یورگن کلوپ در پایان این فصل از لیورپول جدا خواهد شد. او این خبر را در نشست خبری‌اش تایید کرد. لیورپول به لطف این مربی آلمانی، برای اولین‌بار قهرمان لیگ برتر انگلیس شد. کلوپ از اکتبر ۲۰۱۵ هدایت لیورپول را برعهده داشت. تحت هدایت او، این باشگاه انگلیسی برای اولین‌بار از سال ۱۹۸۹ عنوان قهرمانی […]

یورگن کلوپ در پایان این فصل از لیورپول جدا خواهد شد. او این خبر را در نشست خبری‌اش تایید کرد. لیورپول به لطف این مربی آلمانی، برای اولین‌بار قهرمان لیگ برتر انگلیس شد.

کلوپ از اکتبر ۲۰۱۵ هدایت لیورپول را برعهده داشت. تحت هدایت او، این باشگاه انگلیسی برای اولین‌بار از سال ۱۹۸۹ عنوان قهرمانی در لیگ برتر را به دست آورد. علاوه بر این، این تیم برای ششمین بار قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد.

کلوپ هم‌چنین با لیورپول قهرمان جام حذفی (۲۰۲۲-۲۰۲۱)، جام اتحادیه (۲۰۲۲-۲۰۲۱) و سوپرکاپ یوفا (۲۰۱۹) شد.

پرسینگ از بالا

کلوپ یک سیستم پرسینگ از بالا را در لیورپول اجرایی کرد که به “Gegenpressing” معروف است. بر این اساس یکی از موثرترین استراتژی‌های تاکتیکی در فوتبال جهان به یکی از مؤلفه‌های کلیدی در موفقیت تیم تبدیل شد. Gegenpressing به لیورپول اجازه می‌دهد تا سرعت خودش را به حریف دیکته کند و به حریف فشار بیاورد که اغلب منجر به اشتباهات حریف و از دست دادن توپ می شود. کارشناسان پرسینگ کلوپ در لیورپول را یکی از مولفه‌های کلیدی در فوتبال جهان می‌دانند.

کلوپ از آوریل ۲۰۲۳، شروع به استفاده از ترنت الکساندر آرنولد در مرکز زمین کرد تا از خلاقیت این بازیکن بیش‌تر استفاده کند.

ضد حملات سریع

لیورپول تحت هدایت کلوپ، سریع‌تر از دیگر تیم‌ها شروع به حرکت از دفاع به حمله کرد. یک عامل کلیدی در ضد حملات سریع لیورپول، پاس‌های عمودی دقیق و سریع است. بازیکنان لیورپول تلاش می‌کنند تا از فضای موجود در زمین حداکثر استفاده را ببرند. کلوپ هم‌چنین از ایده درگیر کردن دروازه‌بان در حمله حمایت می‌کند. بنابراین آلیسون بکر، دروازه‌بان لیورپول در ضدحملات سریع این تیم حضور فعال دارد. این دروازه‌بان از فصل ۲۰۲۰-۲۰۱۹ تاکنون ۳ پاس گل داده است.

روابط خوب با بازیکنان

کلوپ بارها اعلام کرده است که جو مثبت درون باشگاه برای کسب نتایج مثبت لازم است. برای بسیاری از بازیکنان، او فقط یک مربی نیست، بلکه یک دوست و عضو خانواده است.

مثلا الکسیس مک آلیستر که در تابستان ۲۰۲۳ به لیورپول پیوست، فاش کرد که هم تیمی‌هایش این بازیکن را مسخره می‌کنند و کلوپ را پدر او می‌نامند. ستاره آرژانتینی درباره کلوپ می‌گوید: کلوپ فردی بسیار کاریزماتیک است که همیشه سعی می‌کند به بازیکنان نزدیک باشد. من بسیار خوشحالم که می‌توانم با او کار کنم. او مثل پدر من است.

رایان گراونبرچ خاطرنشان کرد که احساس می‌کند عضوی از خانواده کلوپ است. گراونبرچ گفت:”وقتی با کلوپ صحبت کردم خیلی با او احساس نزدیکی کردم. من این تصور را داشتم که مثل پسرش هستم.

  • منبع خبر : ایسنا