در دنیای آرایش و زیبایی، استفاده از محصولاتی که هم زیبایی را دوچندان کنند و هم مراقبت از پوست را در بر داشته باشند، اهمیت فراوانی دارد. برق لب، که به عنوان یکی از اجزاء غیرقابل انکار جعبه آرایش محسوب می‌شود، نمونه‌ای از این دست محصولات است. این مقاله به بررسی عمیق برق لب، تفاوت‌های آن […]

لیپ گلاس چیست؟


در دنیای آرایش و زیبایی، استفاده از محصولاتی که هم زیبایی را دوچندان کنند و هم مراقبت از پوست را در بر داشته باشند، اهمیت فراوانی دارد. 
برق لب، که به عنوان یکی از اجزاء غیرقابل انکار جعبه آرایش محسوب می‌شود، نمونه‌ای از این دست محصولات است. این مقاله به بررسی عمیق برق لب، تفاوت‌های آن با سایر محصولات لب و نکات کلیدی استفاده از آن می‌پردازد.

چیستی و ویژگی‌های برق لب

برق لب، با نام‌هایی چون لیپ گلاس شناخته شده، محصولی آرایشی است که عمدتاً برای افزایش براقیت و درخشندگی لب‌ها به کار می‌رود. با گذشت زمان، تنوع در ترکیبات و رنگ‌های برق لب افزایش یافته و اکنون محصولاتی با کارایی‌های مختلف، از حجم‌دهندگی تا تغذیه‌کنندگی، در بازار موجود هستند. این تنوع سبب شده تا هر فرد بتواند بر اساس نیاز و سلیقه خود، محصول مورد نظرش را انتخاب کند.

تفاوت برق لب با رژ لب و تینت

لیپ گلاس در گذر تاریخ

اصلی‌ترین تفاوت برق لب با رژ لب در بافت و پایان‌دهی محصول است. برق لب بافتی سبک و براق دارد و هدف از استفاده از آن، دادن حجم و درخشندگی به لب‌هاست. در مقابل، رژ لب‌ها با داشتن رنگ‌دانه‌های غنی، پوششی مات یا نیمه‌مات ارائه می‌دهند. تینت لب نیز با فرمولاسیون مایع خود، رنگی پایدار و طبیعی به لب‌ها می‌بخشد، در حالی که حس سنگینی را ایجاد نمی‌کند.

انواع برق لب و کاربردهای آن

برق لب‌ها در انواع متفاوتی از جمله شفاف، رنگی، شیمری (اکلیلی) و حجم‌دهنده عرضه می‌شوند. هر کدام از این انواع، ویژگی‌های خاص خود را دارند و بسته به نوع موقعیت می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. مثلاً برای مواقع رسمی، ممکن است استفاده از برق لب‌های شیمری مناسب‌تر باشد، در حالی که برای ظاهری روزمره، برق لب‌های شفاف یا رنگی انتخاب بهتری هستند.

انواع لیپ گلاس

انواع لیپ گلاس

براق‌کننده‌های لب در سال‌های اخیر بسیار متنوع شده‌اند و دنیای بزرگ و رنگارنگی را به‌وجود آورده‌اند. لیپ گلاس از لحاظ شفافیت و براق بودن دسته‌بندی‌های مختلفی دارد. همچنین این محصولات براساس شکل ظاهری هم بسیار متنوع و جذاب شده‌اند. در ادامه تعدادی از این محصولات محبوب و پرکاربرد را معرفی می‌کنیم:

انواع لیپ گلاس براساس براق بودن

لیپ‌گلاس شفاف:
این دسته از برق لب‌ها بسیار ملایم و کاملاً شفاف‌اند. معمولاً از این مدل برای درخشان کردن رژ لب‌ها استفاده می‌شود. چون رنگدانه‌ای ندارند و کاربرد اصلی آن‌ها ایجاد لایه‌ای براق روی لب‌ها یا رژ لب است.

لیپ گلاس رنگی:
اگر حوصله استفاده از چندین لایه رژ لب و محصولات مختلف را ندارید، می‌توانید یک برق لب رنگی بگیرید و همزمان که به لب‌های‌تان درخشندگی جذابیت می‌دهید، آن‌ها را به رنگ مورد علاقه خود در آورید. البته یادتان باشد که ماندگاری لیپ گلاس رنگی به اندازه رژ لب نیست و رنگ‌شان هم بسیار ملایم‌تر است.

