف‌سازی، حق مردم است»

ایسنا نوشت: نماینده کرمان و راور طی نامه‌ای به رئیس مجلس خواستار شفاف سازی و برخورد قانونی با عاملان و دریافت کنندگان خودرو خارج از ضوابط شد.

متن نامه محمدمهدی زاهدی نماینده کرمان و راور به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر قالیباف
ریاست محترم مجلس شورای اسلامی

با سلام و احترام

  • همانطور که مستحضرید چندی پیش و در جریان استیضاح وزیر صمت، یکی از نمایندگان مجلس در خصوص واگذاری خودروهای شاسی بلند به برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و آن هم خارج از ضوابط قانونی، مطالب و مستنداتی ارائه نمود. اخبار منتشره حکایت از آن دارد که بازرس ویژه رئیس جمهور نیز اصل واگذاری خودروهای مذکور به جمعی از نمایندگان را تایید نموده است.
  • این موضوع علاوه بر ناراحتی مردم، موجب ایجاد صدمه و خدشه به جایگاه و شأن مجلس شورای اسلامی شده و حق مردم است که در خصوص این موضوع مطالبه گری نموده و خواستار شفاف‌سازی و بیان واقعیت در کمال صداقت باشند.
  • در همین راستا اینجانب چند توصیه و مطالبه تأکید دارم:

۱- اسامی نمایندگان دریافت‌کننده این خودروها اعلام عمومی شود.

۲- مشخص شود آیا این واگذاری‌ها خارج از عرف معمول بوده و شائبه رانت در آن وجود دارد؟

۳- بررسی شود آیا این موضوع در پس گرفتن امضای اولین استیضاح وزیر سابق صمت اثر داشته است یا خیر؟

۴- اگر تخلف، رانت و سوءاستفاده ای صورت گرفته باشد، با افراد و شخصیت‌های حقیقی یا حقوقی، اعم از داخل یا خارج از مجلس، خودروساز یا واسطه‌های آنان که به هر نحوی در این تخلف و رانت احتمالی نقش داشته اند، برخورد قانونی به عمل آید.

  • ضمن آنکه از نهادهای نظارتی و امنیتی نیز انتظار است بیش از این مراقبت و صیانت نموده و نسبت به رصد اینگونه تخلفات و سوءاستفاده که نتیجه آن ایجاد خدشه به جایگاه یکی از ارکان نظام است، اقدامات نظارتی و مراقبتی دقیق تری مبذول فرمایند.
  • منتظر اقدام مؤثر جنابعالی و هیئت رئیسه محترم مجلس در دفاع از حیثیت و کیان مجلس شورای اسلامی و ارائه تصویری شفاف از اتفاقات حول این موضوع هستم.

بیشتر بخوانید:

۲۱۲۲۰