امروزه درآمدزایی موضوعی است که ذهن بسیاری از افراد را به خود مشغول داشته است. توجه به یک نکته می‌تواند باعث موفقیت شما در کسب‌وکارتان شود و آن آغاز به کار در زمینه‌هایی است که هنوز بازار آنها اشباع نشده است. پرینترهای سه بعدی ابزارهای دیجیتال جدیدی هستند و هنوز بسیاری از مردم با کارکرد […]

نگاهی به ۱۳ روش درآمدزایی با پرینترهای سه بعدی

امروزه درآمدزایی موضوعی است که ذهن بسیاری از افراد را به خود مشغول داشته است. توجه به یک نکته می‌تواند باعث موفقیت شما در کسب‌وکارتان شود و آن آغاز به کار در زمینه‌هایی است که هنوز بازار آنها اشباع نشده است.

پرینترهای سه بعدی ابزارهای دیجیتال جدیدی هستند و هنوز بسیاری از مردم با کارکرد آنها آشنا نیستند. همین دلیل می‌تواند درآمدزایی با پرینترهای سه بعدی را بازاری هدف برای افراد مبتکر قرار دهد. کسانی که برای موفق شدن به دنبال روش‌های از پیش آزموده نیستند و خود می‌توانند کارآفرینان موفقی باشند.

درآمدزایی با پرینترهای سه بعدی

از روش‌های مختلفی می‌توان به درآمدزایی با پرینتر سه بعدی پرداخت. برخی از این روش‌ها مشخص و آزموده است. اما افراد نوآور می‌توانند با ایده‌های جدیدی که خود پدیدآورنده آنها هستند، راه موفقیتی برای خود باز کنند که دیگران آن راه را نرفته‌اند.

از راه‌های درآمدزایی با پرینترهای سه بعدی موارد بسیاری را می‌توان نام برد:

۱- تبلیغات سه بعدی

تبلیغات سه بعدی روش جدیدی در صنعت تبلیغات نیست، اما این روش تاکنون در ایران فراگیر نشده است. افراد نوآور و خلاق می‌توانند با افتتاح شرکت‌های تبلیغاتی سه‌بعدی این‌گونه تبلیغات را در ایران فراگیر سازند.

با جرأت می‌گوئیم بازار تبلیغات سه بعدی بازاری نو در ایران است و آنها که زودتر دست به این کار بزنند، موفق خواهند شد. از تبلیغات سه‌بعدی در هر کار و کسبی می‌توان بهره برد و هیچ‌گونه محدودیتی برای آن متصور نیست. صنعت مواد خوراکی، پوشاک، وسایل الکترونیک و هر صنعت دیگری می‌تواند بهترین زمینه تبلیغاتی برای بیلبوردهای سه‌بعدی باشد.

۲- طراحی برای چاپ سه بعدی

طراحی برای چاپ سه بعدی یکی دیگر از ایده‌های درآمدزا در بازار پرینترهای سه بعدی است. البته ممکن است طراحان چاپ‌های سه‌بعدی فقط طراحی ایده‌های خود را انجام دهند و چاپ آن را به دارندگان پرینترهای سه بعدی بسپارند. اما اگر این طراحان ایده‌های خود را به چاپ برسانند، شاید بتوانند به درآمد بیشتری دست یابند.

امروزه فروش طرح‌های خاص و نوآورانه راه خوبی برای رسیدن به درآمد است. اگر شما فقط طراح ایده‌های سه‌بعدی هستید، می‌توانید آنها را به‌صورت آنلاین هم به فروش برسانید.

برای طراحی چاپ سه بعدی نیاز است تا شما با برخی نرم‌افزارهای ویژه آن آشنا شوید و آنها را یاد بگیرید. از نرم‌افزارهای طراحی برای پرینترهای سه بعدی می‌توان به نرم افزار Vectary ،Blender،Zbrush و Fusion ۳۶۰ اشاره کرد. بعد از طراحی می توانید برای استفاده از خدمات پرینت سه بعدی با مجموعه پارسیان ۳D در ارتباط باشید.

