فدراسیون فوتبال در ماه‌های آینده وظیفه خطیری در فراهم کردن شرایط مناسب برای تیم ملی دارد. سپهر ستاری: روز گذشته قرعه‌کشی دور نهایی مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ برگزار شد و تیم ملی حریفان خود را شناخت. براساس قرعه‌کشی انجام شده ایران باید به مصاف کره جنوبی، عراق، امارات، لبنان و سوریه برود و قرعه […]

توقع مهم از فدراسیون فوتبال در آستانه انتخابی جام جهانی

فدراسیون فوتبال در ماه‌های آینده وظیفه خطیری در فراهم کردن شرایط مناسب برای تیم ملی دارد.

سپهر ستاری: روز گذشته قرعه‌کشی دور نهایی مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ برگزار شد و تیم ملی حریفان خود را شناخت. براساس قرعه‌کشی انجام شده ایران باید به مصاف کره جنوبی، عراق، امارات، لبنان و سوریه برود و قرعه تیم ملی به نسبت مناسب است و حالا پس از روزهای پراسترس فدراسیون فوتبال می‌تواند برنامه‌ریزی مناسبی برای حضور در مسابقات انتخابی جام جهانی داشته باشد.

ایران که در چهار بازی حساس مرحله قبلی عملکرد درخشانی داشت توانایی صعود از این گروه را دارد اما رسیدن به این مهم نیازمند تدارکات مناسب فدراسیون فوتبال است. فدراسیونی که حالا ۳ ماه از حضورش می‌گذرد و کم کم به اوضاع مسلط شده و انتظار می‌رود که شرایط را برای کادر فنی تیم ملی فراهم کند. از طرفی علی‌رغم اینکه بیش از یک سال از انتخاب دراگان اسکوچیچ به عنوان سرمربی تیم ملی می‌گذرد اما او به دلایل مختلف هنوز نتوانسته اردوهای زیادی را داشته باشد و قطعا برای دور بعدی رقابت‌ها نیاز به اردوهای مناسب و دیدارهای تدارکاتی دارد.

توقع مهم از فدراسیون فوتبال در آستانه انتخابی جام جهانی

در این بین به دلیل شرایط کرونا و تحریم‌ها شاید فدراسیون فوتبال در برگزاری بازی دوستانه با تیم‌های بزرگ به مشکل بخورد اما برگزاری بازی با تیم‌های آسیایی و آفریقایی چندان دور از دسترس نیست. تیم‌هایی چون ژاپن، قطر و عمان در آسیا می‌توانند حریفان تدارکاتی خوبی برای تیم ملی باشند و هماهنگ کردن بازی دوستانه با آن‌ها کار چندان سختی نخواهد بود. به خصوص تیمی چون عمان که برانکو ایوانکوویچ را روی نیمکت خودش دارد که رابطه‌اش با اسکوچیچ صمیمانه است و بدش نمی‌آید با ایران بازی دوستانه برگزار کند.

شاید در ماه‌های گذشته از دست رفتن فیفادی به دلایل مختلف قابل توجیه بود ولی حالا دیگر هیچ توجیهی از سوی فدراسیون فوتبال قابل قبول نیست و عزیزی خادم و تیمش باید بهترین شرایط ممکن را برای حضور قدرتمند در مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر فراهم کنند.

۲۵۸ ۲۵۱