لیپ گلاس شیمر یا اکلیلی:
اگر برق لبی درخشان‌تر می‌خواهید تا در مهمانی‌ها بدرخشید و زیبایی منحصربه‌فردی به لب‌های‌تان بدهید، محصولات این دسته می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

لیپ گلاس حجم‌دهنده:
در ترکیب این نوع محصولات موادی وجود دارد که به عنوان حجم‌دهنده موقت عمل می‌کنند و کاری می‌کنند که لب‌ها حجیم‌تر از حالت معمول به نظر برسد.

لیپ گلاس مات:
شاید عنوان برق لب مات کمی عجیب و متناقض به‌نظر بیاید، اما این دسته از برق لب‌ها رنگ رژ لب را کاملاً مات می‌کنند و در کنار آن رطوبت خوبی هم به لب‌ها اضافه می‌کنند.

انواع لیپ گلاس براساس شکل ظاهری

انواع لیپ گلاس براساس شکل ظاهری

لیپ گلاس رنگین‌کمانی:
این برق لب هم در گروه لوازم‌های آریشی جدید و فانتزی جای می‌گیرد. این دسته معمولاً مورد توجه نوجوان‌ها است، چرا که شکل و ظاهر هیجان‌انگیزی دارد. در این مدل از لیپ گلاس‌ها چندین رنگ درخشان و زیبا وجود دارد. این رنگ‌ها عطر و طعم آبنباتی دارند و حس خوبی به فرد می‌دهند.

لیپ گلاس آبنباتی:
این برق لب‌ها هم در دسته لوازم آرایش فانتزی قراردارد که در شبکه‌های اجتماعی مورد توجه بوده است. این محصول ظاهری شبیه آبنبات دارد و علاوه بر رنگ ملایم، لب‌ها را نرم و مرطوب می‌کند. ظاهر بامزه و جالب این مدل لیپ گلاس مورد استقبال نوجوان‌ها قرار گرفته است.

لیپ گلاس ساندیسی:
چندسالی است که این نوع از برق لب‌ها باب شده‌اند و طرفداران زیادی هم دارند. این محصول براق‌کننده لب رنگ‌های متنوعی دارد و هرکدام از آن‌ها طعم و عطر میوه به‌خصوصی را تداعی می‌کند. فرم بسته‌بندی این محصول هم همان‌طور که از نام‌اش پیداست، شبیه آبمیوه‌های پاکتی است و سر برق لب شبیه نی طراحی شده و باید با آن براق‌کننده را روی لب‌ها بزنید.

لیپ گلاس قلبی:
این مدل از لیپ گلاس‌ها شکلی قلبی دارند و ظاهر جذاب آن‌ها برای نوجوانان بسیار جذاب است. این نوع از برق لب‌ها معمولاً درخشندگی و شاین بیشتری دارند و عطر و طعم دل‌پذیری را هم به مصرف‌کننده عرضه می‌کنند. اندازه این نوع از لیپ گلاس‌ها معمولاً کوچک و جمع‌وجور است.

لیپ گلاس حرارتی چیست؟

لیپ گلاس حرارتی چیست؟

شاید تازگی اسم این محصول به گوش‌تان خورده باشد. احتمالاً این نوع از لیپ گلاس‌ها برای‌تان جالب باشد، چون بدون آن‌که تغییری در آرایش خود داده باشید، در مدل آرایش‌تان تنوع ایجاد می‌کنند. معمولاً این مدل از برق لب‌ها شکل رژ لب‌های جامد هستند و تا زمانی که آن را به لب‌های‌تان نزنید رنگ‌شان مشخص نمی‌شود. بعضی از بلاگرهای زیبایی به این نوع لیپ گلاس، رژ لب جادویی هم می‌گویند. جادویی بودن این نوع از برق لب‌ها در عملکردشان است.

این لیپ گلاس با فرمولاسیون خاصی ساخته شده است که به دمای بدن شخص واکنش نشان می‌دهد. یعنی بسته به دمای بدن رنگ این برق لب هم تغییر می‌کند. برای مثال اگر لیپ گلاس قرمز خریده باشید، در دمای معمولی بدن شما، رنگ آن قرمز می‌ماند. اما اگر دمای بدن‌تان بالا برود به صورتی و اگر دمای بدن‌تان پایین بیاید به مرجانی تغییر رنگ می‌دهد. اگر دوست دارید تجربه شگفت‌انگیزی داشته باشید و تغییر رنگ لب‌های‌تان را به دست دمای بدن بسپارید، حتماً از این برق لب استفاده کنید.