نگاهی به ۱۳ روش درآمدزایی با پرینترهای سه بعدی

۳- طراحی مدل‌های سه بعدی برای بازار خارج از کشور

با یادگیری نرم‌افزارهای مدل‌سازی سه‌بعدی و تسلط بر آنها می‌توانید طرح‌های خود را برای شرکت‌های خارجی بفرستید. موفقیت شما در این بازار درآمد دلاری برای شما به همراه خواهد داشت. این تکنولوژی مشتریان خوبی در کشورهای دیگر دارد و دستیابی به این بازار می‌تواند موفقیت شما را در پی داشته باشد.

۴- فروشگاه محصولات چاپ سه بعدی

داشتن فروشگاه محصولات پرینت سه‌بعدی راه معمول درآمدزایی با پرینترهای سه بعدی است. البته فروشگاه شما می‌تواند سنتی یا اینترنتی باشد. در فروشگاه محصولات چاپ سه‌بعدی می‌توانید طرح‌های مختلفی را به فروش برسانید:

  • طرح‌هایی که خود شما طراحی و پرینت کرده‌اید.
  • طرح‌هایی که دیگران طراحی کرده‌اند و پرینت آن را به شما واگذار کرده‌اند.
  • گرفتن سفارش پرینت سه‌بعدی که می‌تواند دربرگیرنده پروژه‌های مختلف افراد، دانشجویان، مدل‌سازان و… باشد.

۵- فروش پرینتر سه بعدی

فروش پرینتر سه بعدی نیز یکی دیگر از راه‌های درآمدزایی از این وسیله دیجیتال است. شما به هر جای بازار چاپ و پرینت سر بزنید، انواع پرینترهای دوبعدی را می‌بینید. اما هنوز هم چاپگر سه بعدی در بسیاری از بازارها و فروشگاه‌ها دیده نمی‌شود.

۶- فروش لوازم جانبی پرینتر سه بعدی

از دیگر راه‌های درآمدزایی با پرینترهای سه بعدی می‌توان به فروش لوازم جانبی و وسایل یدکی آن اشاره کرد. چاپگرهای سه‌بعدی نیز مانند هر دستگاه الکترونیک دیگری نیاز به قطعه‌های مختلف دارند. قطعه‌های مورد نیاز انواع چاپگرهای سه بعدی شباهت زیادی به یکدیگر دارند. بدین ترتیب شما می‌توانید بازار کار خوبی در این زمینه به دست آورید. این نکته را نیز به خاطر داشته باشید که به این شغل باید به‌عنوان شغلی همیشگی نگاه کنید که روزبه‌روز بر مشتریان آن افزوده می‌شود.

۷- فروش مواد مصرفی پرینتر سه بعدی

شغل فروش مواد مصرفی چاپگرهای سه بعدی نیز نوعی درآمدزایی با پرینترهای سه بعدی برای همیشه است. همان‌طور که پرینترهای دوبعدی همواره به کاغذ، مقوا و رنگ‌های مناسب نیاز دارند، پرینترهای سه بعدی هم نیاز به مواد مصرفی مخصوص خود دارند.

مواد مصرفی پرینترهای سه بعدی انواع مختلفی دارند. فیلامنت‌ها مواد معمول و پرکاربرد مصرفی در چاپگرهای سه بعدی هستند. پلاستیک‌های ABS و PVA هم مواد دیگری هستند که در ساخت انواع ماکت از آنها استفاده می‌شود. مواد پودری هم در برخی از پرینترها، و برای ساخت انواع چاپ‌های سه‌بعدی مورد استفاده قرار می‌گیرند. می‌توان گفت فروش مواد مصرفی پرینترهای سه بعدی هرگز پایانی ندارد.

