به هر شهر و دیاری از ایران که سفر کنید، بدون شک ردپایی از تاریخ را می‌بینید، که در خاک این سرزمین ریشه دوانده است. جزیره زیبای کیش یکی از همان مناطقی است که می‌توان رد تاریخ را در آن دنبال کرد، این در حالی است که بیشتر افراد آن را با تفریحات و امکانات […]

به هر شهر و دیاری از ایران که سفر کنید، بدون شک ردپایی از تاریخ را می‌بینید، که در خاک این سرزمین ریشه دوانده است. جزیره زیبای کیش یکی از همان مناطقی است که می‌توان رد تاریخ را در آن دنبال کرد، این در حالی است که بیشتر افراد آن را با تفریحات و امکانات لوکس و لاکچری‌اش می‌شناسند.

شما می‌توانید با اجاره خانه در کیش در هزینه‌ها صرفه جویی کرده و در نزدیکی جاذبه‌های تاریخی این شهر و حتی در جوار ساحل اقامت کنید، تا فرصت بیشتری برای شناخت کیش و آثار ارزشمند آن داشته باشید.

کشتی یونانی یکی از جاذبه‌های جذاب تاریخی است که برای دیدن آن می‌توانید با یک تیر دو نشان بزنید؛ تلفیق تاریخ و طبیعت همیشه جذاب بوده و نیاز است تا برای شنیدن روایت تاریخی این کشتی به گل نشسته به ساحل دریای کیش بروید. کشتی یونانی در سال ۱۳۴۵ هجری شمسی بعد از به گل نشستن، در ساحل کیش رها شد و امروزه به یکی از جاذبه‌های محبوب در کیش تبدیل شده‌ است و افراد زیادی برای تماشای مناظر طلوع و غروب دل‌انگیز خورشید از افق دریا، در ترکیب با این اثر تاریخی، و گرفتن عکس‌هایی خاطره‌انگیز و زیبا با آن، راهی ساحل کیش می‌شوند.

مجموعه‌ای از ظروف شیشه‌ای و بلور از دوران مختلف تاریخی در موزه آبگینه

موزه آبگینه

شهر تهران، با ثروت‌های تاریخی و فرهنگی خود، یک مقصد فوق‌العاده برای علاقه‌مندان به موزه‌گردی است. یکی از جاذبه‌های مهم این شهر، موزه آبگینه و سفالینه است که در خانه قوام السلطنه در خیابان سی تیر واقع شده و اولین موزه تخصصی شیشه و سفال ایران به حساب می‌آید. این موزه با اشیا جذاب و منحصر به فرد خود، تاریخ شیشه و سفال را در ایران به تصویر می‌کشد.

اگر به دنبال اقامت کوتاه مدت در تهران هستید و می‌خواهید از بهترین جاذبه‌های داخل شهری دیدن کنید، اجاره آپارتمان مبله در تهران و مناطق مرکزی آن و همینطور اجاره روزانه خانه در تهران و اطراف خیابان سی تیر از جمله گزینه‌های مناسب برای اقامت هستند، که می‌توانید به صورت آنلاین گزینه‌های اقامتی مختلف را از نظر هزینه و امکانات با هم مقایسه کنید تا در نهایت بهترین انتخاب را داشته باشید. خیابان سی تیر تهران دارای جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی زیادی است و از نظر اقامتی، گزینه‌های متنوعی را فراهم می‌کند و دسترسی به تعداد زیادی از رستوران‌های سنتی و کافه‌ها و مراکز خرید در این منطقه اماکن‌پذیر است.

خیابان سی تیر، آرمانی از تاریخ ایران و مکانی پر از جاذبه‌های دیدنی است. این خیابان با معماری قدیمی و بناهای تاریخی همچون موزه علوم و فنون، کلیسای پطرس مقدس و آتشکده آدریان، دلایل محکمی برای جذب هر چه بیشتر گردشگران دارد. علاوه بر این، در این خیابان، موزه آبگینه به عنوان یکی از جاذبه‌ی فرهنگی و تاریخی شهر تهران، در جایگاه‌ ویژه‌ای قرار دارد.

این موزه در خانه قوام السلطنه، نخست وزیر احمد شاه قاجار و حکومت پهلوی، به وسیله خاندان معروف قوام السلطنه ساخته شده و امروزه به محلی برای نگهداری و به نمایش گذاشتن دو هزار شیشه و سفال از دوران‌های تاریخی مختلف تبدیل شده است. این اشیا در دو طبقه و پنج تالار در معرض دید عموم قرار گرفته‌اند، که در هر بخش می‌توانید گروهی متفاوتی از اشیا را ببینید.

موزه آبگینه، در منطقه ۱۲ واقع شده و از ایستگاه‌های مترو امام خمینی (ره)، سعدی و میدان حسن‌آباد به راحتی قابل دسترسی است. با گشت و گذار در خیابان سی تیر، می‌توانید از جاذبه‌های دیدنی دیگری مانند موزه ملی ایران و موزه ملک نیز دیدن کنید.

بوم گردی و اجاره خانه سنتی در کویر یزد

اقامتگاه های بومگردی کویری ایران

وقتی صحبت از یزد به میان بیاید نمی‌توان یادآور نام و عنوان‌های ارزشمند آن نشد. عنوان اولین شهر خشتی دنیا و دومین شهر تاریخی جهان به یزد اختصاص دارد؛ همچنین به این شهر، شهر دوچرخه‌ها، عروس کویر، دارالعلم، شهر بادگیرها و… می‌گویند.

بوم گردی در یزد یکی از تجربه‌های فراموش‌نشدنی است که در سفر به این شهر می‌توانید سهمی از آن داشته باشید. با اجاره خانه سنتی در یزد، فرصت زندگی در فضایی متفاوت فراهم می‌آید و سنت و فرهنگ‌های محلی این منطقه، جذابیت‌های سفر شما را چندین برابر می‌کنند.

هر چقدر بیشتر در یزد بمانید و بیشتر در میان جاذبه‌های تاریخی و بافت سنتی آن گشت و گذار کنید، سفر شما غنی‌تر و خاطره‌سازتر می‌شود. یکی از بهترین جاذبه‌های شهر یزد، مجموعه زیرزمینی تاریخی دروازه مهریز است، که در سال ۱۳۸۲، در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.

این مجموعه، با قنات، مخزن آب‌انبار و استراحتگاه خود، شما را به سفر در زمان دعوت می‌کند. دروازه مهریز، با قدمتی طولانی که به قرن یازدهم میلاد بازمی‌گردد، متعلق به دوره صفویه است، که پس از مرمت و بازسازی، نام آن از آب انبار مهریز یزد به مجموعه زیرزمینی تاریخی دروازه مهریز تغییر پیدا کرد و تاریخ آغاز به کار آن بعد از مرمت، به بهار ۱۴۰۲ برمی‌گردد.

تا رسیدن به فضای اصلی بنا از طریق ورودی، ۶۳ پله راه است؛ راهرو و پله‌های آب انبار را که طی کنید به محیط اصلی زیرزمین می‌رسید که دارای یک سقف گنبدی است. نور محیط آب‌انبار از طریق نورگیری که برای این سقف گنبدی تعبیه شده است، تامین می‌شود. همچنین در ساخت آب‌انبار مهریز تماما از آجر استفاده شده است و کم‌ترین تزئیناتی را می‌توان در فضای داخلی این بنا دید.