نحوه استفاده از لیپ گلاس

نحوه استفاده از لیپ گلاس

برای استفاده از لیپ گلاس محدودیت خاصی ندارید و می‌توانید به صورت ترکیبی با رژ لب و خط لب و یا به‌تنهایی از آن استفاده کنید. اما اگر می‌خواهید لیپ گلاس به‌خوبی رو لب‌تان بنشیند و از زیبایی و جذابیت آن لذت ببرید چهار مرحله آسان زیر را دنبال کنید:

  1. ابتدا به کمک ماسک یا اسکراب لب، لب‌های‌تان را لایه‌برداری کنید. پوسته‌های اضافه روی لب‌ها را از بین ببرید تا یک‌دست و تمیز شوند. البته این مرحله را بیش از دو بار در هفته انجام ندهید، چون لایه‌برداری زیاد می‌تواند لب‌ها را تحریک کند و باعث ایجاد حساسیت شود.
  2. لب‌های خود را مرطوب کنید. بعد از لایه‌برداری از یک بالم آبرسان شفاف برای مرطوب‌کردن لب‌ها استفاده کنید. اگر مرطوب‌کننده زیادی روی لب‌های‌تان زدید، قبل از مرحله بعدی با دستمال کاغذی مقدار اضافی را پاک کنید.
  3. خطوط لب‌ها را مشخص کنید. در این مرحله می‌توانید حالت و شکل لب را با خط لب مشخص کنید. از خط لب نزدیک رنگ لب، یا لیپ گلاس‌تان استفاده کنید. این کار باعث می‌شود خط لب خیلی با خطوط طبیعی لب تفاوت نداشته باشد و محصولات به‌خوبی باهم ترکیب شوند و ظاهری طبیعی و زیباتر داشته باشید.
  4. برق لب بزنید. برای مرحله آخر، از مرکز لب‌ها شروع کنید و سپس لیپ گلاس را به گوشه‌ها پخش کنید تا به‌طور یک‌نواخت روی لب‌ها بنشیند.

با رعایت این مراحل می‌توانید جلوه‌ای زیبا به لب‌های خود ببخشید و بدون هزینه‌ای زیاد، کاری کنید که حجیم‌تر و جذاب‌تر به نظر برسند.

تفاوت لیپ گلاس و رژ لب

تفاوت لیپ گلاس و رژ لب

رژ لب‌های مایع و جامد رنگ‌دانه‌های زیادی دارند و طیف‌های رنگی بیشتری را هم در بر می‌گیرند. برخلاف لیپ‌گلاس‌ها که ظاهری براق به لب می‌دهند، رژ لب‌ها کرمی و مات‌تر هستند. بنابراین به جای بازتاب نور، نور را جذب می‌کنند و رنگ قدرتمندتری به‌وجود می‌آورند. رژ لب‌های مات و نیمه‌مات و کرمی در مقایسه با لیپ گلاس، ترکیب سنگین‌تری هم دارند. رژ لب‌هایی که معمولاً با آن‌ها سروکار داریم حاوی موادی مثل موم مصنوعی، آنتی‌اکسیدان و نرم‌کننده‌ها هستند که ظاهری مات و بادوام به‌وجود می‌آورند.

اما در طرف مقابل براق‌کننده‌های لب حاوی روغن‌های معدنی‌اند که ظاهری براق و درخشان روی لب‌ها ایجاد می‌کنند. ماندگاری رژ لب‌ها بسیار بیشتر از لیپ گلاس‌ها است و بعضی از آن‌ها ساعت‌ها روی لب می‌مانند و نیاز نیست نگران پاک شدن‌شان باشیم. انتخاب میان این دو محصول به شرایط و موقعیت استفاده از آن‌ها برمی‌گردد. اما اگر می‌خواهید آرایش ساده و روزانه داشته باشید، لیپ‌گلاس‌ها انتخاب بهتری هستند. چرا که به لب‌ها رنگ طبیعی می‌دهند و باعث خشکی هم نمی‌شوند.

