صنعت بسته بندی یکی از مهم‌ترین صنایع کشور محسوب می‌شود. تمام صنایع تولیدی برای بسته بندی محصولات خود به این صنعت وابسته هستند. نایلون یکی از مهم‌ترین متریال‌هایی است که تحول بزرگی در صنعت بسته بندی ایجاد کرده است. این ماده از ویژگی‌های منحصر به فردی برخوردار است که آن را برای بسته بندی و […]

نایلون شیرینگ چیست؟

صنعت بسته بندی یکی از مهم‌ترین صنایع کشور محسوب می‌شود. تمام صنایع تولیدی برای بسته بندی محصولات خود به این صنعت وابسته هستند. نایلون یکی از مهم‌ترین متریال‌هایی است که تحول بزرگی در صنعت بسته بندی ایجاد کرده است. این ماده از ویژگی‌های منحصر به فردی برخوردار است که آن را برای بسته بندی و وکیوم ساختن محصولات متنوع ایده‌آل ساخته است.

صنعت بسته بندی یکی از مهم‌ترین صنایع کشور محسوب می‌شود. تمام صنایع تولیدی برای بسته بندی محصولات خود به این صنعت وابسته هستند. نایلون یکی از مهم‌ترین متریال‌هایی است که تحول بزرگی در صنعت بسته بندی ایجاد کرده است. این ماده از ویژگی‌های منحصر به فردی برخوردار است که آن را برای بسته بندی و وکیوم ساختن محصولات متنوع ایده‌آل ساخته است. نایلون تنوع بسیار زیادی در محصولات خود دارد و نایلون شیرینگ یکی از پرکاربردترین انواع آن‌ها است. صنایع تولیدی به خوبی با این نایلون آشنایی دارند، چون برای بسته بندی نهایی محصولات خود به این متریال احتیاج دارند. ممکن است تاکنون بارها در بسته بندی محصولات متنوع نایلون شیرینگ را دیده باشید، اما اطلاعات تخصصی راجع به آن نداشته و یا آن را به نام شیرینگ پک نشناسید. در ادامه راجع به این متریال پرکاربرد صحبت خواهیم کرد.
نایلون شیرینگ که به آن روکش شیرینگ پک نیز می‌گویند، نوعی پلاستیک است که برای پک کردن، وکیوم ساختن و بسته بندی کالاها و اقلام مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نایلون به صورت رولی عرضه شده و عملکرد آن با دستگاه شیرینگ پک امکان‌پذیر است. مهم‌ترین ویژگی این محصول که سبب تمایز آن نسبت به انواع دیگر نایلون شده است، حساسیت آن به گرما است. این محصول در دمای ۱۶۰ تا ۲۲۰ درجه سانتی‌گراد ذوب شده و حالت انقباض به خود می‌گیرد. طبیعتا هر نوع نایلون دیگر نیز در برابر حرارت ذوب می‌گردد؛ اما این نایلون در برابر حرارت تنها تغییر شکل داده و وقتی دور محصولات پیچیده شود، فرم هر کالا را به خود می‌گیرد. در واقع نقطه ذوب پایین این نایلون به آن خاصیت فرم‌پذیری و حالت‌دهی بخشیده است.
همان‌طور که گفتیم نایلون شیربنگ برای فرم‌پذیری و وکیوم ساختن محصولات به حرارت نیاز دارد. این حرارت به وسیله دستگاه شیرینگ پک تأمین می‌شود، به این صورت که ابتدا نایلون به دور محصولات پیچیده شده و سپس با عبور محصول از کانال یا تونل حرارتی دستگاه، نایلون دور محصول فیکس و غلاف شده و آن را وکیوم می‌سازد. روکش شیرینگ در دو نوع یک لایه و چند لایه متناسب با نوع بسته بندی و وزن کالا انتخاب می‌شود. این نوع بسته بندی مزیت‌های زیادی به همراه دارد که در ادامه به بررسی آن می‌پردازیم.

کاربرد نایلون شیرینگ

این نایلون در صنعت تولید محصولات غذایی و نوشیدنی برای بسته بندی آن دسته از مواد غذایی که باید از هرگونه رطوبت، نفوذ گردوغبار و حشرات موذی دور بمانند استفاده می‌شود؛ همچنین این پلاستیک برای بسته بندی به صورت پک مانند غلاف‌سازی بطری‌های آب معدنی، نوشابه و سایر نوشیدنی‌ها کاربرد دارد. در صنایع تولیدی دیگر این نایلون برای بسته بندی اقلام و کالاهایی که حمل و نقل آن‌ها حساسیت بالایی می‌طلبد مانند: سرامیک و کاشی که به صورت پالت بسته بندی می‌شوند، شیشه‌های سکوریت، پشم شیشه، قطعات خودرو و غیره استفاده می‌شود. از مهم‌ترین مزیت‌های این پلاستیک که کاربردهای متنوعی را برای آن تعریف کرده است می‌توان به وزن سبک، استحکام و مقاومت فوق‌العاده در برابر وزن محصولات و فشار زیاد اشاره کرد. نایلون شیرینگ ضمن این که هیچ وزن اضافه‌ای به کالا اضافه نمی‌کند، آن را به بهترین و محکم‌ترین شکل ممکن بسته بندی می‌کند.