۸- تعمیرکار پرینترهای سه بعدی

یکی از راه‌های درآمدزایی با پرینترهای سه بعدی تعمیر این دستگاه‌ها است. چاپگرهای سه بعدی هم مانند دستگاه‌های دیگر گاهی از کار می‌افتند، خراب می‌شوند یا نیاز به سرویس پیدا می‌کنند. یادگیری زیروبم کار با چاپگرهای سه بعدی و تعمیر آنها یکی از فرصت‌های خوب شغلی در کشور ما است. این کار می‌تواند شما را تبدیل به یک تکنسین خبره و همه‌فن‌حریف در این شغل کند.

طراحی و پرینت ماکت سه بعدی

۹- طراحی و پرینت ماکت سه بعدی

یک طراح صنعتی، یک معمار یا یک مدل ساز کاراکتر حتما از مدل سه بعدی خود یک پرینت سه بعدی می خواهند. بسیاری از دانش‌آموزان، دانشجویان، مهندسان و افراد دیگری نیاز به ساخت انواع ماکت مانند ماکت ساختمان دارند که نیاز به چاپ سه بعدی دارند.

۱۰- نمونه‌سازی سه بعدی

تکنولوژی جدید ساخت نمونه‌سازی را هم آسان‌تر کرده است. صنایعی مانند معماری، خودروسازی، پزشکی، هوافضا، و بی‌نهایت صنایع دیگر پیش از تولید انبوه، نیاز به نمونه‌سازی از مدل طراحی‌شده دارند. پیش از این از راه ریخته‌گری و راه‌های مشابه به نمونه‌سازی قطعه مورد نظر اقدام می‌شد. اما اکنون طراحی دقیق بسیاری از این قطعه‌ها به‌صورت سه‌بعدی صورت می‌گیرد. در نتیجه نمونه‌سازی از راه پرینت سه بعدی درآمدزایی با پرینترهای سه بعدی را نیز در پیش داشته است.

۱۱- قالب‌سازی سه بعدی

ساختن قالب برای ساخت وسایل مختلف، موضوعی دیرینه در صنایع مختلف بوده است. بسیاری از انواع ظرف‌هایی که در آشپزخانه استفاده می‌کنیم، با استفاده از قالب ساخته می‌شوند. چینی، سرامیک و وسایل بی‌شمار دیگری فقط از راه قالب‌گیری و با استفاده از قالب‌های مختلف تولید می‌شوند.

ساخت قالب در صنعت کاری دشوار و زمان‌بر است. با مدد از پرینترهای سه بعدی این کار نیز آسان شده است. بدین ترتیب می‌توان گفت قالب‌سازی نیز یکی از راه‌های درآمدزایی با پرینترهای سه بعدی است.

۱۲- چاپ عکس سه بعدی

چاپ عکس‌های سه بعدی از روی فایل‌های دیجیتال دوبعدی را نمی‌توان از لیست راه‌های درآمدزایی با پرینترهای سه بعدی حذف کرد. کافی است کار کردن با ابزارهای مختلفی را یاد بگیرید که با بهره‌گیری از آنها می‌توان عکس‌های سه‌بعدی را طراحی و چاپ کرد. پس از آن، چاپ عکس‌های سه‌بعدی می‌تواند بازار پررونقی برای شما ایجاد کند. البته اگر با تبلیغات مناسب مشتری‌های خود را پیدا کنید. مشتری‌هایی که دوست دارند تصویر خود یا عزیزانشان را به‌صورت سه‌بعدی داشته باشند.

۱۳- تهیه نقشه‌های سه بعدی

تهیه نقشه‌های سه‌بعدی مورد نیاز دانش‌های مختلفی همچون جغرافیا و زمین‌شناسی است. چاپ نقشه‌های سه‌بعدی نیز بازار کار تازه‌ای است که می‌تواند آینده خوبی در پیش داشته باشد.

https://parsian۳d.com/