تفاوت لیپ گلاس و تینت لب

تفاوت لیپ گلاس و تینت لب

تینت لب معمولاً به شکل مایع یا ژل در بازار وجود دارد و حالتی میان رژ لب و برق لب دارد. در فرمولاسیون این محصولات از موم استفاده نمی‌شود به همین دلیل حالتی مایع و شل دارند. بافت تینت‌ها سبک است و حس سنگینی و چسبندگی روی لب به‌وجود نمی‌آورند. تینت لب برخلاف لیپ گلاس‌ها رنگ‌‌دانه‌های بیشتری دارد و روی لب‌ها حالت پررنگ‌تری به‌وجود می‌آورد. تینت‌ها حالت طبیعی و ماتی روی لب‌ها ایجاد می‌کنند در حالی‌که لیپ‌ گلاس همان‌طور که گفتیم ظاهر براق و درخشانی به لب‌ها می‌بخشند.

تینت‌ها در مقایسه با برق لب ماندگاری بالاتری دارند و نیاز نیست که دائم آن‌ها را تجدید کنید و بی‌دردسر چندین ساعت روی لب‌ها باقی می‌مانند. تینت‌ حالتی مایع و روان دارد، اما بعد از اینکه روی لب‌ها قرار می‌گیرد کاملاً  سبک است و اصلاً آن را حس نمی‌کنید. در مقابل لیپ گلاس‌ها سنگین‌تر و غلیظ‌ترند و حس سنگینی بیشتری روی لب‌ها ایجاد می‌کند. انتخاب میان این دو محصول هم کاملاً به سلیقه و نوع نیاز شما باز می‌گردد و می‌توانید در شرایط مختلف و با توجه به ویژگی‌هایی که گفتیم از هرکدام از این محصولات استفاده کنید.

تفاوت لیپ گلاس و بالم لب

تفاوت لیپ گلاس و بالم لب

برق لب و بالم لب در سال‌های اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته‌اند. این دو محصول از بسیاری جهات شبیه هم‌ هستند اما ویژگی‌های منحصربه‌فرد و مصارف خاص خودشان را دارند. بالم لب در وهله اول برای آب‌رسانی و تغذیه و محافظت از لب‌ها طراحی شده است و از ایجاد ترک و خشکی لب‌ها جلوگیری می‌کند. اما لیپ‌ گلاس‌ها همان‌طور که می‌دانید برای زیباتر نشان دادن لب‌ها و ایجاد حالتی براق و درخشان روی آن‌ها ساخته شده‌اند. هرچند لیپ گلاس‌ها هم می‌توانند کار آب‌رسانی را انجام دهند اما مرطوب‌کنندگی و تغذیه لب‌ها در آن‌ها به اندازه بالم لب نیست. بالم لب معمولاً شفاف است و رنگ بسیار ملایمی دارد.

این محصول معمولاً ظاهر طبیعی و ظریفی به لب‌ها می‌دهد. در طرف مقابل برق لب‌ها ظاهری درخشان و جذاب به لب‌ها می‌دهند و در مقایسه با بالم لب رنگ‌های متنوع‌تری دارند. اثر بالم لب و کاری که برای تغذیه و محافظت از لب‌ها انجام می‌دهد، ماندگارتر است و نیاز نیست که دائم آن را تجدید کنید، اما در مقایسه با آن لیپ گلاس ماندگاری کم‌تری دارد و برای حفظ ظاهر درخشان و جذابش باید در طول روز آن را تجدید کنید.


نحوه استفاده صحیح از برق لب

برای بهره‌برداری حداکثری از برق لب و دستیابی به ظاهری زیبا و جذاب، پیروی از چند مرحله ساده توصیه می‌شود. این مراحل شامل لایه‌برداری و مرطوب‌سازی لب‌ها پیش از استفاده، تعریف خط لب با استفاده از خط لب متناسب، و در نهایت اعمال برق لب از مرکز به سمت کناره‌های لب است. این روند ساده، ضمن افزایش دوام برق لب، به حفظ ظاهری طبیعی و یکدست کمک شایانی می‌کند.

جمع‌بندی

ما در میلنو پیشنهاد استفاد ه از لیپ گلس های شیگلم را میکنیم تأثیر قابل توجهی بر زیبایی و جذابیت ظاهری داشته باشد. انتخاب صحیح نوع برق لب و استفاده بهینه از آن، کلید دستیابی به ظاهری دلنشین و متناسب با هر موقعیت است. از این رو، آشنایی با ویژگی‌ها و تفاوت‌های انواع برق لب و دانستن نحوه استفاده صحیح از آن اهمیت فراوانی دارد.