نایلون شیرینگ چیست؟

علاوه‌براین‌ها، این نایلون یا روکش شیرینگ از محصولات متنوع در برابر هر گونه آلودگی، گرد و غبار، رطوبت، اشعه مضر خورشید و سایر فاکتورهای مخرب محافظت می‌کند. این نوع بسته بندی در انبارداری محصولات نیز بسیار حائز اهمیت است چون امکان چینش زیبایی را برای کالاهای بسته بندی شده فراهم می‌سازد و جای کمتری اشکال می‌شود.

انواع نایلون شیرینگ پک

این نایلون بر اساس ساختار تشکیل دهنده و ترکیب آن در چند نوع وجود دارد. یکی از انواع مختلف نایلون شیرینگ، نایلون پی وی سی است. این نایلون وزن کم و مزایای بسیار زیادی دارد و به فراوانی در صنعت بسته بندی استفاده می شود. اکثر محصولاتی که به‌صورت وکیوم شده بسته بندی می‌شوند مانند: درب بطری‌ها، لوازم آرایشی و غیره از نوع نایلون پی وی سی هستند. یکی از دلایل محبوبیت و مصرف بالای نایلون پی وی سی شیرینگ قیمت ارزان آن است. نوع دیگری از روکش شیرینگ که به فراوانی مورد استفاده قرار می‌گیرد نایلون حرارتی است. این نایلون از جنس پلی‌اتیلن با چگالی و نقطه ذوب پایین است. این نایلون مقاومت و دوام بیشتری دارد و برای بسته بندی کالاهای سنگین‌تر به کار می‌رود. نایلون حرارتی با ساختار پلی‌اتیلن تجدیدپذیر بوده و آسیب کمتری به محیط‌زیست وارد می‌کند.

تفاوت نایلون شیرینگ با نایلون معمولی

تفاوت این دو نایلون در ترکیب مواد خام آن‌ها دیده می‌شود. پایه سازنده هر دو نایلون یکی است اما ترکیب مواد پایه آن‌ها اصلی‌ترین عامل ایجاد تفاوت در آن‌ها است. به همین دلیل دو محصول پلاستیکی با کاربردهای تقریبا مشابه اما ویژگی‌های متفاوت داریم. به‌عنوان‌مثال نایلون ساده مقاومت کششی بیشتری نسبت به نایلون شیرینگ دارد. در حالی که مقاومت روکش شیرینگ نسبت به تحمل وزن و فشار بیشتر است.‌ پلاستیک شیرینگ نسبت به گرما حساس بوده و به سرعت تغییر شکل می‌دهد؛ اما این بدان معنی نیست که این نوع نایلون بی‌کیفیت است، بلکه مقاومت بسیار بالایی دارد و به واسطه همین ویژگی جایگاه خاصی در صادرات و تجارت کالاهای مختلف دارد. نایلون ساده براق‌تر است و بافتی نرم دارد، بنابراین چاپ‌پذیری بهتری نیز دارد.

نایلون شیرینگ چیست؟

تفاوت جنس درجه ۱ و ۲ شیرینگ

مواد اولیه شیرینگ و هر نوع پلاستیک دیگری دارای خاصیتی به نام آنتی‌اکسیدان است. این خاصیت مانع از بین رفتن مواد اولیه پلاستیک در مرحله اکستروژن آن می‌شود. این در حالی است که اگر بار دیگر مواد پلاستیکی ذوب شوند تمام آنتی‌اکسیدان خود را از دست می‌دهند. پلاستیک‌هایی که مجددا بازیافت می‌شوند از لحاظ کیفی درجه ۲ یا ۳ نامیده می‌شوند. معمولا چنین شیرینگ‌هایی به‌صورت سفارشی برای سفارش‌دهنده‌هایی تولید می‌شوند که به دنبال محصولی با قیمت ارزان هستند. طبیعتا شیرینگ درجه ۱ از لحاظ کیفی برتر از شرینگ درجه ۲ است.

نایلون شیرینگ را از کجا بخریم؟

برای خرید روکش شیرینگ با کیفیت عالی، قیمت مناسب و رقابتی می‌توانید به سایت شرکت وزین پلاست مراجعه کنید. وزین پلاست با استفاده از ماشین آلات به‌روز و مواد اولیه باکیفیت انواع نایلون شیرینگ را تولید کرده و با قیمت مناسب عرضه می‌کند. این شرکت علاوه بر شیرینگ محصولات متنوع بسیاری دارد که با تضمین کیفیت و قیمت به سراسر کشور ارسال می‌کند. لینک زیر پل ارتباطی شما با وزین پلاست است.

خرید نایلون شیرینگ از کارخانه با بهترین قیمت